استعفای وزیر ژاپنی به اتهام سوء استفاده مالی / پرداخت 1500 دلار به منشی

 استعفای وزیر ژاپنی به اتهام سوء استفاده مالی / پرداخت 1500 دلار به منشی، عدم اعلام دارایی و ...7-دی-1401

امادررژیم فاسد وتروریستی وعوامفریب ودروغ گوی ولایت فقیه برخلاف ژاپن عناصر فاسدخودی همچون دژخیم اژه ای ارتقای مقام می گیرندتاموازی فساد وارتکاب  بیشتر مدافع غارتگران ودزدان همقطارش وبالاتر وشرکای شان باشند.

 
 این وزیر همچنین متهم است به هنگام فعالیت های سیاسی بین سال های 2011 تا 2020، اموال و دارایی و درآمدهایی داشته اما از اعلام و گزارش آنها خودداری کرده بود.وزیر دولت ژاپن به دنبال گمانه زنی ها و احتمال سوء استفاده مالی از سمت خود استعفا کرد.به گزارش عصرایران، این چهارمین وزیر دولت ژاپن است که در سه ماه اخیر کناره گیری می کند. همزمان سطح تایید عمومی دولت ژاپن به سطح بسیار پایین یعنی حدود 30 درصد رسید که در اصطلاح، خطرناک توصیف می شود.خبرگزاری فرانسه نوشت: وزیر بازسازی ژاپن (کینا اکیبا) به دنبال طرح اتهامات و احتمالات درباره ارتکاب تخلفات مالی استعفا کرد.او متهم شده پرداخت های غیرقانونی به منشی، همسر و مادرش انجام داده است.ژاپن؛ استعفای وزیر به اتهام سوء استفاده مالی / پرداخت 1500 دلار به منشی، عدم اعلام دارایی و ...

وی به خبرنگاران گفت: "معتقدم آنچه انجام دادم مخالف قانون نبوده است. با این حال نمی خواهم باعث ایجاد موانعی در برابر تصویب بودجه سالانه و دیگر قوانین پارلمانی شوم". اشاره او به اقداماتی است که نمایندگان مخالف در پارلمان تهدیدکرده اند در برابر اتهامات سوء استفاده های مالی این وزیر انجام خواهند داد.بعد از استعفای این وزیر، معاون او در حوزه امور داخلی و ارتباطات (خانم میو سوگیتا) هم استعفای خود را ارائه کرد. وی به عنوان عضو جنجالی حزب حاکم شناخته می شود.این سیاستمدار راستگرا به دنبال سخنانی درباره "همجنسگرایان و اقلیت های نژادی"، انتقاداتی را در هفته های اخیر سبب شده بود.نخست وزیر ژاپن (فومیو کیشیدا) بعد از استعفا  گفت: در برابر این استعفا، احساس مسوولیت می کنم.وی افزود: باید تعامل با حجم گسترده ای از ماموریت هایی که در مقابل خود داریم را ادامه بدهیم. می خواهم به مسوولیت خود از طریق ادامه فعالیت سیاسی عمل کنم.جزئیات اتهامات قبل از این و به دنبال انتشار اتهامات سوءاستفاده علیه وزیر بازسازی ژاپن، احتمال برکناری یا استعفای او مطرح شده بود.