پنج زن جوان در یک ماه گذشته در ارومیه «خودسوزی کرده‌اند»

 پنج زن جوان در یک ماه گذشته در ارومیه «خودسوزی کرده‌اند»۱۲-دی-۱۴۰۰

نه در شعار که درعمل ایران این چنین آزادو امن ترین کشورجهان وقدرت برترمنطقه است که طی یک ماه فقط ۵ زن دریک شهرارومیه خودکشی کردند.

عکس تزیینی است

بر اساس گزارش‌های منتشره در طول یک ماه گذشته پنج زن جوان در مناطق مختلف شهرستان ارومیه «خودسوزی کرده‌اند».

به گزارش خبرگزاری هرانا، آخرین مورد این خودسوزی‌ها روز پنج‌شنبه ۹ دی‌ماه رخ داده است و دختر جوانی به نام کاژین فتحی که ۱۸ ساله بوده، جان خود را از دست داده است. دلیل خودسوزی این دختر جوان مشخص نیست.

علاوه بر او در روز ۴ آذرماه زن جوان ۲۰ ساله‌ای به نام ژاله صحراپیما، در روز ۱۲ آذر ماه زنی به نام کبار صحت و روز ۵ دی ماه زنی به نام زهرا صابری اقدام به «خودسوزی کردند» که هر سه مورد منجر به مرگ آنها شده است

در گزارش‌های مرتبط با خودسوزی این افراد، علت هر سه مورد خودسوزی، «اختلافات خانوادگی» اعلام شده است.

علاوه بر این چهار مورد، وب‌سایت کوردپا نیز خبر داده است که روز دهم دی‌ماه زن جوانی به نام الناز کلشی در ارومیه خودسوزی کرده و با وضعیتی وخیم به بیمارستان منتقل شده است. علت خودسوزی این زن مشخص نیست.

در طول دو سال اخیر گزارش‌های متعددی از خودسوزی زنان به دلیل اختلافات خانوادگی و همچنین خودسوزی و خودکشی کارگران و دیگر اقشار اجتماعی در ایران به‌دلیل افزایش فقر و فشارهای اقتصادی منتشر شده است.

از جمله این موارد می‌توان به خودکشی سه معلم، خودسوزی سه کارگر مقابل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه، خودسوزی منجر به مرگ همسر یک کارگر شهرداری دهدشت و همچنین فرزند یکی از کشته‌شدگان جنگ هشت ساله ایران و عراق در یاسوج اشاره کرد.