سفر غیرمنتظره و اعلام نشده علی باقری به روسیه

 سفر غیرمنتظره و اعلام نشده علی باقری به روسیه11-تیر-1401

هرروز بیشتر شفاف می شود که بازیگر اصلی مذاکرات هسته ای وبرجام وحتی ایجاد مانع بردیپلماسی غرب رژیم ضدمردمی ولایت فقیه پوتین شده است .چون دژخیم رئیسی را به نشست کشورهای حاشیه دریای خزر به ترکمنستان کشاند تاموجب شکست مذاکره هسته ای دردوحه قطر باآمریکا شود .سپس همزمان باراهی شدن امیرعبداللهیان به سوریه که تبدیل به مستعمره روسیه شده است علی باقری به مسکوفراخوانده شده است تاگزارش دهد دردوحه قطر گفت وگو با مقام آمریکایی چه رد وبدل شد آنگاه پیام یا دستور دریافت کندبرای رهبرش خامنه ای که چه باید مقابل آمریکا واروپا بکند یا موضع گیری کند؟

 ساعاتی پیش، نمایندگی روسیه در سازمان های بین المللی در وین در توییتی اعلام کرد که مذاکره کننده ارشد ایران در گفت و گوهای رفع تحریم ها، دیروز (۱۰ تیر) با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرده است.

بر اساس این توییت، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین و مذاکره کننده ارشد مسکو در گفت و گوهای هسته ای نیز حضور داشته است.

اولیانوف دیشب پیرامون دیدار با باقری کنی با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: این یک تبادل نظر بسیار حرفه‌ای در مورد وضعیت فعلی برجام و چشم‌انداز گفت‌وگوهای وین بود.

وی ادامه داد: ارزیابی من این است که به رغم همه مشکلات، توافق هسته‌ای هنوز قابل احیاست. برای تحقق این امر، آمریکا باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

لازم به ذکر است تا پیش از اعلام نمایندگی روسیه در سازمان های بین المللی، سفر باقری به روسیه در هیچ رسانه ای منتشر نشده بود!

بعد از آنکه «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که موضوع درخواست ضمانت مسکو برای همکاری‌ با ایران پس از اجرای کامل برجام، مانعی برای ادامه گفت‌وگوها نیست، کشورهای غربی به برجسته‌سازی یک موضوع ایران پرداخته و مدعی شدند درخواست تهران برای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی مذاکرات را به بن‌بست کشانده است.

یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام بوده است. از جمله انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه‌های اختلاف آمریکا با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نمی‌پردازد.