دروغ نامه کیهان ۵ شنبه -۳۱ خردادماه سال- ۱۴۰۳
یادداشت روز اوین نامه کیهان "فرق میکند چه
کسی رئیسجمهور باشد "
هم قلم وهم کار سربازجوشریعت نداری وکپی کار وارونه گویی طوری ادعای زنجیره ای دروغ تبلیغاتی در مورد شوی خیمه شب بازی انتصاباتی – فرمایشی ریاست جمهوری دکوری کرده است و پیرامون نقش برجسته رئیس جمهور مانور تبلیغات معکوس داده است که انگاری رهبرا نتصابی ولی فقیه مطلقه نه همه کاره که هیچکاره ودرحاشیه ونظاره گر است و خامنه ای رمال از طریق شورای نگهبان آلت دستش اعمال نفوذ نمی کند که باید چه نامزدهایی را تأیید یا نه رد صلاحیت کند؟ موازی آن طرح های مهندسی فعال نیستند وبرنامه ریزی ندارند تا اقدام به آرا سازی های قلابی به نفع نامزد مورد نظر کنند . ازسوی دیگر خامنه ای رمال تأکید نکرده است که باید رئیس جمهور نه انتخاب که تعیین گردد . مهمتر مگر شوهای انتصاباتی دکوری طی ۴۵ سال به وضوح ثابت نکرده است که آرای مردم هیچ محلی ازا عراب واهمیتی نداشته است وخمینی شیاد عوامفریبانه گفته بود میزان رأی ملت است .چون اگر این ادعا فراتراز شعار عوامفریبانه نبود چرا برای جایگزین وی خامنه ای رمال هرگونه پیشنهاد رفراندوم دادن همچون جن وبسم الله است ؟ ازطرف دیگر عنوان یادداشت «فرق میکند چه کسی رئیسجمهور شود»؟ ودر ادامه توضیح داده شده است این تفاوت جز با رای مردم رقم نخواهد خورد. دروغ بزرگ است . برای آنکه فرق واقعی اثبات شده این است .هرگاه رئیس جمهور بنابر هردلایلی نیمه خودی یا غیر خودی باشد کاملاً باآنکه خودی است ودربست سر سپرده وفرمانبردار ومجیز گوی خامنه ای رمال است وپیشبرنده اهداف غارتگرانه و هسته ای وموشکی وجنگ نیابتی برون مرزی پاسداران جنایتکار می باشدهمچون احمدی نژاد ودژخیم رئیسی بنابراین شیوه رفتار خامنه ای رمال وارگان های امنیتی و اطلاعاتی وپاسداری وبسیجی وقضایی و.... بااینان بطور دربست با رئیس جمهورهایی مشابه آخوند خاتمی و روحانی فرق اساسی داشته است . برای همین در شوی اخیر انتصاباتی ریاست جمهوری دکوری ۵ نامزد پاسدار و بسیجی و آخوند دژخیم اطلاعاتی- امنیتی- قضایی مقابل یک نامزد بیابینی مدعی ترکیبی از اصلاح طلبی و اصول گرایی قرار داده شده است .چون هدف گردآوری سیاهی لشکر پای جعبه های مارگیری برای آمار سازی آرای تقلباتی درراستای هدف مشروعیت تراشی کاذب رژیم منفور ضدمردمی وفاسد ولایت فقیه می باشد.
هرچه به
زمان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک میشویم؛ فعالیت نامزدها
و ستادهای انتخاباتی آنها بیشتر و پررنگتر میشود. برنامههای این نامزدها در
رسانه ملی در قالبهای مختلف گفتوگوی کارشناسی، مناظره و... نیز سهم ویژهای در
داغ شدن تنور انتخابات داشته است. در این مسیر هر کدام از نامزدهای انتخابات ریاست
جمهوری سعی در جلب نظر و توجه مردم به سوی خود دارند و تلاش میکنند تا با تشریح
برنامهها و دادن وعدهها و ترسیم راه رسیدن به شرایط مطلوبتر سبد رای خود را
تقویت نمایند.خوشبختانه فضای فعالیت
نامزدها نیز تا اینجای کار در حد قابل توجهی در دایره برخوردهای اخلاقی و پرهیز از
بداخلاقیهای سیاسی و حواشی و تنزل رقابت انتخاباتی به دعواهای تخریبکننده باقی
مانده است.اما این تلاش نامزدها و ستادهای
انتخاباتی برای جلب توجه مردم و ترغیب آنها به سمت گرفتن رای نهائی یکسوی ماجراست.
روی دیگر و تعیینکننده یا نیمه مهم دیگر این عرصه حساس را نه برنامههای تبلیغاتی
خوش آب و رنگ یا شعارها و وعدهها بلکه مردم و چگونگی رای و نظر آنها شکل میدهد.
اینجاست که رای تک تک افراد و عموم مردم از فعالیت هر ستاد و هر تبلیغاتی موثرتر و
تعیینکنندهتر میشود.این افتخار نظام جمهوری اسلامی
است که بر خلاف دوران استبداد طاغوت و برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه، در هر
انتخاباتی نتیجه نهائی را رای و نظر مردم رقم میزند. شاهد این ادعا؛ نتایج متنوع
در انتخابات مختلف و چرخش نتایج انتخابات در دورههای مختلف به سمت جریانهای
گوناگون سیاسی است. درواقع این مردم بودهاند که همواره در دورههای مختلف در
انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، شورای شهر و... گاه به سمت یک جریان و گاه به سمت
جریانی دیگر اقبال نشان دادهاند؛ امر مهمی که زنده بودن و پویایی انتخابات و
اثرگذار بودن قطعی رای مردم را نشان میدهد.از سوی دیگر
تلاش چشمگیر نامزدها و جریانات سیاسی مختلف در ایام تبلیغات انتخاباتی برای جلب
نظر مردم، خود شاهدی دیگر بر قطعی بودن نقش و اثر رای مردم کشورمان و اذعان همه
جریانات سیاسی به این اصل افتخارآمیز است.حال
که همه اذعان داریم که به قول فرمایش امام راحل(ره)، «میزان، رای ملت است»؛ این
امر وظیفه مردم در عرصه انتخابات را مثل همیشه سنگین و حساس میکند. مردم آگاه و
سرد و گرم چشیده کشورمان، نیک میدانند که حضور آنها پای صندوقهای رای و نحوه رای
دادن آنها تا چه حد در تعیین مسیر کشور در حداقل یک دوره چهار ساله اثر دارد. با
تاکید بر این نقش و اثرگذاری است که حضور مردم را نیمه مهم و تعیینکننده دیگر
عرصه انتخابات در کنار حضور و فعالیت و تبلیغ نامزدها و ستادهای آنها میدانیم.به عبارتی مردم در هر دوره خود انتخاب کرده و میکنند
که کدام نامزد انتخاباتی و کدام برنامه عرضه شده عهدهدار امورات کشور شود. با این
نگاه، میتوان گفت خود مردم به نوعی در موفقیتهای پیشروی یک دولت مستقر یا
دستاوردهای یک مجلس تشکیل شده نقش و سهم دارند و البته میتوان سهم مردم در حالت
مقابل این موفقیتها را نیز مورد توجه قرار داد. البته نباید فراموش کرد که مردم
همواره با حسن نیت و اعتماد و با امید به بهتر شدن شرایط به یک نامزد یا برنامه
روی خوش نشان میدهند و هرگز دوست ندارند فرد یا دولت منتخب آنها دچار ضعف یا
ناکامیشود. اینجاست که اهمیت دقت و حساسیت در رای دادن و انتخاب بعد از توجه به
نکات ریز پیدا و پنهان در بررسی برنامهها یا اظهارات نامزدها و توجه دقیق به
افراد حاضر در ستادهای تبلیغاتی و نزدیکان کاندیدای مورد نظر بیشتر خودنمایی میکند.از
آنجا که شخص رئیسجمهور بالاترین مقام اجرائی کشور و مسلط به بیشترین بودجه و
امکانات و پیشبرنده کشور در عرصههای داخلی و خارجی است، انتخاب آگاهانه و پس از
بررسیهای دقیق باید به سمت انتخاب بهترین وصالحترین گزینه باشد. در دورههایی
دیدهایم که یک رئیسجمهور یا یک دولت چقدر باعث رشد کشور در عرصههای مختلف شده و
گاه یک دولت یا رئیسجمهور خود تبدیل به مانعی برای پیشرفت و حل مشکلات کشور شدهاند.البته در این میان شاهد نمونههایی از رفتارها و
اظهارات متناقض و ریاکارانه برخی افراد و جریانات سیاسی هم هستیم که از یکسو برای
پوشاندن ناکامی خود در زمان تصدی قدرت و فرار از انتقاد و مطالبه مردم، مقام مهم
رئیسجمهور را تا حد «تدارکاتچی» یا «هیچکاره» تنزل میدهند و بعد از چند صباحی که
گمان میکنند عملکردشان از ذهن مردم پاک شده است دوباره برای تصاحب همان جایگاه به
قول خودشان «تدارکاتچی» یا «هیچکاره» از هر تلاش و تبلیغ و کوششی دریغ نمیکنند و
برای نشاندن فرد همفکرشان بر این کرسی تمام قد وارد میدان میشوند.پس
اکنون که شکی در اهمیت و جایگاه تعیینکننده رئیسجمهور در کشورمان نیست، این مردم
هستند که باید با دقت در انتخاب و رای آگاهانه خود سکان مدیریت اجرائی کشور را به
کسی بسپارند که از هر نظر بهترین گزینه باشد.اینجاست
که با مرور تجربه گذشته متوجه خواهیم شد که میتوان رئیسجمهوری را انتخاب کرد که
کمترین تحرک و کندترین فعالیت را داشته باشد یا رئیسجمهوری انتخاب کرد که با
خستگی بیگانه باشد و هر ساعت و هر روز تمام وقت و انرژی خود را برای حل مشکلات
مردم بگذارد.انتخاب مردم تعیین میکند که
رئیسجمهوری داشته باشیم که کمترین نگاه را به ظرفیتهای معطل مانده در داخل و
بیشترین نگاه و امید را به دست بیگانگان و حتی دشمنان برای گرهگشایی از کشور
داشته باشد یا رئیسجمهوری که تمام انرژی و هم و غم خود را معطوف به حرکت امکانات
و ظرفیتهای مغفول مانده داخل کشور برای حل مشکلات مردم نماید و در عین حال با
اتکا به پشتوانه داخلی قوی در عرصه بینالمللی نیز نه در شعار بلکه در عمل به
دستاوردهای کمسابقه دست یابد.انتخاب مردم تعیین میکند که
رئیسجمهوری بر سر کار باشد که حضور کمرنگی در بین مردم داشته باشد و حتی برای
بررسی اوضاع کشور با نگاه به مردم و عابران از داخل خودرو - بهزعم خود- نظرسنجی
کند یا رئیسجمهوری انتخاب شود که بارها و بارها تا دورترین نقاط کشور سفر نماید و
پای صحبت مردمی که رئیسجمهور را در خواب نیز نمیدیدند بنشیند و در پایان نیز جان
خود را در راه سرکشی به مناطق دوردست فدا کند.انتخاب
مردم است که تعیین میکند رئیسجمهوری بر سر کار باشد که در سختترین دوران بیماری
همهگیر، برخی اعضای دولت او واردات واکسن را به پیوستن به فلان سیستم نظارتی غربی
و رفع تحریمها مرتبط کنند یا رئیسجمهوری سر کار بیاید که در اولین هفتههای
فعالیتش بدون بهانهگیری با استفاده از ظرفیت تعامل و پیگیری، دهها میلیون دُز
واکسن وارد کند و به لطف خدا مرگ روزانه 700 هموطن را به صفر برساند.انتخاب
مردم است که تعیین میکند که رئیسجمهوری سر کار بیاید که در دوران او رکود و
تعطیلیگریبان بسیاری از واحدهای تولیدی را بگیرد یا رئیسجمهوری انتخاب شود که در
مدتی کوتاه انبوهی از واحدهای تولیدی زمین خورده را احیا نماید.انتخاب مردم است که تعیین میکند رئیسجمهوری سر
کار بیاید که در دوران فعالیتش شاهد قطعی برق در زمستان و تابستان یا تنش آبی در چندین
استان باشیم یا رئیسجمهوری سر کار بیاید که در کمترین زمان آب را به مناطق تشنه
برساند و مشکل برق را حتی در اوج گرمای تابستان حل کند.انتخاب
مردم است که تعیین میکند رئیسجمهوری سر کار بیاید که به اذعان خود صبح جمعه پس
از بیدار شدن از خواب از گران شدن شوکآور بنزین مطلع شود یا رئیسجمهوری که جمعه
و شنبه برای او در راه خدمت فرقی نکند.انتخاب مردم است که تعیین میکند
رئیسجمهوری سر کار باشد که به جای پاسخگویی منتقدین را به باد انواع توهینها و
برچسبها بگیرد یا رئیسجمهوری که صبورانه انواع تهمتها و توهینها را بشنود و
سکوت کند و بارها با منتقدان و چهرههای مخالف خود نشست و جلسه مشورتی برگزار کند.سخن
کوتاه اینکه، «فرق میکند چه کسی رئیسجمهور شود» و این تفاوت جز با رای مردم رقم
نخواهد خورد.
مردم این
روزها باید بیش از پیش در انتخاب و رای خود دقت نمایند چرا که رای امروز آنها در
سرنوشت سالهای آینده کشور و موفقیتها و پیروزیها یا شکستها و ناکامیها تاثیر
مستقیم دارد.و البته باید با بهرهگیری از
تجربه خود دقت نمایند که کدام ستاد و کدام افراد جمع شده دور کاندیداها، کشور را
به سمت رشد و کدام ستاد و افراد را به سمت تکرار تجربههای تلخ گذشته میکشانند.چند روز قبل بود که رهبر انقلاب در دیدار جمعی از
مدالآوران المپیادهای علمی فرمودند: «خب انتخابات خیلی مهم است و در درجه اوّل
هم مشارکت مهم است که شما باید ـ چه در محیطهای دانشجویی، چه در محیطهای کاری،
چه در محیطهای خانوادگی و مانند اینها ـ هر چه میتوانید تلاش کنید که مشارکت
افزایش پیدا کند. بعد هم نگاه کنید ببینید چه کسی به ملاکهای انقلاب نزدیکتر است
و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب را دارد؛ اینها را اگر ملاحظه کنید، شاید
بتوانید مثلاً یک انتخاب خوبی داشته باشید.»عباس
شمسعلی