ایالات متحده دیپلمات شماره ۲ روسیه در واشینگتن را اخراج کرد

 ایالات متحده دیپلمات شماره ۲ روسیه در واشینگتن را اخراج کرد۷-اسفند-۱۴۰۰

درحمایت از اکرائین ومردمش به جای اینکه سفارت روسیه متجاوزجنگی تعطیل گردد به اخراج یک دیپلمات درجه ۲ روسی درواشنگتن اکتفاشده است.

نمایی از سفارت روسیه در واشینگتن

یک مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده روز پنج‌شنبه ۵ اسفند گفت که این کشور نفر شماره دو سفارت روسیه در واشینگتن را اخراج کرده است، اقدامی که به تلافی اخراج دیپلمات شماره دو آمریکا در مسکو صورت گرفته است.

دیپلمات اخراج شده سرگئی ترپلکوف است که اخیرا به عنوان نفر شماره دو در سفارت روسیه در واشینگتن فعالیت می‌کرد. به تازگی روسیه نیز بارت گورمن، معاون سفیر ایالات متحده در مسکو، را اخراج کرده است.

رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی به نقل از مقام آمریکایی یادشده نوشت که وزارت خارجه ایالات متحده تصمیم خود برای اخراج دیپلمات روسی را روز چهارشنبه به سفارت روسیه اطلاع داده است.

تنش‌ها بین اشینگتن و مسکو به بالاترین حد خود از زمان جنگ سرد تاکنون رسیده که دلیل آن حمله روسیه به اوکراین است. با این حال مقام آمریکایی مورد اشاره می‌گوید که این تصمیم ارتباطی به حمله نظامی روسیه ندارد، بلکه در ادامه مناقشه طولانی مدت میان دو کشور بر سر تعداد کارکنان سفارتخانه‌ها بوده است.

وی اظهار داشت که این اقدام «پاسخ مستقیمی به اخراج بی‌دلیل معاون سفیر ما در روسیه است» و ایالات متحده اجازه نخواهد داد که اقداماتی نظیر اخراج گورمن «بدون پاسخ بماند».

با استفاده از گزارش‌‌‌ رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی؛ س.ن