کرونا ۴ قربانی دیگر گرفت/ شلوغ‌تر شدن "آی سی یو"های سمنان

 کرونا ۴ قربانی دیگر گرفت/ شلوغ‌تر شدن "آی سی یو"های سمنان با وجود کاهش بستری‌ها۱۱-اسفند-۱۴۰۰

کرونا ۴ قربانی دیگر گرفت/ شلوغ‌تر شدن "آی سی یو"های سمنان با وجود کاهش بستری‌ها

ایسنا/سمنان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از مرگ چهار کرونایی دیگر در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: علی‌رغم روند کاهشی مبتلایان در روزهای اخیر اما تعداد بیماران بدحال همچنان بالا است.

دکتر سیدسعید کسائیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر شمار موارد بستری در بیمارستان‌های وابسته به این دانشگاه ۹۲ نفر است و این در حالی است که ۴۳ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه یا "آی سی یو"ها بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: با وجود روند تقریبا کاهشی موارد ابتلا و مثبت کرونایی متاسفانه تعداد فوتی و موارد بدحال بستری در بخش مراقبت ویژه همچنان بالا است.

وی اضافه کرد: افزایش موارد ابتلا و بستری در چهار هفته قبل سبب شده که امروز شاهد افزایش و یا تعداد بالای بیماران فوتی و بدحال در شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان باشیم.

دکتر کسائیان با ابراز خرسندی از روند واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال در استان گفت: ۲۰درصد از کودکان بالای پنج سال در روزهای اخیر واکسن خود را دریافت کردند.

وی ادامه داد: پوشش واکسیناسیون دز نخست در جمعیت ۵ تا ۱۱ سال شهرستان های استان به بیش از ۸۹.۵ درصد، پوشش دز دوم به ۷۹ و دز سوم به ۳۹ درصد رسیده است.
آخرین آمار منبتلایان سمنان

دبیر ستاد ایتانی و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز از بستری شدن هشت بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

دکتر کامران قدس بااشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۹ و ۵۸۹ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از ۱۰ لغایت ۱۱ اسفند ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۱ هزار و ۶۳۵ نفر رسیده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا اضافه کرد: علاوه بر این ۴۷ هزار و ۹۵۴ بیمار نیز به صورت سرپایی در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰ و ۳۹۸نفر رسید.