آیتالله فاضل لنکرانی: برخی از مردم با کمترین بهانه ای روزه نمیگیرند، میگوییم چرا روزه نیستید؟ میگویند زخم معده داریم۶-فروردین-۱۴۰۲
گفته می شود می توان مردم را فریب داد ولی نه برای همه عمر. بنابراین پرواضح است مردم ایران پس ازتجربه ۴۴ سال عوامفریبی ودین را ابزار قدرت وثروت وسرکوب وسانسور وجنگ افروزی وترور وغارت وفساد و زن ستیزی وحجاب اجباری وتبعیض وبی عدالتی کردن ازسوی رژیم تروریستی ولایت فقیه دیگر قرارنیست مردم ایران نه بی توجه باشند که مقابل چنین ترفندتابلوولورفته ای نایستند و مبارزه نکنند.
رییس مرکز فقهی ائمه: اینکه آدم به راحتی بخواهد تکلیف به این مهمی را کنار بگذارد نباید چنین روحیه ای در انسان به وجود آید.رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: در ماه رمضان باید حبّ دنیا را از دل خارج کنیم، ادب ضیافت همین است که انسان در مهمانی خدا فقط به یاد خدا باشد، فقط یاد صاحب این ماه و صاحب خودمان باشیم و او را حاکم و مسلط برقلب و اعمال خود کنیم، دنبال دنیا و کسب مقام نباشیم، دنبال تقرب به خدا باشیم.به گزارش ایرنا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز شنبه در ابتدای درس خارج فقه "بررسی فقهی بیمه" با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باید خود خدای تبارک و تعالی به ما عنایت کند که این ماه را چگونه و با چه اعمال و ادعیه و نمازهایی، سپری کنیم این مطلب خیلی مهمی است. رضوان خدا بر امام خمینی باد که چقدر روی کلمه ضیافت که ریشهاش در فرمایش پیامبر اکرم(ص) است تکیه میکردند، ما چه مقدار توجه به این ضیافت و آداب ضیافت و شرایط ضیافت داریم؟ در این ضیافت از ناحیه مهمان که ما هستیم اعمالی مثل روزه، برای آنها که قدرت دارند و مریض نیستند، نماز، قرائت قرآن، دعا، مناجات، شب زندهداری، باید انجام شود.وی افزود: در دعای امام جواد(ع) در شب اول ماه مبارک رمضان بر حسب آنچه که مرحوم سید در اقبال آورده و مرحوم محدث قمی هم از ایشان نقل میکند و در مضامین دعاهای دیگر هم فراوان است چنین می خوانیم: «اَللَّهُمَّ أَعِنَّا عَلَی صِیَامِهِ وَ وَفِّقْنَا لِقِیَامِهِ» خدایا ما را بر روزهداری و شبزندهداری این ماه کمک کن. یعنی در انجام عبادات این ماه خدا باید به ما کمک کند. چهبسا ماه رمضان تمام شود و چنانچه به خود مراجعهای کنیم ببینیم نماز شبهای ماه رمضان را هیچ نخواندیم، قرائت قرآن در ما هیچ نورانیتی ایجاد نکرد! لذا اول ماه مبارک رمضان این دعا را باید زیاد بخوانیم.فاضل لنکرانی ابراز داشت: برخی از مردم با کمترین بهانه ای روزه نمیگیرند، میگوییم چرا روزه نیستید؟ میگویند زخم معده داریم، درست است در مواردی که خوف ضرر هم باشد فقه اجازه نمیدهد و چه بسا آن روزه حرام باشد، ولی اینکه آدم به راحتی بخواهد تکلیف به این مهمی را کنار بگذارد نباید چنین روحیه ای در انسان به وجود آید.