نائبرئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد
کرمان در صدر آمار تصادفات جادهای/ راه نجات، سرمایهگذاری بخش خصوصی است۱۱-اردیبهشت-۱۴۰۴
بخش خصوصی فراتر از پیمانکاران وابسته به نهادهای حکومتی زیر کنترل خامنه ای رمال به ویژه قراگاه خاتم غارتگر پاسداران جنایتکار نمی رود . چون از دوران رفسنجانی که پس ازآتش بس جنگ باعراق پاسداران جنایتکار وغارتگر پاسداران جنایتکار وغارتگر را وارد فعالیت پروژه های راه سازی کرد بعد دامنه فعالیت های اقتصادی غیر کارشناسانه باج گیرانه خودرا درانتقال لوله کشی نفت وگاز و بعد احداث مترو وبلندمرتبه سازی ها و پترو شیمی ها وپالایشگاه ها و حتی تولید نفت وفروش نفت قاچاق برای دور زدن تحریم ها گسترش داد تاجایی که نقش خود درفروش ارز وحضوردربازارب ورس و واردات وصادرات سایر کالاها تاحال ادامه داده اند و موازی غارتگری های نجومی درپروژه ها وانفجاز اخیر فاجعه ومرگبار بندر گز همراه با تحریم های ناشی ازبرنامه های هسته ای وموشکی خسارات غیرقابل جبران به کشور وارد نموده و شرایط امور معیشتی شهروندان را سخت وطاقت فرسا کرده اند.
ایسنا/کرمان نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کرمان پهناورترین استان کشور است و متاسفانه بر اساس آمار، یکی از استانهای دارای بیشترین میزان تلفات جادهای نیز محسوب میشود.محمد منان رئیسی امروز ۱۱ اردیبهشت در همایش فرصتهای سرمایهگذاری در حملونقل جادهای استان کرمان، با اشاره به جایگاه حساس این استان در حوزه حملونقل کشور، بر لزوم ورود جدی بخش خصوصی به این عرصه تأکید کرد.وی گفت: کرمان پهناورترین استان کشور است و متاسفانه بر اساس آمار، یکی از استانهای دارای بیشترین میزان تلفات جادهای نیز محسوب میشود. این در شأن استانی نیست که پرچمدار رشادت و مقاومت و زادگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.رئیسی تصریح کرد: نباید انتظار داشته باشیم تمام بار توسعه حملونقل بر دوش دولت باشد. با وجود محدودیتهای اقتصادی، تحریمها و چالشهای مالی؛ تنها راه پیشرفت در این حوزه، جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی است.وی در ادامه با اشاره به اهداف برنامه هفتم توسعه افزود: بر اساس برنامه توسعه، از هشت درصد رشد اقتصادی هدفگذاری شده، دو درصد آن صرفاً مربوط به حوزه ماموریتی وزارت راه است. تحقق این هدف بدون حضور فعال سرمایهگذاران ممکن نیست. حملونقل جادهای نقش محوری در رشد اقتصادی دارد و فعالسازی کریدورهای ترانزیتی میتواند میلیاردها دلار درآمد برای کشور به همراه داشته باشد.نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک ایران، میتوان بهجای خامفروشی، با توسعه شبکه جادهای و تقویت زیرساختهای حملونقل، ارزش افزوده بالایی ایجاد کرد. این یک سیاست برد-برد برای کشور و سرمایهگذاران است.وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به تحقق پروژههای زیرساختی استان کرمان گفت: امروز زمان عمل است. باید با طراحی برنامههای جذاب، بخش خصوصی را به میدان آورد.