کویت ادعای ایران درباره یک میدان گازی بزرگ در خلیج فارس را رد کرد

 کویت ادعای ایران درباره یک میدان گازی بزرگ در خلیج فارس را رد کرد۱۰-فرودین-۱۴۰۱

پاسخ دندان شکن به رژیم تروریستی نامشروع آخوندی- پاسداری ازطرف کویت در مورد یک ادعای سهم داشتن میدان گازی میان کویت وعربستان داده شده است. بنابراین درواکنش احتمال عمل یا حمله تروریسی درکویت از سوی پاسداران تروریست وجنگ افروز وجوددارد.

Telegram
وزیر خارجه کویت: ایران هیچ حقی بر میدان گازی آرش-الدره ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، شیخ احمد ناصر آل محمد الصباح، وزیر خارجه کویت، گفت: ایران یک طرف [حقوق] در میدان الدُره نیست... فقط کویت و عربستان سعودی حقوق انحصاری سرمایه گذاری و توسعه این حوزه را بر اساس توافقات منعقد شده بین دو کشور دارند.
وی افزود: عربستان سعودی و کویت دارای حقوق انحصاری برای توسعه میدان گازی آرش-الدره در خلیج فارس هستند؛ ایران از چنین حقی برخوردار نیست.
در 21 مارس، کویت و عربستان سعودی در مورد توسعه و بهره برداری از میدان الدُره واقع در منطقه بی طرف در مرز دو کشور در خلیج فارس به توافق رسیدند. تهران نیز به نوبه خود این توافق را محکوم کرد و حقوق خود را در مورد میدان گازی اعلام کرد.
پیشتر سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، توافق جدید عربستان سعودی و کویت با هدف توسعه میدان مشترک گازی آرش/الدُره را "غیرقانونی" خواند و گفت حق ایران برای بهره‌برداری از این میدان همچنان محفوظ است.

وی تاکید کرده بود که بر اساس مذاکرات پیشین، هرگونه اقدام در بهره‌برداری و توسعه این میدان باید با هماهنگی و همکاری هر سه کشور انجام شود.
خطیب‌زاده در ادامه گفته بود که میدان گازی آرش-الدره یک میدان مشترک بین کشور‌های ایران و کویت و عربستان سعودی است و بخش‌هایی از آن در محدوده آب‌های تحدید حدود نشده بین ایران و کویت قرار دارد. بر اساس مقررات و رویه‌های بین المللی هرگونه اقدام در بهره‌برداری و توسعه این میدان باید با هماهنگی و همکاری هر سه کشور انجام شود و لذا اقدام اخیر کویت و عربستان سعودی در قالب یک سند همکاری، مغایر با رویه‌های جاری و مذاکرات انجام شده قبلی بوده و غیرقانونی است و تأثیری بر وضعیت حقوقی میدان نداشته و مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران نيست.