تجمع اعتراضی مردم در مهاباد با تیراندازی شدید ماموران مواجه شد+فیلم

 تجمع اعتراضی مردم در مهاباد با تیراندازی شدید ماموران مواجه شد۵-آبان-۱۴۰۱

عکسی از آغاز تجمع در مهاباد

تصاویر دریافتی از مهاباد نشان می‌دهد که تجمع شمار زیادی از شهروندان معترض در مقابل فرمانداری این شهر روز پنج‌شنبه با تیراندازی شدید و ممتد مأموران به سمت معترضان مواجه شده است.

بر اساس ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، معترضان با وجود شنیده شدن صدای تیراندازی شدید ساختمان فرمانداری را محاصره کرده و شعارهای ضدحکومتی سر می‌دهند.

یک روز پیشتر، مأموران حکومتی یک شهروند ۳۵ سالهٔ اهل مهاباد به نام اسماعیل مولودی را با شلیک مستقیم سلاح جنگی کشتند، و به گزارش گروه حقوق بشری هه‌نگاو، اعتراضات بزرگ روز پنج‌شنبه در این شهر در اعتراض به این قتل آغاز شد.

بنا بر این گزارش، نیروهای حکومتی تلاش داشتند تا پیکر اسماعیل مولودی را ربوده و مانع از خاکسپاری او در آرامستان شهر مهاباد شوند، اما در این امر موفق نبودند.

در همین حال، ویدئوهای ارسالی حاکی است که ماموران امنیتی، در محله گمرک مهاباد که منزل اسماعیل مولودی آنجا واقع شده، مردم را به رگبار بسته‌اند.

روز پنج‌شنبه در اعتراض به این سرکوب‌ها، تعداد زیادی از مردم معترض با شعارهای ضد حکومتی از آرامستان مهاباد به داخل شهر آمده و با افزوده شدن به تعداد جمعیت، این معترضان اقدام به محاصره کردن اداره دارایی، کمیته امداد، کلانتری ۱۱ و ساختمان فرمانداری این شهر کردند.