سیمای ملی یا سیمای جلیلی؟!

 فرارو رفتار صداوسیما در مناظره‌های دور دوم را بررسی می‌کند؛سیمای ملی یا سیمای جلیلی؟۱۳- تیر- ۱۴۰۳ 

آیا با مصادره شدن صدا وسیمای میلی وضدملی  ازسوی باندمافیایی سعید جلیلی بسیجی  که مورد حمایت شدیدپاسداران جنایتکاراست وبا وجود تحریم بیش از۶۰٪ شوی خیمه شب بازی انتصاباتی ریاست جمهوری کمدی که شامل اکثریت جمعیت کشور می شود  لذا  بخش دوم این شوی مضحک  خیلی بیشتر فاقد اعتباراست  وبا رئیس جمهور شدن سعید جلیلی بسیجی با تقلب وآمار سازی قلابی همچون رژیم فاسد ومنفور ولایت فقیه ورهبرش خامنه ای رمال بطور قطع فاقد مشروعیت می باشد؟!

سیمای ملی یا سیمای جلیلی؟

تسلط نیروهای نزدیک به یکی از نامزدهای انتخاباتی بر صداوسیما، مساله عدالت و بی‌طرفی سازمان در قبال انتخابات را در معرض توجه قرار داده است.فرارو - آخرین مناظره انتخاباتی شب گذشته برگزار شد و هشت صبح فردا پنجشنبه نیز، سکوت تبلیغاتی برقرار می‌شود. پس از سال ۱۳۸۸ و انتخابات دهم، در هیچ یک از ادوار انتخابات‌ها از سال ۱۳۹۲ تا دور اول ۱۴۰۳ مناظره میان دو نامزد برگزار نشد. با کشیده شدن انتخابات به مرحله دوم، صداوسیما ناچار از برگزاری مناظره با حضور تنها دو نامزد بود. صحبت‌های زیادی درباره مناظره‌های ۱۴۰۳ به خصوص در بحث رعایت بی‌طرفی سازمان صداوسیما در قبال نامزدها مطرح شده است. 

سیمای ملی یا سیمای جلیلی؟

حلقه جلیلی در صداوسیما-به گزارش فرارو، سعید جلیلی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر سازمان صداوسیما تسلط دارد. پیمان جبلی رئیس سازمان، معاون رسانه‌ای جلیلی در دوران حضور در شورایعالی امنیت ملی، وحید جلیلی برادر او و قائم مقام سازمان، میثم نیلی صاحب رجانیوز که از او به عنوان مرد در سایه صداوسیما یاد می‌شود، محمد حسن روزی‌طلب سرپرست اداره‌کل برنامه‌های سیاسی، علیرضا خدابخشی مشاور رئیس سازمان که گفته می‌شود پسرخاله جلیلی‌هاست و محمدعلی صائب معاون سیاسی سازمان و مسئول دفتر پیشین سعید جلیلی مدیران ارشد حامی یا وابسته به سعید جلیلی هستند که این نهاد را مدیریت می‌کنند. مجموعه‌ای از مدیران میانی و روئسای شبکه‌ها که از مسیر موسسات و نهاد‌های نزدیک به افراد جلیلی، بسیج دانشجویی، پایداری و حلقه امام صادقی‌ها به صداوسیما راه پیدا کردند را نادیده می‌گیریم. این افراد به خصوص از سال ۱۴۰۰ به این سو، به مرور وارد صداوسیما شدند.ساعتگرد از : علیرضا خدابخشی (معاون سیاسی سابق و مشاور فعالی رئیس سازمان)، وحید جلیلی (قائم‌مقام صداوسیما)، محمدعلی صائب (معاون سیاسی)، میثم نیلی (اتاق فکر شبکه سه)، محمدحسن روزی‌طلب (سرپرست اداره‌کل برنامه‌های سیاسی)، پیمان جبلی (رئیس سازمان)در چنین وضعیتی، مسعود پزشکیان در دور اول انتخابات وضعیت ۱ در برابر ۴ را تجربه کرد و حالا ۱ در برابر ۲. مناظره‌های انتخاباتی دور دوم و رفتار متفاوت مجری مناظره در قبال دو نامزد انتخابات، بار دیگر این سوال را ایجاد کرد که آیا صداوسیما در این رقابت بی‌طرف است؟ و بار دیگر این سوال را به ذهن آورد که نزدیکان جلیلی از نفوذ خود در سازمان استفاده می‌کنند یا نه؟ مهدی خسروی مجری باسابقه تلویزیون، اجرای مناظره‌های انتخاباتی ۱۴۰۳ را بر عهده داشت.

یک شائبه عجیب درباره کد انتخاباتی مسعود پزشکیان

 یک شائبه عجیب درباره کد انتخاباتی مسعود پزشکیان۱۳-تیر-۱۴۰۳ 

با توجه به بسیج همه دستگاه ها وتربیون ها ورسانه های خبری و منابر ومساجدو نمازجمعه ها وصداوسیمای میلی و ضد ملی وروضه خوانی های  خامنه ای رمال که  رأی دهندگان مشارکت حداکثری در شوی خیمه شب بازی انتصاباتی ریاست جمهوری دکوری سیاه اش کر حضورداشته باشند تا موجب مشروعیت کاذب برای رژیم نامشروع ومنفور وفاسد ولایت فقیه شود .اماباهمه تلاش تبلیغاتی و آمار سازی هایتقلباتی مهندسی- امنیتی -پاسداری شده موجب گردید تا بیش از۶۰٪ واجدین شرایط رأی دادن دادن رأی ندهند ورسوایی عدم مشروعیت رژیم فاسد ولایت فقیه برجسته تراز زمان گذشته شود که انکار می شد. ولی اکنون طراحان مهندسی امنیتی- پاسداری بغایت وحشت زده شده  ازشکست طرح مهندسی برنامه ریزی شده شان برای رئیس جمهور کردن سعید جلیلی بسیجی یک پاازدست داده درجبهه جنگ وی ازموضع مرغ یک پا دارد  همچون گذشته سیاست مخالفت با برجام وFATF پاسداران راد نبال کند بنابراین قرار است باهرگونه ترفند ونیرنگ تقلباتی ازجمله کپی کد انتخاباتی پزشکیان به نام  سعید جلیلی  شود تا  هرطوری شده وی رئیس جمهور کمدی جایگزین دژخیم رئیسی حذف شده گردد. یک شائبه عجیب درباره کد انتخاباتی مسعود پزشکیان

«با توجه به شایعاتی که درباره تخصیص کد شناسایی انتخاباتی دکتر پزشکیان به آقای دکتر جلیلی شنیده می‌شود، مؤکداً از وزارت کشور درخواست داریم کد ۲۲ که در دور اول متعلق به دکتر پزشکیان بود، مجدداً به او اختصاص یابد.»سخنگوی ستاد پزشکیان گفت: مؤکداً از وزارت کشور درخواست داریم کد ۲۲ که در دور اول متعلق به دکتر پزشکیان بود، مجدداً به او اختصاص یابد تا از شائبه‌های احتمالی جلوگیری شود.حمیده زرآبادی، سخنگوی ستاد مسعود پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:با توجه به شایعاتی که درباره تخصیص کد شناسایی انتخاباتی دکتر پزشکیان به آقای دکتر جلیلی شنیده می‌شود، مؤکداً از وزارت کشور درخواست داریم کد ۲۲ که در دور اول متعلق به دکتر پزشکیان بود، مجدداً به او اختصاص یابد تا از شائبه‌های احتمالی جلوگیری شود.

ازدحام جمعیت در یک مراسم مذهبی در هند دست‌کم ۱۲۱ کشته برجای گذاشت

 ازدحام جمعیت در یک مراسم مذهبی در هند دست‌کم ۱۲۱ کشته برجای گذاشت۱۳-تیر-۱۴۰۳قربانیان این مراسم مذهبی در حال انتقال از محل حادثه هستند

قربانیان این مراسم مذهبی در حال انتقال از محل حادثه هستندمقام‌های هند می‌گویند هجوم هزاران نفر از مردم در یک اجتماع مذهبی برای خروج از یک چادر موقت باعث ازدحام جمعیت شد که حداقل ۱۲۱ کشته و ده‌ها مجروح برجای گذاشت.هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث ایجاد وحشت در بین مردم در پی برگزاری اجتماعی در روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه با حضور یک مرتاض هندو شده است.رسانه‌های محلی به نقل از مقام‌های لکهنو گفته‌اند گرما و خفگی در چادر می‌تواند یکی از عوامل این هجوم و زیر دست و پا ماندن مردم باشد.ویدئویی که از این حادثه منتشر شده، نشان می‌دهد که ظاهراً سازه این چادر فرو ریخته است.پراشانت کومار، رئیس پلیس ایالت اوتار پرادش در شمال هند، جایی که ازدحام جمعیت در آن رخ داد، گفته که بیشتر کشته‌شدگان زن و کودک هستند.شلاب ماتور، افسر ارشد پلیس، نیز از مجروح شدن بیش از ۸۰ نفر دیگر خبر داد که به گفته او، در بیمارستان بستری شده‌اند.به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بستگان در حالی که اجساد عزیزان آن‌ها روی برانکاردها قرار گرفته و با ملحفه‌های سفید پوشانده بودند، گریه می‌کردند.ازدحام های مرگبار در جشنواره‌های مذهبی هند، که در آن جمعیت زیادی در یک فضای کوچک با زیرساخت‌های ضعیف و اقدامات ایمنی کم گردهم می‌آیند، تقریباً امری معمول است.گزارش‌های اولیه حاکی است که برگزارکنندگان مراسم اجازه میزبانی حدود پنج هزار نفر را داشتند، اما بیش از ۱۵۰۰۰ نفر در این مراسم جمع شده بودند.نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته است.در سال ۲۰۱۳، زائرانی که برای یک جشنواره محبوب هندوها در مرکز ایالت مادیا پرادش از معبد بازدید می‌کردند، از ترس فروریختن یک پل، همدیگر را هل دادند که در نتیجه دست‌کم ۱۱۵ نفر در رودخانه غرق شدند یا جان خود را از دست دادند.در سال ۲۰۱۱ نیز بیش از ۱۰۰ نفر در یک جشنواره مذهبی در ایالت کرالا در جنوب هند جان باختند.

چی نوشته‌ای؟! (گفت و شنود)

 دروغ نامه کیهان  ۱۳- تیر- ۱۴۰۳

چی نوشته‌ای؟! (گفت و شنود)

هجونویس فریبکار

دروغ گو وبس مکار

باآویزان شدن به تقیه

واقعیت برده به حاشیه

چون بیش از ۵ هزارآقازاده

قبلاً باباهاشون بود گدازاده

همگی درآمریکادارند اقامت

هجونویس نمی کشه خجالت

چون درادامه مخالفت بابرجام

ازموضع ضدآمریکایی داده پیام

تا متهم کنه مدعیان اصلاحات

علیه شان کنه  تبلیغات

بتونه  ازاینان بزاره مایه

تاپاسداران ببره به سایه

 پس هجونویس  جنایتکار

نقل کرده  از یک دغلکار

 مثل وی بود شیاد

 هیچ نداشت سواد

 برندنش نزد قاضی

شاید بشه راضی

بدون کم وکاست

بزنه حرف راست

در جوابی کم یاب

به قاضی دادجواب

سواد خواندن ندارم

اماسوادنوشتن دارم

قاضی به وی کاغدداد

که همراه بود با مداد

گفت درآن  چیزی بنویس

خطی کشید مثل ابلیس

قاضی نگاه کرد وگفت بخون

گفت سواد ندارم قاضی جون

گفت: مدعیان اصلاحات می‌گویند اگر برجام بد بود چرا اسرائیل با آن مخالفت کرده بود؟!

گفتم: وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا می‌گفت تمام مراحل مذاکرات را با اسرائيل هماهنگ می‌کنیم. ‌هاآرتص نوشته بود برجام سند طلائی است. اوباما در مصاحبه‌ای که کلیپ آن هم‌اکنون موجود است می‌گوید؛«‌زمان دکتر جلیلی کار ‌داشت به جایی می‌رسید که نظام تحریم‌ها نابود بشوند ولی رئیس‌جمهور شدن دکتر روحانی صحنه را تغییر داد‌»!

گفت:‌ می‌گویند دشمنی آمریکا برای این است که شما بلد نبودید در مذاکرات مجامع بین‌المللی را قانع کنید!

گفتم: اولاً باید پرسید شما که بلد بودید چرا تحریم‌ها را دو برابر کردید؟! و اگر مصوبه مجلس نبود تتمه تاسیسات هسته‌ای را هم مفت داده بودید و رفته بود! ثانیاً؛ مگر جنایات آمریکا و اسرائيل در غزه برای مجامع بین‌المللی ثابت نشده که دست روی دست گذاشته و کاری نمی‌کنند؟

گفت: پس این مطالب چیست که می‌نویسند؟!

گفتم: قاضی از متهم پرسید سواد داری؟ گفت؛ سواد نوشتن دارم ولی سواد خواندن ندارم! قاضی یک برگ کاغذ به او داد که بنویسد و یارو چندتا خط کج و کوله کشید و به دست قاضی داد. قاضی با تعجب پرسید چی نوشته‌ای؟! و متهم گفت؛ عرض کردم که سواد خواندن ندارم!

یادداشت روز اوین نامه کیهان "قهقرا و پیشرفت یک گزارش مستند "

 دروغ نامه کیهان  ۴ شنبه ۱۳- تیر- ۱۴۰۳

یادداشت روز اوین نامه کیهان "قهقرا و پیشرفت یک گزارش مستند "

امکان ندارد یکی ازهمکاران  کیفرخواست نویس اوین نامه کیهان سربازجوشریعت نداری باشد که سر وسوزنی شرف واقعیت نویسی وتحلیل گری رسانه ای  داشته باشد که قلم شان بدون کپی کاری مشابه دروغ  گویی واهانت وتوهین کردن  وسناریو سازی های تکراری باشد  و دارای دو هدف ثابت مشتر نباشد که شامل موضع تند وتیز ضدآمریکایی ودیگری  انتقاد کردن شدید به  جناح  هارقیب ومهره ها ورسانه های شان  ودفاع وحمایت  از مهره های خودی می باشد . زیرا هدف نفی و توجیه  کردن عملکرد ضدمردمی رژیم فاسد ولایت فقیه طی ۴۵ سال است که ۳۵ ساله آن مربوط به رهبری خامنه ای رمال و نهادهای زیر مجموعه اش  می باشد به ویژه پاسداران جنایتکار وغارتگرو جنگ افروز  که مخالف برجام و  FATF ومدافع تحریم ها ودست یابی به هسته ای هستند . برای همین جارچی یادداشت نویس یا تهیه وتنظیم کننده کیفرخواست ۱۲ بندی  که وارونه کردن علنی واقعیت  است ازجمله معکوس کردن نقش تروریستی وجنگ افروزی ومداخله جویی  درامور داخلی کشور های منطقه ازسوی رژیم تروریستی  ولایت فقیه طی ۴۵ سال که منجر به ناامنی وبی ثباتی منطقه شده است ازجمله جنگ نیابتی برون مرزی پاسداران جنایتکار که منجر به شخم زده شدن نوار غزه ونیمه ویرانه شدن جنوب لبنان و لنگ بردور کمر بستن ونان خشک بردهان وتفنگ بردست  گرفتن  حوثی های یمنی وویرانه ورهاشدن سوریه  وناامنی شدن عراق ازسوی گروه های تروریستی مسلح عراقی وابسته به سپاه تروریست قدس شده است . به ویژه خصوص  تحریم های ناشی از مخالفت با برجام و  که نقش  مأموریت سعیدجلیلی بسیجی در مذاکرات هسته ای وانتقال پیام پاسداران جنایتکار برای برآورده کردن هدف باج گیری وگروکشی  روسیه فرصت طلب  غیرقابل انکاراست . اما  جارچی کیفرخواست نویس  موازی دفاع سینه چاکانه از دژخیم رئیسی حذف شده که عامل  رشدتورم وگرانی دلار تا۷۰ هزارتومان و تشدید کننده فقر وبیکاری واعتراضاتخونین  بود دربنداول کیفرخواست ۱۲ بندی خود شرایط انفجاری  جامعه و بیش از ۶۰٪ تحریم  کنندگان  ناراضی شوی خیمه شب بازی انتصاباتی ریاست جمهوری دکوری   راچنین  وارونه جلوه داده است دشمنان ایران قوی، دولت‌هایی هستند که چهار گوشه منطقه را به خاک و خون کشیدند. دولت‌هایی که آحاد ملت ایران رافارغ از این که کدام سلیقه سیاسی و مذهبی را دارند، مورد شدید‌ترین تحریم‌ها قرار دادند. این دشمنان قسم‌خورده، درباره قدرتمندی ایران و مسیر کشاندن آن به ناتوانی چگونه فکر می‌کنند؟ عملکرد طیف‌های سیاسی‌، چگونه می‌تواند برنامه ضعیف‌سازی ایران را خنثی کند،یا همپوشانی داشته باشد؟ ناگفته نماند  که ۱۱ بندکیفرخواست بعدی مکمل  و  ادامه  بنداول کیفرخواست است....

۱- دشمنان ایران قوی، دولت‌هایی هستند که چهار گوشه منطقه را به خاک و خون کشیدند. دولت‌هایی که آحاد ملت ایران رافارغ از این که کدام سلیقه سیاسی و مذهبی را دارند، مورد شدید‌ترین تحریم‌ها قرار دادند. این دشمنان قسم‌خورده، درباره قدرتمندی ایران و مسیر کشاندن آن به ناتوانی چگونه فکر می‌کنند؟ عملکرد طیف‌های سیاسی‌، چگونه می‌تواند برنامه ضعیف‌سازی ایران را خنثی کند،یا همپوشانی داشته باشد؟۲- دو قطبی‌سازی، و فعال کردن شکاف‌های اجتماعی، قومیتی، مذهبی، جنسیتی و صنفی، ولو در پوشش رقابت انتخاباتی، رفتاری ذاتا استعماری است؛ کاری است که سرویس‌های جاسوسی انگلیس، آمریکا و اسرائیل، همواره به تبعیت از فرعون انجام داده‌اندإِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَهً مِنْهُمْ..». فرعون برای اینکه بتواند مردم را به ضعف بکشاند و بهره‌کشی کند، میان آنها تفرقه می‌انداخت و آنها را گروه‌گروه می‌کرد. امروزچه کسانی در حالی که دم از وحدت ملی می‌زنند، مامور فعال کردن شکاف‌های سیاسی و اجتماعی هستند؟!۳- غرب با وجود اجرای یک دهه برنامه ضعیف‌سازی از داخل و خارج، خود را شکست‌خورده می‌بیند. چنانکه «سایمون تیسدال»، سردبیر خارجی روزنامه انگلیسی گاردین، ژانویه 2024 (اواخر دی‌‌ماه گذشته) نوشت: «آمریکا دیگر، بزرگ‌ترین قدرت در خاورمیانه نیست، ایران است. جایگاه قدرت برتر در منطقه، اکنون در اختیار ایران است». شکست بزرگ غرب در حالی رقم خورد که «جان ساورز»، رئیس سرویس جاسوسی انگلیس (MI6)، مهرماه 1394 در آستانه اجرای برجام، به شبکه CNN گفته بود؛ «برجام ظرف 15 سال آینده، ایران را به کشوری میانه‌رو تبدیل خواهد کرد. ما شاهد کشوری هستیم که در مرحله انتقال از پایه‌های انقلابی به کشوری نُرمال‌تر قرار دارد، اما در داخل ایران در این مسیر، چالش وجود دارد. دیدگاه‌های متفاوتی در ایران درباره آینده این کشور وجود دارد... ما نیاز داریم به شکلی استراتژیک صبور باشیم و فرصت دهیم تا ایران طی 15- 10 سال، به کشوری نرمال تبدیل شود. ما باید این احتمال را به حداکثر برسانیم».۴- شبیه سخنان ساورز را «جان برنان» رئیس سازمان سیا، مرداد 1395 در «همایش امنیتی اسپن» گفت: «توافق هسته‌ای کار درستی بود که انجام شد... این کار، روحانی را که از دید ما بین عناصر فعال در ایران، فردی بسیار میانه‌‌روتر به‌شمار می‌‌آید، تقویت کرد. او باید دستاورد‌های بیشتری داشته باشد تا حمایت بیشتری جلب کند، به این دلیل که در حکومت ایران بین تندروها و میانه‌‌روها رقابت وجود دارد. برخی تصور می‌کنند که ایران، کشوری یکدست است، اما این‌طور نیست. در حالی که آنها سال آینده انتخابات برگزار می‌‌کنند، ما به دقت اوضاع را تحت‌نظر خواهیم داشت تا ببینیم موازنه رقابتی که درون حکومت وجود دارد، چطور پیش می‌‌رود... نگرانی من این است که بسیاری از ایرانی‌ها انتظار داشتند با آزاد شدن دارایی‌‌های این کشور، پول به زندگی آنها سرازیر شود، اما خوب این مسئله زمان می‌ برد۵- عقل و منطق مطلقا زیر سؤال می‌رفت، اگر همان بانیان خارجی و داخلی تحریم‌ها، بخواهند ایران را در مسیر رونق و پیشرفت قرار دهند! برخی مدعیان داخلی برداشتن تحریم، همان‌هایی بودند که گرای تحریم‌ها را به دولت اوباما داده بودند. روزنامه لس آنجلس تایمز، 28مهر 88 از زبان «جان‌‌ هانا» مقام آمریکایی نوشت: «مطمئناً پیامی که از گردهمایی اخیر فعالان اپوزیسیون ایران- که در میان آنها بعضی شخصیت ‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند - شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و باید هرچه شدید‌تر باشد. آنها گفتند برای اینکه تحریم مؤثر باشد، باید به صورت شوک‌ وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن... برخی از آنها نگرانند که رژیم بر اثر حمله نظامی فلج نشود. با وجود این نگرانی، آنها پیشنهاد دادند بمباران همزمان تأسیسات هسته‌‌ای و مراکز سپاه پاسداران و بسیج - هر چند که تعدادی از مردم را هم نابود کند - انجام شود»!۶- مقصود ساورز و برنان و دیگران از میانه‌رو و نرمال سازی ایران چه بود؟ چرا در همان دوره (و نه پس از روی کار آمدن ترامپ) به معاون دفتر روحانی برای نمایندگی آمریکا ویزا ندادند، شرکت‌های همکار با ایران را تهدید کردند، تحریم‌های جدید (ویزا، آیسا، سیسادا و...) را به اجرا گذاشتند، به هواپیمای آقای ظریف در آلمان سوخت ندادند، یا اجازه ندادند سفارت ایران بتواند حتی یک حساب بانکی در لندن باز کند؟ وقتی از قهقرا و پیشرفت حرف می‌زنیم، دقیقا از چه چیزی سخن می‌گوییم؟ برخی دولتمردان سابق که در ستاد انتخاباتی مدعیان اعتدال و اصلاحت زنبیل گذاشته و از افتخارات نداشته می‌گویند، همان‌ها هستند که وزیر خارجه‌شان پس از برجام، نامه التماس به جان کری می‌نوشت و برای شرکت‌های در حال تهدید شدن، نامه آرامش‌بخش (Comfort letter) درخواست می‌کرد؛ و رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه‌شان ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ می‌گفت: «شدیدترین مرحله تحریم، نفت در برابر غذا بود، اما الان در شرایطی هستیم که این بی‌‌انصاف‌‌ها و دژخیمان، حتی برای غذا و دارو، اجازه فروش یک قطره نفت را نمی‌دهند و اگر هم به ‌فروش می‌‌رسد، امکان تبادل مالی نباشد». یا وزیر نفت پرادعای‌شان، ۲۸ خرداد ۹۸ عنوان می‌کرد «امروز، هیچ نفتی نمی‌‌توانیم بفروشیم، حتی اگر بفروشیم، پولش را نمی‌توانیم بیاوریم». دولت نُرمال شده (!) در حالی با برجام و ادعای تعلیق قطعنامه‌های شورای امنیت، از فروش حداقلی نفت و خرید غذا و دارو محروم شده بود که طبق قوانین بین‌المللی، حتی کشورهای تحریم شده و ناهمراه (بدون واگذاری امتیازاتی مثل برجام)، از تحریم غذا و دارو استثنا بودند!۷- هدف مشترک سه دولت اوباما و ترامپ و بایدن (با وجود تفاوت‌های تاکتیکی)، فروپاشی ایران بود و انصافا نقشه خود را هم درست پیش بردند، تا جایی که دولت روحانی در آن چند سال آخر، دست‌ها را بالا برده بود. آقای تقی آزاد ارمکی (فعال اصلاح‌طلب که اکنون فعالیت انتخاباتی دارد)، در این باره، 25 اردیبهشت ۹۷ به روزنامه فرهیختگان گفت: «روحانی جز برجام کار دیگری بلد نیست. برجام پروژه او بود و تمام شد. او ۱۰۰ سال دیگر هم بماند، هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. نه توانایی کار دیگری دارد، نه نیرو‌های او این چیز‌ها را می‌ فهمند. روحانی هیچ کار دیگری از جمله رفع مشکلات اقتصادی را نمی‌تواند انجام دهد.». ارمکی همچنین مهرماه 1397 در گفت‌‌وگو با روزنامه آرمان و درباره که «دولت نه به وعده‌های خود عمل کرده و نه پاسخگوی مطالبات بوده»، اظهار داشت: «موقعیت دولت روحانی با ‌هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد فرق می‌‌کند. دولت روحانی، بعد از برجام تمام شد. چون تمام هویت دولت را به برجام گره زده بود. او هیچ‌ ایده دیگری جز برجام نداشت. جامعه‌ای که این همه بحث نابرابری اقتصادی در آن می‌‌رود، یک نفر در کابینه نیست که بحث تز یا رفاه اجتماعی را مطرح کند. دولت از تز اقتصادی، مناسبات اجتماعی و فرهنگی، تهی و پایان یافته است».۸- کشور ما به همت مردم و دولت شهید رئیسی، از لبه پرتگاه برگشت. سعید لیلاز، کارشناس اقتصادی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، شهریور ۹۷ به یورو نیوز گفته بودبا اختیاراتی که روحانی دارد، اگر چوب بود تا الان کاری کرده بود. عامل التهاب بازار، سوءمدیریت است. مسئولیت، متوجه روحانی است». همین فعال سیاسی و اقتصادی، چند سال بعد در گفت‌و‌گو با روزنامه‌هایی مانند هم‌میهن و شرق گفت:- «آقای رئیسی، در حوزه اقتصاد موفق بود، ولی کسی حاضر نیست این را بگوید؛ اصلاح‌طلبان بی‌انصافی می‌کنند. هیچ شاخص اقتصادی نیست که الان وضعیتش بهتر از سال 1400 [شروع دولت سیزدهم] نباشد. حتی در برخی موارد ما از سال1396 [اوج دولت برجام] هم عبور کردیم؛ مثل حجم تولید ناخالص داخلی. کارنامه اقتصادی آقای رئیسی خوب است؛ احزاب برای اهداف خودشان بی‌انصافی می‌کنند.- «برخلاف چیزی که گفته می‌‌شود، مجموعه کارکرد آقای رئیسی، اقتصاد ایران را از گِل در‌آورد. هیچ حوزه‌ای وجود ندارد که شرایط آن نسبت به قبل بهتر نباشد. وضعیت شرایط عمومی کسب‌وکار و مانند آن بهتر شده و در حوزه‌‌های مثل رشد اقتصادی با سرعت نسبتاً کمتری رو به جلو حرکت می‌‌کنیم... اینکه چرا شهروندان، پیشرفت‌ها را حس نمی‌‌کنند، چند علت دارد؛ از جمله اینکه بخش مهمی از این رشد، چاله‌های سقوط اقتصاد در سال‌های ۹۷ و ۹۸ را پر کرده است».- «آیا اقتصاد ایران در حال پسرفت است و با رابطه با آمریکا، مسائل حل خواهد شد؟ به‌ویژه پس از موج دوم تحریم‌، تلاش برای مصالحه، معنایی جز دست ‌شستن از برنامه هسته‌ای و کوتاه ‌آمدن از موضع قدرت منطقه‌‌ای مستقل در جنگل خاورمیانه ندارد. اقتصاد ایران از نیمه سال 1400 به بعد، رکورد تاریخی حجم تولید ناخالص داخلی در سال 1396 را پشت سر گذاشته است. حجم اقتصاد در سال 1400 معادل 3.2 درصد بزرگ‌تر از بالاترین عملکرد در سال 1396 بود. آنها که هر‌گونه بهبود اوضاع اقتصادی را در گرو رفع تحریم‌ و روابط با آمریکا دانسته‌‌اند، در همه این سال‌ها، بر سر قبری‌ گریسته‌اند که مرده‌‌ای در آن دفن نشده است. بر پایه شواهد موجود، مقاومت اقتصاد ایران در برابر تحریم‌ها به روشنی در حال افزایش است و به موازات کاهش سهم نفت در تولید ملی، آسیب‌پذیری در برابر تحریم‌‌ها نیز کاهش یافته. ادعای تعیین‌کننده بودن تحریم‌، تکرار اشتباهی علمی و دروغ سیاسی بزرگی است».- «غرب به‌ویژه آمریکا، به چیزی جز ایران تسلیم، یا جمهوری اسلامی سرنگون شده، تن نخواهند داد. در حالی که غرب روز به روز در حال ضعیف‌تر شدن است، این خواسته روز به ‌روز غیرمنطقی‌تر می‌شود. ایران از مصايب سال‌های 98 و 99 که بدترین سال‌ها بود، عبور کرده و دیگر به آن باز نخواهد گشت. فرقی نمی‌کند با ترامپ یا بدون ترامپ؛ با تحریم یا بدون تشدید تحریم‌. حمله ایران به اسرائیل هم، همین واقعیت‌ را نمایان کرد. در موازنه جدید، جمهوری اسلامی یک بازیگر بزرگ فرا منطقه‌ای است.- برخی نخبگان در واکنش به حوادث یا اظهارنظر، به چنان فرومایگی دچار می‌‌شوند که به پوپولیسم دردناک دچار می‌شوند. این نشان می‌‌دهد که چقدر روشنفکری، بیشتر به سلبریتی ‌بودن شبیه است تا روشنفکری و نخبگی. یعنی دنبال فالوور و لایک‌ خوردن هستند، یا می‌خواهند دل کسی را خنک کنند، یا کسی را بچزانند و اصلا دنبال کشف حقیقت نیستند. من پژوهشی کردم و متوجه شدم ما شهریور 1400 از رکورد تاریخی بالاترین عدد تولید ناخالص داخلی در سال 96 عبور کردیم. از شهریور 1400 تا الان هرچه رشد در اقتصاد ایران دارد اتفاق می‌افتد، جدید است... درباره آینده ایران، خیلی امیدوارم. می‌دانید؟ فقط 40 درصد ظرفیت صنعتی ایران الان دارد استفاده می‌شود. بنابراین تا یک ‌دوره‌ای بیش از 10 سال، ما بدون سرمایه‌گذاری جدی، حتی می‌‌توانیم رشد اقتصادی دورقمی داشته باشیم۹انتخابات قرار است کشور ما را به کدام سمت رهنمون شود؟ ادامه پیشرفت‌های درخشانی که در دوران شهید رئیسی عزیز ریل‌گذاری شده‌، یا بازگشت به قهقرای گذشته؟ مردم ما سخنان آقای روحانی را باور کنند که دعوت می‌کند به نامزد مورد نظر او رای بدهند «تا شاهد رشد اقتصادی 14 درصد باشند»، یا برداشت جناب نامزد که گفت: «رشد 8 درصد [مقرر شده در برنامه هفتم] ممکن نیست و همین حالا من کنار می‌روم، به شرط اینکه آقای جلیلی عملی کند و گرنه اعدامش کنند»!؟ وعده رشد 14 درصدی را باور کنیم، یا معدل رشد 6 دهم درصد طی هشت سال دولت قبل را؟ مردم، اذعان به «برنامه ندارم، برنامه همین برنامه موجود و سیاست‌های کلی نظام است «را باور کنند، یا گزارش مراجع رسمی را مبنی بر اینکه «دولت یازدهم و دوازدهم، کمتر از 35 درصد برنامه ششم را اجرا کرد و اعتقادی به برنامه نداشت»؟! اگر به اذعان حامیان آن دولت، روحانی با برجام تمام شد و هیچ برنامه جایگزینی هم نداشت، امروز چرا باید در حالی که دیپلماسی سیاسی و تجاری خود را با موفقیت توسعه داده‌ایم، دوباره به آن وضعیت زیستن در قفس (ناتوان در خرید حتی غذا و دارو و واکس) برگردیم؟ چگونه می‌شود کسی، چند ماه قبل به درستی بگوید «آمریکا، تمام تعهدات را یکطرفه زیرش می‌‌زند، بعد می‌‌گوید بیا مذاکره کنیم! از کجا معلوم مذاکره کنیم و دوباره زیرش نزنید؟ ما با قلدری، جلوی این ظلم خواهیم ایستاد»، اما حالا ادعا کند: «چرا به برجام عمل نمی‌کنیم؟ نمی‌‌شود در قفس زندگی کرد؛ باید توافق کنیم»؟ اگر بناست همان دولتمردان برگردند و پایبند به برنامه نباشند و غیر از تکرار برجام وFATF‌، حرفی برای گفتن نداشته باشند، اصلا برای چه باید برگردند؟ برای سقوط دوباره در تله غرب و تورم 60 درصد و خزانه خالی و گفتن «پرداخت یارانه، مصیبت عظماست» و «پولی برای پرداخت حقوق سر ماه کارکنان دولت نداریم»؟!۱۰اما فضای مجازی و قانونمندی و فیلترینگ. متهم به خیانت هستند مدیرانی که نه برای راه‌انداری شبکه ملی اطلاعات همت کردند؛ و نه مانند همه دولت‌های با شعور در غرب و شرق، پیام‌رسان‌های خارجی را وادار کردند تا نماینده‌ای در کشور میزبان داشته باشند، قوانین و امنیت آن کشور را محترم بشمارند، و حتی در صورت لزوم، جریمه شوند تا پاسخگو باشند. وقتی این کار را نکردند و دشمن توانست در دی‌ماه 96 و آبان 98 شبیخون بزند، همان مدیران دولتی گفتند چرا کسی برای این فضای بی‌در و پیکر کاری نمی‌کند و تلگرام و... را نمی‌بندد؟ ماجرای فیلترینگ و سپس فروش فیلترشکن، رهاورد همان‌هایی است که امروز ژست مخالفت گرفته‌اند؛ درست مانند داستان تحریم. امنیت کسب‌وکار و زندگی مردم در فضای مجازی را دربست به دست تحریم‌کنندگان ملت ایران سپرده‌اند؛ «خود می‌کشند و خود تعزیه می‌دارند»!۱۱نشریه اشرافی و غربگرای «صدا»، مرداد 1395 به نارضایتی مردم از دولت وقت اشاره کرده و در تیتر صفحه اول خود نوشته بود: «روحانی چگونه دوباره رئیس‌جمهور می‌‌شود؟ با برجام و تلگرام». این سرمستی انتخاباتی در حالی بود که جان کری وزیر خارجه آمریکا، چهارم مرداد 1394 در شورای روابط خارجی گفت: «به ایران نگاه کنید... 25 درصد جوانان بیکارند. اگر به تهران بروید - من نرفتم ولی دوستانم که رفته‌اند، گفتند - جوانان به دنبال گوشی هوشمند هستند و می‌خواهند بخشی از دنیا باشند». آیا باراک اوباما، یا دختران10-14 ساله‌اش ‌(مالیا و ساشا) حق نداشتند بخشی از همین دنیا باشند که کری می‌گفت؟! پاسخ اوباما منفی بود. او اواخر آذر 1390 گفت «دخترانم را از استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌‌بوک منع می‌‌کنم، زیرا تمایل ندارم افراد غریبه، مسائل خانوادگی آنها را بدانند. فیس‌بوک، مکانی امن برای گذران اوقات فراغت دخترم نیست. چرا باید بخواهیم با افرادی روبه‌رو شویم و آنها از امور ما باخبر باشند، در حالی که آنها را نمی‌‌شناسیم. این عاقلانه نیست». اوباما همچنین اسفند 1393 به ای‌بی‌سی نیوز گفت؛ «به من اجازه داده نمی‌‌شود گوشی هوشمندی مانند آیفون یا سامسونگ گالاکسی داشته باشم. سازمان امنیت، مرا مجبور به کنار گذاشتن موبایل هوشمند کرده است».۱۲- باید از رئیس دولت قبل سؤال کرد، یا وزیر ارتباطات او و یا نامزدی که دورش را گرفته‌اند؟ مسلمان! آیا انصاف است که دختران اوباما در جامعه ولنگار آمریکا، تامین امنیت شوند و حریم داشته باشند، اما دختران و بانوان و جوانان شریف ایرانی، از حداقل امنیت و مصونیت در فضای مجازی محروم باشند؟ محرّم حسینی نزدیک است و انسان، یاد فریاد اعتراض غیرتمندانه‌ای می‌افتد که زینب کبری (سلام الله علیها) در شام بر سر یزید فاجر کشید: «أمِنَ العَدلِ- يَابنَ الطُّلَقاءِ- تَخديرُكَ إماءَكَ ونِساءَكَ وسَوقُكَ بَناتِ رَسولِ الله صلى الله عليه و آله سَبايا، قَد هَتَكتَ سُتورَهُنَّ و أبدَيتَ وُجوهَهُنَّ، تَحدوا بِهِنَّ الأَعداءُ مِن بَلَدٍ إلى‌ بَلَدٍ، و يَستَشرِفُهُنَّ أهلُ المَنازِلِ وَ المَناهِلِ، و يَتَصَفَّحُ وُجوهَهُنَّ القَريبُ وَ البَعيدُ، وَ الدَّنِيُّ وَ الشَّريفُ، لَيسَ مَعَهُنَّ مِن رِجالِهِنَّ وَلِيٌّ‌، ولا مِن حُماتِهِنَّ حَمِيٌّ؟! ‌ای پسر آزاد شده، آیا از عدالت است که زنان و دختران و کنیزان خود را در پشت پرده جای دهی، ولی دختران پیامبر خدا (ص) را در میان نامحرمان، مانند اسیران در شهرها و کوچه و بازار بگردانی تا مردم در آبشخورها و منزلگاه‌‌ها به تماشا بنشینند و نزدیکان و بیگانگان و اراذل و اشراف، آنان را ببینند، در حالی که از مردان آنان، کسی که سرپرستی یا حمایت‌‌شان کند، نداشته باشند؟محمد ایمانی

دروغ‌های دشمن شادکن برای یک مشت رأی

 اوین نامه کیهان ۱۳ تیر۱۴۰۳

اوین نامه کیهان بررسی کرد

دروغ‌های دشمن شادکن برای یک مشت رأی

صدا وسیمای میلی وضد ملی و  اوین نامه کیهان و رسانه های خبری پاسداران جنایتکار وفعال شدن چماقداران بسیجی  و جبهه پایداری درفضای مجازی و تعطیل کردن حوزه برای اعزام طلبله ها به روستاها همگام با استانداران وفرمانداران و... بسیج شده اند تا برای جمع آوری آرا با تبلیغات دروغ ووعده های سرخرمنی از سعید جلیلی بسیجی حمایت کنند ودرمقابل با اتهام وتوهین و خبرهای جلعی وساختگی  تبلیغ علیه پزشکیان کنند تاسرانجام اوین نامه کیهان  سربازجوشریعت نداری حرفه ای دردروغ ووارونه گویی وسناریوسازی عنوان تیتر صفحه اول اوین نامه اش دروغ های دشمن شادکن برای یک مشت رأی شود؟!

دروغ‌های دشمن شادکن و سیگنال‌های ضعفی که از سوی ستاد مسعود پزشکیان ناخواسته برای جلب رای به خارج فرستاده می‌شود، حتی در صورت پیروزی وی، شرایط را برای هر توافق و رابطه‌ای با جهان مشکل‌ساز می‌کند....



حضور ۱۷ صندوق سیار اخذ رأی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبرداد

حضور ۱۷ صندوق سیار اخذ رأی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی۱۳-تیر-۱۴۰۳ 

هدف ازصندوق های سیار اخذرأی درمشهد آرای قلابی سازی به نفع سعید جلیلی بسیجی می باشد.


ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی از حضور ۱۷ صندوق سیار در شهرک‌های صنعتی توس، مشهد (کلات)، ماشین‌ابزار، چناران، گناباد، قوچان، سبزوار، خیام، تربت‌حیدریه، کاویان، بینالود، چرمشهر، کاشمر برای اخذ رأی در روز انتخابات از صنعت‌گران خبر داد.جعفر فرشچی طوسی در نشست ستاد انتخابات شهرک‌های استان خراسان رضوی ضمن تشکر از حماسه سازی کارآفرینان در شهرک‌های صنعتی، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران و کارگران واحدهای تولیدی پیشگام حضور فعال در انتخابات هستند.وی ضمن تأکید بر حضور حداکثری کارکنان واحدهای تولیدی در روز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: شعبه سیار در هر واحد صنعتی که کارگر شیفتی و به دلیل قطعی برق روز جمعه ۸ تیرماه فعالیت داشتند حضور پیدا کرده و آراء صنعتگران را اخذ کرد.به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی فرشچی طوسی با اعلام اینکه ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان رضوی در روزهای تعطیل فعال هستند، گفت: ۱۷ صندوق سیار در شهرک‌های صنعتی حضورداشته و ۲ صندوق ثابت نیز در مساجد شهرک‌های صنعتی توس و مشهد آراء صنعتگران را در ۸ تیرماه اخذ و با هماهنگی به عمل آمده با فرمانداری مشهد و فرمانداری‌های شهرستان‌های استان در جمعه ۱۵ تیرماه سال‌جاری نیز آماده اخذ رأی کارکنان واحدهای تولیدی خواهند بود.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی یادآور شد: تمهیدات و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حضور فعال در انتخابات داشته باشند.

ویترین تسنیم شماره ۷۰۰/ «شب خیلی ضعیف پزشکیان»

 ویترین تسنیم شماره ۷۰۰/ «شب خیلی ضعیف پزشکیان»۱۳ تير ۱۴۰۳۳:۳ 

خبرگزاری تسنیم سپاه تروریست قدس حامی سعید جلیلی بسیجی  در حمایت از وی وانتقاد ازپزشکیان  گزارش کرده است  شب خیلی ضعیف پزشکیان  چون سعید جلیلی بسیجی با برنامه ریزی برادرش وحید جلیلی درپشت صحنه صدا وسیمای میلی وضد ملی ومجری برنامه بابلغورکردن وراجی های تکراری دفاع از مخالفت بابرجام ودفاع ازتحریم ها بدون برنامه وحساب وکتاب  ولی با شیوه  طرح امنیتی  مهندسی  بازجوی مثلثی  برنامه ریزی شده با پزشکیان برخورد کردند .

ویترین تسنیم شماره 700/ «شب خیلی ضعیف پزشکیان»

آخرین مناظره نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری با نمایش ضعف شدید آقای مسعود پزشکیان در مباحث اقتصادی همراه بود.هر روز بخشی از مهمترین اخبار و گزارش‌های تسنیم را در ویترین تسنیم ببینید:1- دومین مناظره مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری؛ جلیلی ـ پزشکیان2- جلیلی خطاب به پزشکیان: شما 40سال سر کار بودید باز طلبکارید3- پزشکیان: وقتی بنزین 25هزارتومانی را گفتم در دولت نبودم4- بازی نیمه‌کاره نامزدها در مناظره دوشنبه


خامنه ای رمال کسانی که دور اول رأی ندادند مخالف نظام نیستند

خامنه ای رمال کسانی که دور اول رأی ندادند مخالف نظام نیستند۱۳ تير ۱۴۰۳ 

خامنه ای رمال  باکپی ورله کردن نظر پزشکیان  کسانی که در دور اول رأی ندادند مخالف نظام نیستد   آن را پیوند به این ادعای  دروغ تبلیغاتی  زده  است  کسانی که اسلام و جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور را دوست دارند، این موضوع را با حضور خود در شوی انتصاباتی  دوره دوم ریاست جمهوری  دکوری نشان دهند.  هدف خامنه ای رمال به حاشیه بردن این واقعیت است که گویا بابیش از تجربه عملکرد ۴۵ ساله رژیم تروریستی ولایت فقیه  که ۳۵ سالش مربوط به رهبری وی می باشد مردم ناراضی و مخالف  نیستند وبهمین دلیل  بیش از ۶۰٪ شان شوی خیمه شب بازی  انتصاباتی ریاست جمهوری دکوری دور اول را تحریم کردند .  البته درصد تحریم کنندگان باید بیش از ۶۰٪ باشد.

رهبر انقلاب:کسانیکه دور اول رأی ندادند مخالف نظام نیستند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست‌جمهوری خیلی مهم است، فرمودند: این‌که تصور شود کسانی که در دور اول رأی ندادند مخالف نظام هستند، برداشت کاملاً اشتباهی است.به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز چهارشنبه 13 تیرماه با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری فرمودند: مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست‌جمهوری خیلی مهم است.ایشان تأکید کردند: کسانی که اسلام و جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور را دوست دارند، این موضوع را با حضور خود در انتخابات نشان دهند.رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: این‌که تصور شود کسانی که در دور اول رأی ندادند مخالف نظام هستند، برداشت کاملاً اشتباهی است.

فیلم لحظات به تشنج کشیدن سخنرانی ظریف در مشهد

فیلم لحظات به تشنج کشیدن سخنرانی ظریف در مشهد۱۳-تیر-۱۴۰۳

عربده کشان  مراسم  سخنرانی ظریف درمشهد باید جزو همان باندآتش به اختیار جبهه پایداری وبسیجی  های چماقدار حمله کنندگان به کنسول گری درمشهد در۹۴ باشند چون هدف شان همچون پاسداران جنایتکار ومهره اش سعید جلیلی بسیجی برهم زدن زیرآب برجام بود.

سخنرانی محمد جواد ظریف در حمایت از مسعود پزشکیان در مشهد به تشنج کشیده شد که با واکنش تند ظریف همراه شد. این لحظات پرتنش را می‌بینید.

چرا نتایج انتخابات در استان‌ها منتشر نمی‌شود؟

 یک تامل/

چرا نتایج انتخابات در استان‌ها منتشر نمی‌شود؟/ کاندیداها بدون هیچ واکنش و عکس‌العملی!۱۳-تیر-۱۴۰۳

 به وضوح مشخص است که دلیل عدم اعلام نتایج استان های  شوی خیمه شب بازی انتصاباتی ریاست جمهوری دکوری دوره اول دست کاری آمارسازی دروغ تقلباتی بوده است.

به فاصله کوتاهی تا برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، هنوز آمار تفکیکی مرحله اول انتخابات منتشر نشده است. اما دلیلش چیست؟ چرا تاکنون نتایج انتخابات در استان‌ها منتشر نشده است؟به گزارش تابناک، از جمله اصول مهمی که در سیاست های کلی ابلاغ شده توسط رهبر انقلاب برای انتخابات مورد تاکید قرار گرفته، «شفافیت» است؛ اصلی که در چند ماده از سیاست های کلی، از جمله در بند زیر مورد تاکید قرار گرفته است: ۱۲ـ بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در جهت حداکثرسازی شفافیت، سرعت و سلامت در اخذ و شمارش آراء و اعلام نتایج.

چرا نتایج انتخابات در استان‌ها منتشر نمی‌شود؟


سیاست هایی که در سال 1395 ابلاغ شده و بر اساس آن، انتخابات الکترونیک در دستور کار جدی مسئولان قرار گرفته است تا جایی که به رغم فراهم نشدن زیرساخت قانونی استفاده از این فناوری‌های نوین در انتخابات ریاست جمهوری، در انتخابات اخیر شاهد بودیم که انتخابات نیمه الکترونیک برگزار شد.منظور از نیمه الکترونیک بودن انتخابات، استفاده از دستگاه احراز هویت در شعب رای گیری است که دستگاهی برخط (آنلاین) است که مشخص می‌کند مراجعان به شعب واجد شرایط رای دادن (سن 18 سالِ تمام و بالاتر) هستند یا خیر و در این مرحله از انتخابات رای داده‌اند یا نه.دستگاهی که به کمک آن می‌توان از تعداد تعرفه‌های صادر شده در شعب به صورت لحظه‌ای آگاه شد. اطلاعاتی که مجری انتخابات یعنی ستاد انتخابات وزارت کشور می‌تواند آن را به صورت آنلاین در اختیار عموم قرار دهد تا مشخص شود که چه میزان از واجدین شرایط رای در انتخابات حضور یافته‌اند، که تاکنون این کار صورت نگرفته است.داده‌ای خاص که به کارگیری این دستگاه های ویژه در اختیار مجری انتخابات قرار می‌دهد و تاکید سیاست های کلی بر انتشار آنها و شفاف سازی است که ندید گرفته می‌شود. از دیگر فواید به کارگیری این دستگاه‌ها، امکان تهیه گزارش‌های برخط و کاملی از آرای اخذ شده در تمامی شعب است که می‌توان به سرعت در اختیار عموم قرار گیرد و حکم شاهد و گواهی قابل اتکا در خصوص سلامت انتخابات را داشته باشد.ابهام در انتشار نتایج انتخابات در استان‌ها -گزارش هایی که به فاصله چند روز از برگزاری انتخابات هم منتشر نشده و از این رو سوال برانگیز شده است. از جمله سوالاتی که در روزهای اخیر پرسیده شده و پیگیری‌های خبرنگار «تابناک» از مسئولان وزارت کشور و ستاد برگزاری انتخابات درباره آن هم راه به جایی نبرده است، چرایی منتشر نشدن نتایج تفکیکی انتخابات در شهرها و استان های کشور است؛ آماری که نسخه هایی از آن در برخی رسانه ها منتشر شده که به تاکید مجریان انتخابات هیچ کدام قابل استناد و مورد تایید ایشان نیستند!اتفاقی که به شکلی عجیب و ابهام آفرین در برخی دیگر از مسائل مرتبط با انتخابات اخیر نیز به چشم می‌خورد از جمله در نتایج انتخابات اخیر در حوزه های خارج از کشور که ساعاتی پیش منتشر شده و محدود به چند عدد کلی است، بی آنکه شمار واجدین شرایط رای در خارج از کشور را بیان کند یا شامل این توضیحات مهم باشد که در کدام حوزه های خارج از کشور، چه میزان رای اخذ شده و مشارکت به چه میزان بوده است؟سوالاتی که وفق قانون و سیاست های کلی انتخابات که رهبری انقلاب آنها را ابلاغ کرده، ضرورت دارد که پاسخ داده شوند، اما این گونه نمی‌شود و عجیب اینکه مورد اعتراض کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات نیز قرار نمی‌گیرد؛ انگار نه انگار که اگر بدانند در کدام استان آرای کمتری داشته‌اند و نیازمند بهبود سبد آرایشان در آن خطه برای برنده شدن در دور دوم و نهایی هستند، می‌توانند در این خصوص برنامه ریزی نمایند!

تب دنگی به این استان رسید

 تب دنگی به این استان رسید۱۳-تیر-۱۴۰۳

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی و درمان سه بیمار مبتلا به تب دنگی در این استان خبر داد.وی با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی بر اثر ابتلاء به تب دنگی در اصفهان نداشتیم، خاطرنشان کرد: سه بیمار شناسایی شده نیز به دلیل علائمی که داشتند، در بیمارستان بستری شدند و اکنون هر سه درمان و مرخص شدند.سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: طی یکی دو هفته اخیر آمار جدیدی از ابتلاء به تب دنگی در استان اصفهان اعلام نشده است.تب دِنگی (Dengue fever) نام یک بیماری ویروسی است. به آن تب دنگ، تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته‌اند. این بیماری از طریق گزش پشه‌ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود. این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده است در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد.تب دانگی ویروسی از خانواده فلاوی‌ویروس‌ها است که توسط پشه‌های "آئدس اجیپتی" و "آئدس البوپیکتوس" منتقل می‌شود. این پشه‌ها در آب‌های راکد و مکان‌های مرطوب رشد می‌کنند. تب دانگی واگیردار است و از طریق انتقال خون و یا اهدای عضو فرد مبتلا نیز منتقل می‌شود.تب بالا (تا ۴۰ درجه سانتیگراد)، سردرد شدید، درد عضلانی و مفصلی، درد پشت چشم، درد شکم، حالت تهوع و استفراغ و بثورات پوستی از علائم این بیماری است و در موارد شدید، تب دانگی می‌تواند منجر به خونریزی شدید، نارسایی ارگان‌ها، شوک و مرگ شود.نخستین مورد از تب دانگی در ایران در سال ۱۳۹۸ در استان هرمزگان به ثبت رسید. ورود این پشه به ایران به دلیل افزایش گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی و همچنین افزایش سفر‌های بین‌المللی است.موارد ابتلاء به تب دانگی در سال‌های بعد به طور پراکنده در استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس گزارش شده است.پشه "آئدس اجیپتی" در آب و هوای گرم و مرطوب به خوبی رشد و تکثیر می‌کند و بارندگی‌های فصلی می‌توانند مکان‌های مناسبی برای تکثیر این پشه ایجاد کنند.بنا بر گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان، از سال ۹۸ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ بیمار فعالی که در داخل کشور مبتلا شده باشد نداشته‌ایم، اما از روز ۲۶ اردیبهشت تعدادی از بیماران مبتلا به تب دنگی از امارات وارد کشور شدند و در کمتر از دو هفته آمار مبتلایان افزایش چشمگیری پیدا کرد.در حال حاضر بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، ابتلای ۱۲۲ نفر در کشور به این بیماری تأیید شده که ۶ مورد آن در بندرلنگه شناسایی و بقیه از خارج کشور مبتلا شده‌اند. از میان مبتلایان تاکنون سه نفر فوت کرده‌اند.مهر

هشدار برای اخلالگران انتخاباتی خارج از کشور

 هشدار برای اخلالگران انتخاباتی خارج از کشور۱۳-تیر-۱۴۰۳

 مهره های اطلاعاتی اعزام شده به برون مرز درکنار همفکران ثابتی و شعبان بی مخ های حامی رضاپهلوی ورسانه های حامی شان با حملاتی که می کنند گزگ برای وزارت ترور وجاسوسی رژیم تروریستی ولایت فقیه فراهم کرده اند تادردفاع ازحامیان برون مرزی مانور تهدیددهد.

برای هر شخص ایرانی یا غیر ایرانی که در خارج از کشور با توهین و تهدید و ضرب و شتم هموطنان و ایجاد رعب و وحشت بین آنان، مانع حضور ایرانیانی شوند که می خواهند در انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور شرکت نمایند، حسب گزارشات مردمی، وزارت امور خارجه، شاکیان خصوصی و اقدام مدعی العموم، پرونده کیفری تشکیل و تحت تعقیب قرار می گیرند.هشدار برای اخلالگران انتخاباتی خارج از کشور

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه، ضمن قدردانی از ایرانیان خارج از کشور بابت حضور در شعب رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و تقبیح اقدامات مجرمانه و وهن آمیز تعداد معدودی از افراد، اعلام کرد: برای هر شخص ایرانی یا غیر ایرانی که در خارج از کشور با توهین و تهدید و ضرب و شتم هموطنان و ایجاد رعب و وحشت بین آنان، مانع حضور ایرانیانی شوند که می خواهند در انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور شرکت نمایند، حسب گزارشات مردمی، وزارت امور خارجه، شاکیان خصوصی و اقدام مدعی العموم، پرونده کیفری تشکیل و تحت تعقیب قرار می گیرند.

روسیه به دنبال جلیلی است یا پزشکیان؟

 روسیه به دنبال جلیلی است یا پزشکیان؟۱۳-تیر-۱۴۰۳

پوتین دیکتاتور ومجرم جنایتکار جنگی  باج گیر وگروکش  صددرصد همچون پاسداران جنایتکار خواهان رئیس جمهور شدن سعید جلیلی بسیجی عروسک خیمه شب بازی است تا همچنان  باشعار ضدآمریکایی همان اهداف مذاکرات هسته ای دوران احمدی نژادرا دنبال کند که موجب تحریم ها شد که درداخل به نفع کاسبان تحریم ها و در برون مرز به نفع روس ها وچینی ها تمام شد وصدالبه علیه مردم ایران و منافع ملی بوده است.روسیه به دنبال جلیلی است یا پزشکیان؟

آیا روسیه از به قدرت رسیدن اصلاح‌طلبان بیم دارد ‌یا اینکه هرچه اصطکاک یک رئیس‌جمهور با غرب و مشخصا آمریکا بیشتر باشد، گزینه مطلوب‌تری برای گسترش همکاری‌های ایران و روسیه در نگاه کرملین است؟به گزارش تابناک به نقل از روزنامه شرق نوشت: پاسخ خیلی ساده است؛ روسیه هنگامی در کنار دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل ایستاد و به قطع‌نامه‌ها علیه ایران رأی مثبت داد که جریان تندرویی در ایران به رهبری احمدی‌نژاد ترمزها را کنده بود و فکر می‌کرد اگر بر دشمنی با آمریکا تکیه کند، از این امکان بهره‌مند می‌شود که خلاف جهت آب در نظم امنیت منطقه‌ای حرکت کند و روسیه نیز چشم خود را به روی بلندپروازی‌هایی که موازنه تهدید منطقه را برهم می‌زند، می‌بندد.در سوی مقابل، ملاحظه می‌کنیم توافق‌نامه 20ساله «مبانی روابط اصول و همکاری جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه»‌ در سال ۲۰۰۱ هنگامی میان ولادیمیر پوتین و محمد خاتمی امضا می‌شود که رئیس‌جمهور وقت ایران، سیاست موازنه مثبت در سیاست خارجی را پیش گرفته بود و هم‌زمان با نگاه به شرق، همکاری با غرب را نیز دنبال می‌کرد.همین موضوع را در دوران حسن روحانی نیز می‌توانیم درک کنیم. همانگونه که حسن روحانی گزینه بهتری برای روسیه بود،امروز در رابطه با پزشکیان نیز می توان گفت که: جمهوری اسلامی هنگامی از ظرفیت گسترش همکاری با فدراسیون روسیه برخوردار می‌شود که در بن‌بست به مسکو نرسد. نمی‌شود با هزارویک تحریم روبه‌رو بود و انتظار داشت فرصت شکوفایی اقتصادی در روابط حاصل شود. گزاف نیست اگر بگوییم این روابط اقتصادی میان کشورهاست که امکان گسترش همکاری‌ها در طیف استراتژیک را فراهم می‌کند.دو مثال آشکار از این ادعا در همسایگی ما قرار دارند: ترکیه کشوری که عضو ناتو است، در بحران اوکراین حتی به کی‌یف پهپاد هم می‌فروشد یا در بحران سوریه در مقاطعی تفاوت دیدگاه کاملا مخالفی با کرملین داشت، اما روابط گسترده اقتصادی میان مسکو و آنکارا سبب شده است دو کشور روابط استراتژیک برد-بردی را در واقعیت دنبال کنند که آورده قابل ملاحظه‌ای برای منافع ملی آنها دارد. همین موضوع را در رابطه با روسیه و امارات نیز می‌توانیم مشاهده کنیم که در سال‌های اخیر، مشخصا ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف به صراحت‌ اعلام کردند کلیدی‌ترین شریک آنها در خاورمیانه، امارات است. شاید برای شما این پرسش پیش آید که مگر امارات شریک سنتی ایالات‌متحده نیست؟ مگر پایگاه هوایی الظفره آمریکا در امارات قرار ندارد؟ پس چگونه است که آنها به این سطح از شراکت استراتژیک با روس‌ها رسیدند؟دلیل آن آشکار است؛ چون اماراتی‌ها از روابط خوب با غرب برای افزایش قدرت چانه‌زنی با روسیه بهره می‌برند و برعکس، چون اماراتی‌ها تحریم نیستند و با اقتصادی پویا، پنجره مناسبی برای گسترش روابط اقتصادی هستند؛ تا جایی که حجم مبادلات تجاری آنها به 10 میلیارد دلار در سال با روسیه برسد، یعنی دو برابر روابط ایران و روسیه.بنابراین، یک سیگنال هویداست که اشتباه است اگر ما فکر کنیم با رویکرد دشمنی با غرب، می‌توانیم در بن‌بست نگاه به شرق به روابط استراتژیک برسیم. البته ممکن است بگویید مثال نقض این نگاه، دولت ابراهیم رئیسی بود که موفق شد ایران را به عضویت پیمان شانگهای درآورد.در اینجا باید به سه ملاحظه توجه داشته باشیم: نخست اینکه، قطب‌بندی جدید نظام بین‌الملل پس از بحران اوکراین، این فرصت را پیش‌روی تهران قرار داد، چراکه روسیه و چین به دنبال تغییر موازنه قدرت مبتنی‌بر پیمان‌های منطقه‌ای هستند و ملاحظه می‌کنیم تلاش دارند بسیاری از کشورهای دیگری، از ‌جمله عربستان را نیز به عضویت این پیمان درآورند. دوم اینکه، روند عضویت ایران از دوران روحانی آغاز شده بود و در دوران رئیسی به نتیجه رسید. مهم‌تر از دو مورد پیش‌تر اینکه، دولت رئیسی کاهش تنش با همسایگان، از ‌جمله تاجیکستان را عملیاتی کرد که سبب شد یکی از ترمزهای اصلی پیش‌روی عضویت ایران در شانگهای کنار رود.اکنون به نظر می‌رسد دیپلماسی کاهش تنش با غرب مبتنی‌ بر کنترل برنامه هسته‌ای ایران در راستای جلب اعتماد دیگر بازیگران بین‌المللی و البته نگاه ایجابی به جایگاه همسایگان، از جمله کشورهای عربستان و امارات که شرکای کلیدی روسیه در خاورمیانه به‌ شمار می‌آیند، گزینه مطلوب روسیه به شمار می‌آید. طبیعی است برای روسیه نیز جذاب است با کشوری همکاری تجاری داشته باشد که عضو FATF است و به سیستم سوئیفت متصل است. بنابراین، دولتی در ایران می‌تواند روابط سازنده و استراتژیک را با روسیه دنبال کند که نگاه به شرق را از پنجره کاهش تنش با غرب و تحریم‌ها دنبال کند.

قتل فجیع یک زن و شوهر دیگر، این بار در رشت

 قتل فجیع یک زن و شوهر دیگر، این بار در رشت۱۳-تیر-۱۴۰۳

                              قتل فجیع یک زن و شوهر دیگر، این بار در رشت

مردی به علت اختلافات شخصی با یک خانواده درگیر شده و پس به قتل رساندن زن و شوهر با ضربات چاقو و زخمی کردن کودک خانواده از محل متواری شده است.به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سرهنگ محمود حافظی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی یک فقره درگیری منجر به جرح در منطقه کوی امام رضا (ع) شهرستان رشت، مأموران انتظامی جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.وی افزود: با حضور مأموران انتظامی در محل مشخص شد که مردی به علت اختلافات شخصی با یک خانواده درگیر شده و پس به قتل رساندن زن و شوهر با ضربات چاقو و زخمی کردن کودک خانواده از محل متواری شده است.فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه بلافاصله با سرعت عمل مأموران قاتل حین فرار با یک دستگاه خودروی پژو پارس در شهرستان انزلی در کمتر از یک ساعت شناسایی و دستگیر شد بیان داشت: پسر بچه زخمی خانواده جهت سیر مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شده است.

تعداد آوارگان غزه به ۱.۹ میلیون نفر رسیده است

 تعداد آوارگان غزه به ۱.۹ میلیون نفر رسیده است۱۳-تیر-۱۴۰۳ 

این هزینه ای است که خامنه ای رمال و پاسداران جنایتکار وجنگ افروز با حمایت مالی ونظامی وتحریک وتشویق حماس به حمله ۷ اکتبر به اسراییل که تبدیل به جنگ فاجعه بارا دامه دارشده است به فلسطینیان نوارغزه تحمیل کردند که موازی ۳۸ هزارکشته تعداد یک میلیون و ۹۰۰ هزارنفرشان هم بی خانمان وآواره شده اند.

هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه در جلسه شورای امنیت پیرامون وضعیت انسانی غزه، اعلام کرد تعداد آوارگان غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به ۱.۹ میلیون نفر رسیده است.                              تعداد آوارگان غزه به ۱.۹ میلیون نفر رسیده است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، «سیگرید کاگ» هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه روز سه‌شنبه و در ابتدای جلسه شورای امنیت گفت ۱.۹ میلیون نفر تاکنون در سراسر غزه آواره شده‌اند.او همچنین گفت: کمک‌های انسانی باید بی‌وفقه به این باریکه منتقل شود. از زمان شروع عملیات نظامی ارتش اسرائیل در شهر رفح در جنوب غزه، حجم این کمک‌ها به شدت کاهش یافته است.کاگ همچنین تاکید کرد «برقراری آتش‌بس فوری در غزه ضروری است، تدارکات باید در اختیار آژانس های امدادی بین‌المللی قرار گیرد و اعضای شورا باید منابع و بودجه این آژانس‌ها را تامین کنند، چراکه کمک‌های اضافی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار ضروری است».این مقام سازمان ملل با بیان اینکه «فعالیت نظامی و نبود جاده‌های امن بر عملیات بشردوستانه تأثیر می‌گذارد»، گفت: ما از اسرائیل خواستیم تا سازمان ملل را قادر سازد تا به مناطق غزه کمک کند. گذرگاه رفح و همه گذرگاه‌ها با نوار غزه باید فوراً باز شوند.او همچنین بر نقش تشکیلات خودگردان فلسطین در بازسازی غزه تاکید کرد.کاگ گفت: ایجاد یک سیستم موثر و قابل اعتماد برای پیشگیری و هماهنگی درگیری در غزه ضروری است. باید مواد پزشکی و سوخت مورد نیاز روزانه از قبل تامین شود.نماینده چین در شورای امنیت نیز  فاجعه انسانی در غزه را ساخته دست بشر دانست و گفت سرمایه‌گذاری برخی کشورها روی اسکله شناور یکی دیگر از شکست‌های تلخ بود.او تصریح کرد آژانس‌های بشردوستانه به یک هدف مشروع در غزه تبدیل شده‌اند و مقر آنروا بارها هدف قرار گرفته است.