۱۲ بهمن ماه با آخرین اخبار کرونا در استان‌ها

 ۱۲ بهمن ماه با آخرین اخبار کرونا در استان‌ها۱۲-بهمن-۱۴۰۰

۱۲ بهمن ماه با آخرین اخبار کرونا در استان‌ها

استانها- ایرنا- کارشناسان بهداشت و درمان براین باورند که باتوجه به سرایت‌پذیری بالای اومیکرون و همچنین ادامه روندعادی انگاری و بی توجهی به توصیه های بهداشتی این سویه می‌تواند به ویروس غالب در هفته‌های پیش رو مبدل شود که برای برون رفت از این چالش و قطع زنجیره انتقال باید اقدامات جدی تری صورت گیرد.

به گزارش ایرنا ،شیوع سویه جدید کرونا با عنوان اومیکرون چند روزی است که رنگ آبی کرونایی برخی مناطق را در نقشه کشور قرمز و نارنجی کرده است  و نشان می دهد که کمترین سهل انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند موجب شیوع این ویروس سرکش شود و سلامت افراد جامعه را بار دیگر به خطر بیاندازد.

طبق اطلاعات موجود قدرت بیماریی زایی این سویه کمتر اما قدرت سرایت بالای آن به اثبات رسیده است که در صورت شیوع گسترده ویروس بسیاری از افراد به ویژه سالمندان، مادران باردار و بیماران خاص نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند که در این صورت با حجم زیادی از مراجعات به مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

در شرایط کنونی تنها راه برون رفت از بحران کرونا علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، بازگشت اجتناب ناپذیر برخی محدودیت‌ها در مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی و واکسیناسیون حداکثری افراد جامعه است که گردش ویروس در جامعه را از بین می برد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکمیل روند واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه بهداشتی لازمه مقابله با اومیکرون دانست و گفت :در اینکه واکسیناسیون نقش مهمی در کاهش میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ و بستری‌شدن مبتلایان داشته، تردیدی نیست، اما بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حتی با وجود تزریق واکسن تاکید شده است.

کمال حیدری در یادداشتی نوشت ،متاسفانه این دیدگاه که اومیکرون قدرت کشندگی ندارد، سهل‌انگاری عده‌ای را در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌دنبال داشته است.

اکنون ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۱ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

تزریق واکسن ضرورتی انکار ناپذیر 

به اعتقاد کارشناسان دُز سوم واکسن کرونا می‌تواند میزان ایمنی فرد را در برابر سویه اومیکرون چندین برابر افزایش دهد، از این رو تزریق نوبت سوم واکسن یک ضرورت است و همه باید به آن توجه داشته باشند ، تاخیر در تزریق دز سوم و فاصله افتادن بین دزهای تکمیلی کرونا باعث می‌شود که ایمنی بدن انسان علیه این ویروس خطرناک روز به روز کاهش یابد.

بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت ،تا کنون ۶۰ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۱۰۶ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۱۹۳ نفر دُز دوم و ۱۷ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۳۰۵ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته ۵۲۳ هزار و ۱۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در سبزوار و به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان تاکنون ۳۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در غرب استان خراسان رضوی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اندکه باید این روند شتاب بیشتری بگیرد.

دکتر علیرضا مسلم افزود: افراد واجد شرایطی که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آنها گذشته باشد، حتما همین هفته نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام نمایند چون در هفته آینده موج شیوع این ویروس بالارونده شده و شیب صعودی خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم با اعلام اینکه تاکنون ۱۵۸ هزار و ۳۹۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته  چهار هزار و ۵۹۴ نفر واکسن دریافت کردند که یک هزار و ۲۱۲ نفر دُز اول، ۴۳۸ نفر دُز دوم و دو هزار و ۹۴۳ نفر هم دُز سوم را دریافت کردند یک نفر هم دُز یادآور دریافت کرد.

محمدمهدی بانشی با بیان اینکه ۸۱.۲ درصد واکسن تحویلی تزریق شده گفت: تاکنون یک میلیون ۱۵۶ هزار و ۵۳ دُز واکسن تزریق شده است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۵۹۶ هزار نفر در استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که البته این روند با سرعت در حال افزایش است.

دکتر علی افشانی افزود: این رقم ۲۰.۵ درصد واجدان شرایط یعنی افراد بالای ۱۸ سال را شامل می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سن تزریق واکسن از ۱۲ به ۹ سال کاهش یافته، در حال حاضر تعداد افراد واکسن نزده در استان به بیش از ۴۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

در راستای تزریق واکیسناسیون به اتباع غیر ایرانی و اینکه هیچگونه تفاوتی از این نظر بین اتباع خارجی و شهروندان ایرانی وجود ندارد ،مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: ۳۹۰ هزار و ۹۸۶ دُز واکسن کرونا تاکنون در مراکز واکسیناسیون عمومی به اتباع خارجی مقیم مشهد تزریق شده است.

محمدتقی هاشمی افزود: ارائه واکسن کرونا به اتباع خارجی مقیم خراسان رضوی در چارچوب عملیات عمومی ایمن‌سازی شهروندان ایرانی بدون هیچ محدودیتی در جریان است

وی ادامه داد: تاکنون در همین راستا ۲۱۱ هزار و ۳۲ نفر از اتباع خارجی مقیم مشهد دُز نخست، ۱۶۹ هزار و ۲۸۵ نفر دُز دوم و ۱۰ هزار و ۶۶۹ نفر آنها سومین دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز نیز در مورد واکسیناسیون جامعه هدف در استان البرز گفت : تاکنون بیش از ۹۰ درصد  جمعیت البرز دزهای اول و دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

مهرداد بابایی افزود: ۲۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال  نیز دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند که می بایست مابقی جامعه هدف برای مرحله سوم تزریق واکسیناسسیون اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم تعداد افراد واکسینه شده با دُز سوم واکسن کرونا را در استان ۳۴.۸۴ درصد، معادل ۹۴۳ هزار و ۸۹۲ نفر اعلام و تاکید کرد: مردم باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند تا میزان فوتی و ابتلا در آذربایجان شرقی کاهش یابد

حسین حقایی افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۷۳۲هزار و ۵۸۰ نفر در آذربایجان شرقی، دُز اول و ۲ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۹۹۸ نفر دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند که البته میزان دریافت نوبت سوم واکسیناسیون پایین است و مردم باید برای در امان ماندن از سویه اومیکرون نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز به ارایه آماری در خصوص واکسن های تزریقی پرداخت و  گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون در این شهرستان تاکنون ۹۷.۵ درصد جمعیت هدف در نوبت اول، ۹۰ درصد نوبت دوم و نوبت سوم ۳۰ درصد واکسیناسیون انجام شده و در مجموع ۳۶ هزار دُز واکسن طی سه مرحله تزریق شده است.

دکتر رضا منصوری افزود: واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۹ سال نیز در قصرشیرین آغاز شده و از اولیا می‌خواهیم که هرچه سریعتر جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نسبت به واکسینه نمودن فرزندان خود اقدام کنند.

۱۲ بهمن ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها


وضعیت کرونا در استان ها

بر اساس خبرهای منتشره ،شیوع کرونا در بسیاری از شهرهای کشور آمار مبتلایان و بستری شدگان را افزایش داده است .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کرونا در شبانه روز گذشته جان ۲ هرمزگانی را گرفت تا جمع جانباختگان بر اثر این بیماری در استان به ۲ هزار و ۴۷۳ نفر برسد.

دکتر فاطمه نوروزیان  افزود: در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۸۵ نفر دیگر، شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۲۲۲ نفر رسید.
 
سید محمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با ابتلای۸۱۰ نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۷ هزار و ۳۴۵ نفر رسید و  در شبانه روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان هم گزارش نشده است.

جلیل بالایی سرپرست فرمانداری پاوه هم سیر مراجعات، ابتلا و بستری بخاطر بیماری کرونا در این شهرستان را افزایشی دانست و گفت : در صورت نزدن ماسک و عدم تمایل به تزریق دُز سوم واکسن به سرعت وضعیت به نارنجی و قرمز تغییر خواهد کرد.

در خبردیگری از یاسوج و به نقل از رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آمده است که  از مجموع ۳۷۳ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه‌های یاسوج و دهدشت حدود ۳۰ درصد موارد مثبت بوده است.

پرویز یزدان پناه افزود:بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و بهمئی شده است.
هم اکنون  شهرستان های باشت، بویراحمد، گچساران و کهگیلویه از وضعیت آبی کرونایی به وضعیت زرد تغیر رنگ یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هم اعلام کرد: مجموع بستری مبتلایان به کووید.۱۹ در استان اردبیل از روز گذشته سه رقمی شده و امروز به ۱۲۴ نفر افزایش یافت که ۵۰ نفر بیشتر از آمار هفته گذشته است.

دکتر علی محمدیان اردی گفت: این میزان بستری مبتلایان کرونا نشان دهنده روند شتابان گسترش شیوع بوده و طبق پیش‌بینی‌ها موج ششم شیوع کووید.۱۹ در استان آغاز شده است.

در پی افزایش شمار مبتلایان، از چهار روز پیش شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی، نیر و خلخال در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد هم با اشاره به افزایش آمار مراجعه کنندگان بخش کرونای بیمارستان گفت: هم اکنون وضعیت رنگ بندی این شهرستان پس از سه ماه به وضعیت از حالت آبی به رنگ زرد تغییر یافت.

بهاء الدین حسینی اظهار داشت: میانگین مراجعه روزانه بیماران کرونا روزانه بین یک تا پنج طی هفته های گذشته اکنون به بالای ۱۰ نفر رسیده و همچنان شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس هستیم.

در البرز و به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان شیب افزایش ابتلا به کووید۱۹ و شمار مراجعان سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی این استان طی ۲ هفته اخیر تند شد و احتمال تغییر رنگ البرز وجود دارد.

دکتر مهرداد بابایی گفت: تا پیش از ۲ هفته قبل میزان مراجعه روزانه مبتلایان به کووید۱۹ در البرز حدود ۵۰ نفر بود که اکنون به بالای  یک هزار نفر در روز رسیده است .

از مجموع هفت شهرستان استان البرز تنها شهرستان طالقان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد و مابقی شهرستان  هادر وضعیت زرد کرونا هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: با انجام یکهزار و ۵۱۲ آزمایش کرونا در استان نتیجه ۸۲۱ مورد مثبت گزارش شده است.

دکتر حسین حقایی اظهار داشت : تعداد کرونایی های شناسایی شده آذربایجان شرقی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۳ مورد افزایش یافته است که از مجموع ۸۲۱ مورد شناسایی شده جدید ۵۵ نفر بستری و یک نفر فوت شده است.

۱۲ بهمن ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

رییس شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی هرمزگان هم در نامه ای به رییس ستاد کرونای استان خواستار مداخله فوری و موثر برای مهار موج جدید کرونای اومیکرون در این استان شد.

دکتر حسین کرم‌پور نوشته است: از آنجایی که تعداد مبتلایان به صورت انفجاری و در بازه زمانی کوتاه مدت در حال افزایش است و اگر محدودیت هایی اتخاذ نگردد به زودی شاهد افزایش تعداد موارد بستری و مرگ و میر خواهیم بود، شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی استان درخواست می کند تمام آموزش و آزمون ها در سطوح تحصیلی مختلف هر چه سریع تر به صورت مجازی انجام پذیرد.

روند کرونا طی چند هفته اخیر در هرمزگان افزایشی بوده است و تعداد مبتلایان از ۵۰۷نفر در ابتدای دی ماه به بیش از هفت هزار نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان کرونا در لرستان هم  از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشت ، این خبر را معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد و گفت: ۴۸۵ ابتلای جدید به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان ثبت شده و شمار مبتلایان به ۲۰۰ هزار و ۳۸۹ نفر رسیده است.

آخرین وضعیت کرونا در شهرهای خرم‌آباد و الیگودرز نارنجی، در بروجرد، ازنا و دورود زرد و کوهدشت، سلسله، چگنی، دلفان، رومشکان و پلدختر آبی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز از شناسایی  ۲۳۴ ابتلای جدید کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود:مجموع مبتلایان استان به ۶۸ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

دکتر محمد کریمیان با اعلام اینکه فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته ثبت نشده است ، مجموع فوتی های استان را یک هزار و  و ۱۷۸ نفر عنوان کرد.

اکنون شهرستان های دهلران و چرداول در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد هستند.

موارد سرپایی ابتلا به کرونا هم در زنجان همچنان صعودی است،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۳۷ هزارو ۸۸۱ نفر رسیده است که ۴۹۶ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

دکتر مشهود تقیلو افزود: روز گذشته یک مورد فوتی کرونایی در استان ثبت شد و در مجموع شمار فوتی‌ها به رقم یک‌هزارو ۸۳۴ نفر رسید.  

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از بازگردانده شدن ۱۳ راننده خارجی کامیون‌های تزانریت کالا از مرز این شهرستان، به علت مثبت بودن تست کرونا خبر داد.

دکتر فرید بصیری مقدم  تصریح کرد: رانندگان خارجی مبتلا به کرونا روز گذشته توسط ماموران بهداشت و قرنطینه مرزی شناسایی و بازگردانده شدند و پایش مستمر ترددکنندگان در مرز، برای مقابله با ورود افراد کرونا مثبت به کشور با قوت ادامه دارد.

به دلیل شیوع سویه جدید تمهیدات سخت کرونایی هم در مترو تهران افزایش یافت این مطلب را مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد.

مهدی شایسته اصل تاکید کرد: استفاده از ماسک توسط مسافران در کلیه اماکن مترو الزامی است و مقرر شده که از این پس نظارت سخت‌گیرانه‌تری در این خصوص صورت گیرد.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران هم در چهل و چهارمین جلسه علنی شورا گفت: با توجه به سویه جدید کرونا و شدت گرفتن شیوع این ویروس، لازم است شهرداری مواردی را مدنظر قرار دهد تا از غافلگیری و صدمات جبران ناپذیر جلوگیری شود.

احمد صادقی توجه به موضوع فاصله گذاری اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی، استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی در اختیار مجموعه مدیریت شهری جهت اطلاع رسانی آموزش و آگاه سازی شهروندان، برنامه ریزی جهت تعطیلی اماکن غیر ضرور و سربسته، افزایش ظرفیت واکسیناسیون عمومی شهروندان، برگزار نکردن نمایشگاه ها و همایش های غیرضروری و آماده باش دستگاه ها و نیروهای دخیل در کنترل بیماری را از پیشنهادات ۹ گانه این عضو شورای اسلامی شهر بر شمرد.

۱۲ بهمن ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

تعطیلی موقت مهدها و مدارس و مجازی شدن آموزش / لغو رقابت های ورزشی در برخی استان ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: با توجه به وضعیت همه‌گیری کرونا و برابر تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا با موافقت استاندار خراسان جنوبی، آموزش در مهدکودک‌ها و تمامی مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در شهرستان فردوس با وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیرجند و طبس با رنگ‌بندی نارنجی برای پیشگیری از همه‌گیری و انتقال ویروس کرونا به مدت ۱۴ روز غیرحضوری شد.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: تصمیم‌گیری برای ادامه فعالیت آموزش حضوری بعد از مدت تعیین شده به شرایط بیماری بستگی دارد.

براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی اکنون شهرستان فردوس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، درمیان، نهبندان، قاینات و سرایان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و زیرکوه و خوسف در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند.

شیوع اومیکرون کلاس درس برخی مدارس قصرشیرین را هم تعطیل کرد این مطلب را فرماندار این شهرستان اعلام کرد و گفت : دانش آموزان می توانند از طریق فضای مجازی و به صورت غیرحضوری، فرآیند آموزش را دنبال می‌کنند.

مراد علی تاتار افزود: با اعلام گزارش شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین و آموزش و پرورش و ابتلای برخی دانش آموزان به سویه جدید کلاس درس برخی مدارس و یک مدرسه راهنمایی دخترانه به مدت ۲ هفته تعطیل شد و پس از تعطیلی با بررسی دوباره شرایط سلامت دانش آموزان این مدارس، اگر نیاز به تمدید باشد اقدام و در غیر این صورت آموزش حضوری از سرگرفته می‌شود.

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی هم اعلام کرد: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و بنا به تصمیم ستاد استانی مقابله با این بیماری، آموزش های حضوری در مدارس نواحی و مناطق سراسر استان آذربایجان شرقی در این مدت تعطیل و تا پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه به صورت مجازی پیگیری می شود.

همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به سویه اومیکرون در گلستان و با هدف حفظ سلامت علاقه مندان به سوارکاری، هفته پانزدهم کورس اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس که قرار بود روزهای پنجشنبه و جمعه ای هفته برگزار شود تعطیل شد.

بهروز نیازی رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: این تصمیم در شورای تامین و ستاد مقابله با کرونای شهرستان و به سبب جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس گرفته شد.

رییس هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی گیلان هم از لغو  رقابتهای کونگ‌فو قهرمانی کشور که قرار بود روز پنجشنبه این هفته در رشت آغاز شود خبر داد و افزود :برگزاری این رقابت ها به زمان دیگری موکول شد.

مجید مهروانیروز اظهار داشت: این رقابتها قرار بود به مدت ۲ روز و با حضور حدود ۳۰۰ ورزشکار این رشته رزمی در رده‌ سنی بزرگسالان در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفره شهدای رشت برگزار شود که با توجه به افزایش شیوع کرونا، این مسابقات لغو شد.

۱۲ بهمن ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

گزارش هایی با محوریت کرونا

واکسن؛ مرگ اُمیکرون و لبخند زندگی

آرایش جنگی سربازان اومیکرون

تاخت‌وتاز اومیکرون در مازندران پشت غفلت سرماخوردگی ساده

اُومیکرون، فوران آتش زیر خاکستر روزهای آبی کرونا

اُمیکرون روی موج ششم

آمارهای جدید وزارت بهداشت/  ۵۰ نفر دیگر قربانی کرونا شدند

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع جانباختگان به ۱۳۲ هزار و ۵۰۴ نفر رسید، همچنین براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۵ هزار و ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وبدا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵ هزار و ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۴۴ نفر رسید.تا کنون ۶ میلیون ۱۱۰ هزار و ۶۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و یک هزار و ۷۰۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است که سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اُمیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اُمیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.