کشته شدن پنج نیروی نظامی و امنیتی ترکیه در شمال عراق

 کشته شدن پنج نیروی نظامی و امنیتی ترکیه در شمال عراق5-مرداد-1401

وزیر کشور ترکیه دوشنبه شب از کشته شدن ۵ نیروی نظامی و امنیتی این کشور در شمال عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «سلیمان صویلو» در توئیتی نوشت: یک نظامی و چهار نیروی امنیتی طی عملیات «پنجه صاعقه» علیه گروه تروریستی (پ. ک.ک) در شمال عراق کشته شدند.وی افزود که نیروهای ترکیه در حمله تروریستی در شمال عراق کشته شدند و جزئیات بیشتری ارائه نکرد.آنکارا این عملیات نظامی را به بهانه تعقیب اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) در میان محکومیت و واکنش‌های شدید در بغداد و اربیل اجرا می‌کند.

کشته شدن پنج نیروی نظامی و امنیتی ترکیه در شمال عراق/ درخواست مقام لبنان برای پذیرش واردات سوخت از ایران/ محکومیت حمله ترکیه به عراق از سوی شورای امنیت/ ادعاهای جدید رافائل گروسی درباره برنامه هسته ای ایران

عملیات قفل پنجه آنکارا علیه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان که ترکیه آنها را در ردیف سازمان‌های تروریستی قرار داده با مشارکت نیروهای ویژه زمینی و هوایی در حالی انجام می‌شود که حملات زمینی و هوایی این کشور از تابستان سال ۹۹ در شمال عراق در حال انجام است.

عراق در دو سال گذشته چندین بار سفیر ترکیه را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید بغداد به عملیات نظامی و نقض حاکمیت کشور را به وی تسلیم کرده است.