مهم‌ترین چالش پزشکیان در انتخابات دور دوم چیست؟

رئیس ستاد استان تهران پزشکیان در گفتگو با تابناک:

قالیباف تحت تاثیر جریان حزبی از جلیلی حمایت کرد/ مهم‌ترین چالش پزشکیان در انتخابات دور دوم چیست؟12 - تیر- 1403  

چراشهامت بیان واقعیت مدعیان اصلاح طلب ندارند که چنانچه واقعاً اختلاف جدی و ریشه ای میان برخی از نامزدان شوی خیمه شب بازی انتصاباتی ریاست جمهوری با طرح مهندسی امنیتی میان باندها وجود می داشت امکان  تأیید صلاحیت شدن ازسوی شورای نگهبان آلت دست  وجود نمی داشت . به خصوص که هردو جریان  غالب ومغلوب درگیر رقابت برای کسب قدرت تجربه  آزمون شکست خورده دارند زیرا درجهت خلاف  وعده های داده شده تبلیغاتی عمل کردند چون  رئیس  جمهوردکوری و فاقد قدرت واختیار واستقلال  است چون کانون اصلی قدرت دراختیار رهبرانتصابی ولی فقیه مطلقه همه کاره  وپاسداران جنایتکار غارتگر وجنگ افروز مخالف برجام وموافق تحریم ها و تلاش گر دست یابی به سلاح هسته ای اند برای همین پاسداران جنایتکار تلاش می کنند سعیدجلیلی بسیجی را رئیس جمهور کنند که پس از رئیس جمهور شدن خامنه ای ر مال همچون احمدی نژاد ودژخیم رئیسی حذف شده  که باوجودآنکه نامزدان مورد نظرش نبودند تأیید وحمایت شان کرد از سعیدجلیلی بسیجی هم حمایت خواهدکرد.برای همین پزشکیان  ضمن دادن وعده های تبلیغاتی که گویا با نامزد رقیبش فرق دارد ولی چپ وراست آویزان به خامنه ای رمال می شود که عامل اصلی همه بحران های داخلی وخارجی است ولی برای تبرئه کردن خودش وخودی ها کاسه وکوزه را سردشمن بیگانه آمریکا وعوامل داخلی شان مدعیان اصلاح طلب غیرخودی می شکند.

علی تاجرنیا، رئیس ستاد پزشکیان در استان تهران، حمایت قالیباف از جلیلی را تحت تاثیر ملاحظات درون جریان اصولگرایی عنوان کرد و گفت: این در حالی است که رویکرد و مسیر فکری ایشان به پزشکیان نزدیک‌تر است. علی تاجرنیا، رئیس ستاد استان تهران مسعود پزشکیان، طی گفتگویی که با تابناک داشت درباره میزان مشارکت در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در این دوره از انتخابات شاهد مشارکت حداقلی بودیم و حتی پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر مشارکت 50 درصدی تحقق پیدا نکرد.

قالیباف تحت تاثیر جریان حزبی از جلیلی حمایت کرد/ مهم‌ترین چالش پزشکیان در انتخابات دور دوم چیست؟ + فیلم


وی ادامه داد: با این حال مسعود پزشکیان پیشتاز رقابت‌ها بود و استراتژی ما برای انتخابات دور دوم این است که علاوه بر حفظ آرای کسب شده در دور اول، آرای خاموش را نیز با خود همراه کنیم، افرادی که نگاه تحریمی به حضور در انتخابات ندارند و صرفا از جهت بی‌توجهی و کم اهمیت جلوه دادن این رویداد اقدام به حضور در پای صندوق‌ها نکردند.تاجرنیا افزود: پس در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که استراتژی، مبنی بر حفظ آرای قبلی و برانگیختن آرای خاموش جهت شرکت در انتخابات است.او در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از انتخابات دور دوم چیست؟ و بنظر چه کسی پیروز خواهد شد؟ بیان کرد: تجربه نشان داده است که خواه ناخواه میزان مشارکت در دور دوم انتخابات وارد فاز کاهشی می‌شود. اما در صورتی که آرای خاکستری همت به خرج دهند و در انتخابات شرکت کنند پزشکیان پیروز خواهد شد.مهم‌ترین چالش پزشکیان در انتخابات دور دوم چیست؟-تاجرنیا درباره مهم‌ترین چالش پیش روی مسعود پزشکیان در انتخابات دور دوم گفت: رقیب در تلاش است تا تمام ضعف‌‌هایی که در دولت آقای روحانی بوده است را به پزشکیان نسبت دهد. طرح دولت سوم نیز با همین هدف یعنی به چالش کشیدن پزشکیان مطرح شد.وی ادامه داد: در حالی که اگرچه پزشکیان در برخی مباحث کلان مدافع طرح‌های روحانی بوده است اما نگاه کاملا مستقلی نسبت به اداره کشور دارند. چالش دیگر پیش روی ما در انتخابات دور دوم عدم مشارکت مردم در انتخابات است که امیدواریم جبران شود.تاجرنیا درباره اعلام موضع قالیباف در حمایت از سعید جلیلی گفت: شکاف سیاسی در طی سالیان گذشته رنگ باخته و در حال حاضر کارآمدی جایگزین آن شده است. قالیباف هم به دلیل خواستگاه اصولگرایی که دارد مجبور به حمایت از جلیلی شده است. چراکه ایشان (قالیباف) یک مدیر اجرایی کارآمد با رویکردی توسعه محور است، ویژگی‌هایی که هیچ سنخیتی با رویکرد جلیلی ندارد.وی ادامه داد: عملکرد قالیباف در مجلس گواه گرایش‌ او به تعامل با جریانات سیاسی داخل کشور و خارج از کشور است. مواردی که نشان می‌دهد شکاف زیادی میان رویکرد این دو (قالیباف و جلیلی) وجود دارد. جلیلی معتقد به یک نگاه منزوی و جذب اندیشانه است و کاملا در تعارض با رویکرد قالیباف است. تاجرنیا در پایان گفت: بنابراین می‌توان گفت قالیباف تحت تاثیر جریان اصولگرایی و برخی ملاحظات مجبور به حمایت از جلیلی شده است. در حالی که رویکرد و مسیر فکری ایشان به پزشکیان نزدیک‌تر است.لاریجانی : رای ندادن مسیری است که کشور را به سمت سلطه اقلیت خواهد برد / زمانی که فردی ناتوان‌تر به ریاست جمهوری برسد، قطعا مسائل اقتصادی حل نمی‌شود.