پژمانفر: اهدای لوح به کارگران مشکل آنان را حل نمی‌کند

 پژمانفر:

اهدای لوح به کارگران مشکل آنان را حل نمی‌کند

 برطرف شدن مشکل کارگران وبرآورده شدن مطالبات شان موازی خواست سایر اقشار دیگر جامعه ایرانی فقط باتغییر رژیم ضد مردمی وضدمنافع ملی ولایت فقیه شدنی می باشد.

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه ما سالی یک بار به کارگر لوح تقدیر بدهیم، مشکل او را حل نمی‌کند. بلکه باید خانواده کارگر و خود کارگران پشتیبانی و حمایت را مشاهده کنند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر هشتم اردیبهشت ماه در مراسم گرامیداشت روز بسیج کارگری که در سالن اجتماعات اداره کل کار، تعاون و تامین اجتماعی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مساله‌ای که امروز کشور اشتغال دانش‌بنیان است. امروز در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که متاسفانه در بخش‌های مختلف به نیروی کار احتیاج داریم اما کسی نیست که به این بخش‌ها ورود پیدا کند. این موضوع باعث شده وارد یک شرایط بحرانی در کشور شویم و ناچار هستیم که با ورود نیروی کار از کشورهای دیگر موافقت کنیم. در حالی که بسیاری از مجموعه‌ها نیروی کار ندارد و هر چه جلوتر می‌رویم این مساله مشهودتر می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه این مشکل بسیار جدی است، افزود: اگر تمام نیروی کار اعم از خواهران و برادران را پای کار بیاوریم، باز هم با یک چالش جمعیتی در حوزه‌های مختلف مواجه هستیم. البته پیشنهاداتی هم برای رفع این معضل مطرح شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  یکی از این پیشنهادات استفاده از ظرفیت مساجد حاشیه و نیروهای کارگری است که در آن مناطق ساکن هستند. در واقع لازم است این مساجد فعال شده و نیروهای کار را شناسایی کنند و تحویل صنعت دهند.

پژمانفر بیان کرد: البته هدف ما باید این باشد که سمتی حرکت کنیم که نیروی کار آنقدر توانایی داشته باشد بتوان از ااو در زمینه‌های دیگر نیز استفاده کرد. امروز کسانی که در بخش تولید هستند و صاحب کارخانه هستند، می‌دانند که گاهی یک کارگر که در خط تولید با یک ابتکار و پیشنهاد توانسته خط تولید را ارتقا و کیفیت محصولات را افزایش دهد. لازم است در این مسیر به خواهران و برادارن خود اعتماد کنیم. نظام تشویق باید برای حمایت از چنین کارگری ورود پیدا کند تا چنین کارگری دیده شدن را احساس نماید. 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید کار روی انگشت نیروی کار می‌چرخد. به همین جهت نظام کارگری ما باید حمایت شود و او نباید نگرانی بابت امنیت شغلی و درآمد خویش داشته باشد.