۵۴ کشور جهان: حکومت ایران خشونت علیه تظاهرکنندگان را متوقف کند

 ۵۴ کشور جهان: حکومت ایران خشونت علیه تظاهرکنندگان را متوقف کند۹-مهر-۱۴۰۱

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران جمعه هشتم مهرماه با اشاره به بیانیه پیشنهادی شیلی و اسپانیا از گفته است، ۵۴ کشور از ایران خواستند که خشونت علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز را متوقف کند.

رابرت مالی نوشته است: «پنجاه و چهار کشور در سراسر جهان بیانیه پیشنهادی شیلی و اسپانیا را امضا کردند که از ایران می‌خواهد به استفاده از زور علیه معترضان مسالمت‌آمیز پایان دهد. وقت آن است که رهبران ایران به این فراخوان جهانی گوش دهند و به خشونت علیه مردم خود پایان دهند.»

میشل تیلور، نماینده دائمی ایالات متحده در شورای حقوق بشر، نیز در توییتی گفته است که آمریکا به همراه ۵۳ کشور از ایران می‌خواهند «تحقیقات فوری، کامل، بی‌طرفانه و شفاف در مورد مرگ مهسا امینی انجام دهد. »

نماینده آمریکا اضافه کرده است: «جامعه بین المللی نباید تصاویر خشونت نیروهای امنیتی علیه معترضان مسالمت آمیز را نادیده بگیرد. »

میشل تیلور تصریح کرده است: آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است.

نماینده آمریکا همچنین در توییت خود تصویری از بیانیه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره اعتراضات اخیر در ایران را منتشر کرده است.

در بخشی از بیانیه این ۵۴ کشور آمده است: «از مقامات ایران قویا می‌خواهیم تا از به کارگیری قوه قهریه نامتناسب علیه تظاهرات مسالمت‌آمیزِ کسانی که به دنبال استفاده از حق آزادی عقیده خود هستند و خواستار پایان دادن به اعمال خشونت و تبعیض علیه زنان‌اند، خودداری کند.»