بسیج و آمادگی آرایش نظامی در راستای دفاع از اهداف هسته ای "

نقد وبررسی "اين هشدار را جدي بگيريد" روزنامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 6 آبان ماه سال 1386
بسیج و آمادگی آرایش نظامی در راستای دفاع از اهداف هسته ای "
تصور نمی رود که تغییر تاکتیک و شیپور را مدام عوض کردن واز در گشاد نواختن زیاد کارساز باشد به خصوص اینکه اگربه صدا درآوردن آهنگ ناموزون شیپور تکراری باشد و بالاخره بتواند کمک قابل توجهی برای عبور از بحران هسته ای داشته باشد که به مرحله ی بسیار حساس و خطرناک رسیده است. زیرا اگر چنانچه دیگران به خاطر نیاورند سرمقاله نویس که فراموش نکرده است که چگونه چه اتهامات گوناگونی به محمد البرادعی می زد و وی را دست نشانده ی بلر و بوش می دانست ووابسته به دستگاه های جاسوسی آمریکا و انگلیس خطاب می کرد . به خصوص پس از هر گزارشی که ایشان از پرونده ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی ارائه می داد که موجب اتهامات وارده به ایشان شدت می گرفت . البته به جز یکی دو گزارش های اخیر ایشان که ناشی از چرخش باند مافیائی پاسدار غلامک سپاه پاسداران وگماشته ی ولی فقیه احمدی نژاد از ناامید شدن با مذاکره با اروپا وچرخش تاکتیک وگرایش به سوی آژانس به ویژه محمد البرادعی و بهره گرفتن با زد وبند های پشت پرده با آژانس بوده است که حاصل آن منجبر بهکنار گذاشتن پاسدار علی لاریجانی و جانشین کردن پاسدار جانباز سعید جلیلی همشهری ولی فقیه شده است که در حقیقت تعامل با آژانس در برابر سیاست مذاکره ی هسته ای با اروپا می باشد تا اینکه فرصت سوزی دیگری حاصل شود و بالاخره ین بازی کشدار تازمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فراررسد و شرایط موجود کمک کند تاکه دسترسی به سلاح هسته ای فراهم وامکان پذیرگردد.
البته این سیاست را دولتمردان آمریکا متوجه شده اند وبرای جلوگیری از این هدف برنامه ریزی شده هم سپاه پاسداران و سپاه قدس را در لیست تروریست گذاشته وهم اینکه 22 سازمان و شخصیت های وابسته به آن را مورد تحریم قرار داده است. برای همین فرمانده سپاه پاسدران به مشهد زادگاه ولی فقیه رفت وواکنش نشان داد و رزمایش وهمایش و مانور های پاسداران وبسیجیان شروع شده است و نیروهای انتظامی از وحشی گری و سر کوبگری های شدید تر خبر داده است . خلاصه باندهای افیائی حاکم آرایش جنگی به وود آورده اند . سر مقاله نویس هم گفته است که مأموریت بازرسی هیئت کارشناسان بازرسی آ ژانس از ایران و مذاکرات هيئت عالي رتبه شوراي عالي امنيت ملي رژیم تروریستی آخوندی که شامل دو پاسدار حاکم ومحکوم بوده با خاوير سولانا مذاكره كننده ارشد اتحاديه اروپائي و نماينده گروه 1 +5 دیدر داشتند کهدر روزهاي آخر هفته گذشته در ايتاليا برگزار شد و بقول ایشان اكنون همه چيز براي اظهارنظر نهائي محمد البرادعي مدير كل آژانس و ارائه گزارش نهائی آژانس به شوراي امنيت سازمان ملل مهياست . . یکی اینکه اکنون محمد البرادعی دیگر جاسوس چند جانبه نیست که گزارشات چند جانبه ارائه می کند . البته معلوم نیست که این هئیت کارشناسان آژانس موفق شده اند که همان مناطق استتار شده تأسیسات هسته ای که پاسدار سربازجو حسین شریعتمداری در یادداشت روز خود اعلام کرده بود امکان دسترسی و بازرسی داشته وتوانسته گزارش آن را نیز ضمیمه ی گزارش خود کند یا نه؟ بهر حال سرمقاله نویس بطور آشکارا از دلیل کنار گذاشتن پاسدار علی لاریجانی را بازگو کرده که چرا مهره ی مذاکره کننده با خاوریر سونالا و اروپا برکنار شد و جانشین وی پاسدار جانباز سعید جلیلیشده است که گماشته ومهره ی بی اراده تر از پاسدار احمدی نژاد است که فقط رابط ادامه ی سیاست زد وبند با البرادعی است که اکنون به نتایج گزارش نهائی ایشان چشم دوخته شده است و سرمقاله نویس اینگونه آن را با نظرگاه های گوناگون تشریح و نتیجه گیری نموده است :
"اگر به آنچه در جريان مذاكرات و كارشناسي ها رخ داده خوشبينانه نگاه كنيم و همانگونه كه بعضي مسئولان كشورمان اظهار مي كنند اظهارنظر كنيم و حتي واقعيت عملكرد ايران در عرصه فناوري هسته اي را در نظر بگيريم قطعا دستاورد مذاكرات و كارشناسي ها چيزي غير از مختومه شدن پرونده اتمي ايران نخواهد بود. اين همان مطلبي است كه البرادعي مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز بارها اعلام كرده و هفته گذشته نيز يكبار ديگر آنرا مورد تاكيد قرار داده است . اما نكته اصلي در اين مبحث اينست كه آمريكا و اروپا در ماجراي پرونده هسته اي ايران كاري به عملكرد واقعي ايران و نتيجه كارشناسي ها و مذاكرات ندارند آنها ميخواهند هر طور شده ايران را از فناوري هسته اي محروم نمايند. به همين دليل است كه نمي توان به نتايج كارشناسي ها و مذاكرات اميدوار بود. "
در دنباله سر مقاله نویس باز هم با فراموش کردن نظر وتحلیل های پیرامون سیاست فرصت طلبانه وخائنانه وغیر قابل قابل و اهل معامله وزد وبند روس ، نظر به موضع گیری سیاست توبره و آخور خوری روس و چین انداخته است وکلی فاکت از روزنامه هی وابسته به این دوکشور آورده است که بله اینان همسو با نظرات مسئولان هسته ای رژیم تروریستی آخوندی می باشند و علیهی سیاست اروپاو آمریکا می باشند، بالاخره اینگونه در پایان پیام داده است :
"از طرف ديگر جمهوري اسلامي ايران نمي تواند از حق قانوني خود كه برخورداري از فناوري هسته ايست بگذرد و مسئولان ايراني ميدانند كه عقب نشيني در برابر زورگوئي آمريكا و غرب عواقب زيانباري دارد كه بهيچوجه بامنافع ملي سازگار نيست . بنابر اين از هم اكنون روشن است كه گزارش مدير كل آژانس باتوجه به نفوذ آمريكا و غرب در اين نهاد بين المللي به نفع ايران نخواهد بود و شوراي امنيت سازمان ملل نيز با توجه به زدوبندهاي سياسي ميان آمريكا و روسيه قطعنامه سوم را صادر خواهد كرد و آمريكا نيز با استفاده از اين فرصت به تهديدهاي خود ادامه خواهد داد. تحريم هاي يكجانبه جديد آمريكا عليه ايران كه آخر هفته گذشته اعلام شد در واقع بخشي از اين قبيل اقدامات خصمانه آمريكاست . در اين ميان وظيفه مسئولان مقاومت مدبرانه در برابر تهديدها و وظيفه رسانه ها و افراد صاحب نفوذ تلاش براي تقويت هرچه بيشتر وحدت اقشار مختلف مردم و همبستگي با مسئولان است . اين بيان مهم رهبر معظم انقلاب كه در ديدار كارگزاران نظام با محتمل دانستن حمله نظامي دشمن فرمودند اين احتمال هرچند اندك است اما با توجه به اهميتي كه دارد بايد جدي گرفته شود يك هشدار مهم است كه بايد مورد توجه همه باشد. حفظ فناوري هسته اي و وادار ساختن دشمن به عقب نشيني فقط با تدبير و وحدت ملي ميسر خواهد بود. بنابر اين امروز وظيفه همه اينست كه اين هشدار رهبري را جدي بگيرند و البته مطمئن نيز باشند كه دشمن در برابر هوشياري تدبير و همبستگي ما كاري از پيش نخواهد برد."
در خاتمه اینکه دیگرجای هیچگونه شک و شبهه ای نیست که چرا هرزمان سران رژیم ضد مردمی و عوامفریب و فرصت طلب و غارتگر ودزد در بحران عمیق قرار دارند و در گل فرو می روند و احساس خطر جدی می کنند. ناچاراً یکباره خواب نما می شوند که وطن پرست وملی گرا شده اند ودل شان برای مردم سوخته است ودارند از منافع ملی و تمامیت ارضی کشور به نفع مردم محروم ایران دفاع وتلاش و مبارزه می کنند و امت اسلامی و ام لقرای جهان اسلام جای خود را به ملت ملت گفتن وایران وکشورتبدیل می شود وهمه چیز حتی اهداف هسته ی به نام ملت شروع وایان می پذیرد وسخن از وحدت ویگانگی همه ی اقشار ملت در برابر دشمن گفته می شود وتأکید اتفاق نظر ومساعی در بابر دشمن می شود تا اینکه به استناد این شارلاتان بازی واین تاکتیک مقطعی تبلیغاتی خطر علیه ی خود مردم ایران وبه نفع خو شان دفع شود . سپس همان سیاست گذشته امت مسلمان وام القرای جهان اسلام شروع شود و دفاع از حماس و حزب الله لبنان و نوری المالکی نخست وزیر دست نشانده در راستای اهداف بلند پروازانه ی صدور تروریسم وبنیادگرائی با اهدای دلارهای نفتی در الویت ها قرار گیرد. اما نکته ی بسیار دی و مهمی که در این یادداشت روز به آن اشاره شده این است که بر خلاف نظر همتای خود سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری می باشد کهپیوته بطور وارونه احتمال هرگونه تهاجم نظامی را رد کرده ومنتفی دانسته است . اما اکنون سرمقاله نویس احتمال تهاجمی نظامی را جدی دانسته وهشدار داده است زیرا که با نقل قول از ولی فقیه کرده که وی در ديدار كارگزاران نظام با محتمل دانستن حمله نظامي دشمن گفته است توجه به اهميتي كه ای موضوع دارد بايد جدي گرفته شود وسرمقاله نویس تأکید کرده است که يك هشدار مهم است كه بايد مورد توجه همه باشد. و افزوده حفظ فناوري هسته اي و وادار ساختن دشمن به عقب نشيني فقط با تدبير و وحدت ملي ميسر خواهد بود . یعنی اینکه برکناری پاسدار ولی لاریجانی که حتی گفته بود ما در غلتان را با آب نبات چوبی متوقف سازی غنی سازی اورانیوم عوض نمی کنیم و جایگزین کردن یک پاسدار جانباز امر بر و گوسفند بله قربان گوی دیگر از سوی ولی فقیه انجام گرفته و و آرایش نظامی که چیده شده است که این روزها چپ و راست خبر رزمایش و همایش و مانور نظامی بازتاب داده می شود که بله چارباغی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تهدید کرده است که واحد توپخانه ی سپاه پاسداران می تواند در هر دقیقه 11 هزار موشک دور برد علیه ی دشمن شلیک کند که این ادعای مضحک بیشتر شباهت به آواز کوچه باغی آوازه خوان ترسیده در دل شب دارد که از ترس بر زیرآواز زده است. اما از سوی دیگر گویای این واقعیت است که پس از دو دهه پنهان کاری اکنون لکنت زبان کناره گذاشته شده و بطور شفاف اعتراف شده است که هدف نهائی پروژه ی هسته ای به جز دسترسی به سلاح هسته ای چیز دیگری نمی باشد وهر گز عقب نشینی هم درکار نمی باشد. برای همین یادداشت روز نویس تأکید کرده است که این هشدار را جدی بگیرید.
هوشنگ – بهداد
یکشنبه 6 آبان ماه سال 1386