سازمان بهداشت جهانی درباره بدتر شدن وضعیت همه‌گیری در کره شمالی هشدار داد

 سازمان بهداشت جهانی درباره بدتر شدن وضعیت همه‌گیری در کره شمالی هشدار داد12-خرداد-1401

با وجود ادعای حکومت کره شمالی مبنی بر بهبود وضعیت کرونا در این کشور، سازمان بهداشت جهانی درباره بدتر شدن وضعیت بیماری در این کشور هشدار داد.

به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، مایکل رایان، رئیس موقعیت‌های اضطراری در سازمان جهانی بهداشت، روز چهارشنبه، ۱۱ خرداد، در یک نشست خبری مجازی ضمن این هشدار گفت که این سازمان به اطلاعاتی فراتر از ارقامی که رسانه‌های دولتی کره شمالی به‌ طور عمومی منتشر کرده‌اند، دسترسی ندارد.

دولت کره شمالی روز ۲۳ اردیبهشت امسال و پس از دو سال همه‌گیری کرونا در باقی جهان، اولین مورد مرگ ناشی از کرونا را در این کشور تایید کرد و رسانه‌ وابسته به آن در همان زمان از ابتلای صدها هزار نفر در این کشور به «تب» خبر داد.

این رسانه تنها چند روز پس از آن‌که در روزهای نخست اعلام همه‌گیری کرونا در این کشور شمار روزانه مبتلایان را ۳۹۰ هزار نفر اعلام کرد، مدعی شد که موج کووید ۱۹ کاهش یافته است.

کارشناسان در هفته‌های گذشته ارقام منتشرشده رسمی در مورد کرونا در کره شمالی را بخش کوچکی از آمار واقعی بیماری عنوان کرده و درباره مرگ هزاران نفر در این کشور هشدار داده‌‌ بودند.

در همین حال کره شمالی پیشنهادهای سازمان بهداشت جهانی و برخی کشورها از جمله کره جنوبی برای درمان و پیشگیری از بدتر شدن وضعیت کرونا در این کشور را رد کرده و تاکنون هیچ یک از حدود ۲۵ میلیون نفر شهروند خود را واکسینه نکرده است.