نقدوبررسی "غزه نقطه اوج مقاومت فلسطين" روزنامه ی جمهوری سلامی سه شنبه 2 بهمن ماه سال - 1386
"اعتراف آشار به ایزولگی رژیم در منطقه ومیان کشورهای اسلای بدلیل سیاست مداخله گرایانه ی تروریستی در امور داخلی سایر کشورها"
بدون شک سیاست دخالت گری در امورداخلی کشورهای همجوار و منطقه وبویژه در امورداخلی لبنان وفلسطین تابع یک طرح وتوطئه و برنامه منسجم وهمآهنگ می باشد که در بیت رهبری طراحی می شود واز آنجا بطور مستقیم تئوری پردازی ودنبال وتنظیم می شود که بخشی از بازتاب تبلیغاتی را سرمقاله نویس این روزنامه وابستهبه ولی فقیه بر عهده گرفته است. زیرا که این سرمایه گذاری گذشته از اینکه بخشی از پیگیری پیام یا مانیفست ارتجاعی اندیشه ی خمینی می باشد که بصورت صدور تروریسم وبنیادگرائی ونابودی اسرائیل اوایل ارائه شد . از سوی دیگر جزو بخش سیاست بحران سازی و صدور آن به برون مرز برای با ج گیری و کمک به بقای رژیم ضد بشری وتروریستی می باشد . این سیاست آنچنان پیوند عجیبی با سرنوشت وتضمین ادامه ی بقای رژیم تروریستی گره خورده ودر هم آمیخته شده است که قطع آن خیلی سریع موجب متزلزل شدن اساس وبنیان رژیم تروریستی آخوندی خواهد شد . برای اینکه این سیاست دخالت گرایانه ی تروریستی بهترین بهانه برای فرار از عدم پاسخگوئی به مطالبات انباشت وپرداخت ناشده ی مردم ایرن می باشد که هرروز هم نسبت به روز قبل میزان مطالبات افزایش می یابد . به خصوص در شرایط کنونی که پرونده ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی محور هست ونیست نظامش مبدل شده است وامروز نیز قرار است نشست گروه 5+1پیرامون همین پرونده ی هسته درآلمان برگزار شود که بطور مضاعف می طلبد که می بایست دست آویز بیرونی گیر آورد وبا آن مانور داد . چه بهانه ای بهتر از موضوع فلسطین که این روزها نواز غزه دستخوش فاجعه های گوناگونی شده است که محصول سیاست مشترک حماس و اسماعیل هنیه وجهاد اسلامی فلسطین و جماران و سپاه پاسداران وسوریه و شیخ حسن نصرالله می باشد که بهانه ی مناسب بدست اسرائیل تا که اهداف خودش را در فلسطین دنبال کند.
اما اکنون سرمقاله نویس بطور وارونه بطور دربست به عملکرد سیاست بوش و آمریکا در منطقه و اقدامات اسرائیل نسبت داده وپیرامونش روضه های مبسوط خوانده است وگریزها به صحرای کر بلا زده است. البته .ازویژگی های دیگر سران عوامفریب رژیم تروریستی ودستگاه تبلیغات وخبررسانی وقلم بردستانش دروغ ووارونه گوئی گوئی وتحریف گری وکتمان کردن حقایق می باشد. بطور مثال بدون آنکه سرمقاله نویس برروی نامبارک خودش بیآورد که ولی فقیه در خطبه ی عید فطر چه گفت وچه موضع دشمنانه وآشتی ناپذبر در برابر کنفرانس خاورمیانه صلح خاورمیانه در آناپولیس آمریکا برگزید و چگونه بااشک تمساح ریزی برای مردم فلسطین رهبران کشورهای منطقه را تهدید کرد که نمی بایست در این کنفرانس شرکت کنند ؟ از سوی دیگر گویا از یاد برده است که چگونه از سوی مدیر مسئول روزنامه ی جمهور اسلامی دوبار از مسئول بخش سیاسی جهاد اسامی فلسطین در دفتر روزنامه دعوت بعمل آورده شد تا که تفهیم شود نه اینکه در برابر کنفرانس صلح خخاورمیانه موضع خصمانه ومخالفت اتخاذ کند، بلکه محمود عباس رهبر حکومت خود گردان فلسطین و سایر سران کشور های عرب شرکت کننده در کنفرانس صلح خاورمیانه در آناپولیس آمریکا را متهم ومحکوم کرد . همینطور اسرائیل را تهدید به اقدامات ترویستی کرد و از اعضای مسلح حماس در ردیف حزب الله لبنان علیه ی اسرائیل یاد کرد و با افتخار اقرار با پرتاب موشک و راکت از سوی اعضای جهاد اسلای و به خصوص حماس به خاک اسرائیل کرد وبر عدم برسمیت شناختن اسرائیل ونابودی آن همچون پاسدار احمدی نژاد تأکید کرد وپای فشرد. البته به شیوه ای دیگر از شیخ حسن نصرالله نیزبشکل مشابه به عنوان اهرم تهدید تبلیغاتی علیه ی آمریکا و اسرائیل استفاده شد . ولی اکنون با کمال وقاحت وبا فراموشکاری وکتمان کردن حقایق اینگونه بطور وارونه در دفاع کردن از مردم فلسطین ویک ونیم میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه ادعا کرده است :
"براساس خبرهاي رسيده از فلسطين اشغالي آغازگر حملات جديد خود صهيونيست ها بودند و فلسطيني ها در واكنش به اين حملات اقدام به شليك موشك و خمپاره به شهرك هاي يهودي نشين اسرائيل كرده اند تا از خود در برابر حملات رژيم صهيونيستي دفاع كرده باشند. تهاجم نظامي رژيم صهيونيستي همزمان با سفر رئيس جمهور آمريكا به خاورميانه عربي صورت گرفت . غزه در زماني كه بوش كوچك مشغول دريافت هداياي گرانبها از شيوخ عرب بود آماج وحشيانه ارتش رژيم صهيونيستي قرار گرفت و بعد از آن بود كه رزمندگان فلسطيني اقدام به شليك موشك و خمپاره به سوي شهرك هاي صهيونيست نشين كردند. با اينحال سران رژيم صهيونيستي اعلام كرده اند مردم غزه بايد تاوان شليك اين موشك ها و خمپاره ها را پرداخت كنند و با اين اظهارات تلاش مي كنند جاي مهاجم و مدافع را عوض كنند و رزمندگان فلسطيني را كه از سرزمين خود و از جان و مال و كودكان و پيرمردان و پيرزنان و خانه ها و مزارع خود در برابر تهاجم وحشيانه صهيونيست ها دفاع مي كنند مهاجم قلمداد نمايند! اين اظهارات نشان ميدهد صهيونيست ها درصدد نابود كردن غزه هستند. آنها تصور مي كنند با اين كار مي توانند مقاومت مردم فلسطين را درهم بشكنند. آنچه بوش كوچك در روزهاي اول سفر خود به منطقه خاورميانه عربي گفت نيز بيانگر همين نكته بود. وي در جريان ديدار با سران رژيم غاصب و جنايتكار صهيونيستي هرچند از سران عرب خواست دست هاي خود را در دستان سران رژيم صهيونيستي بگذارند و به جنايتكاران صهيونيست كمك كنند تا مقاومت مردم فلسطين را درهم بشكنند. فقط دو روز بعد از اين اظهارات بود كه صهيونيست ها به غزه حمله كردند و جنايات جديد را آفريدند و تاكنون نيز با سكوت و بي عملي سران عرب توانسته اند به اين جنايات ادامه بدهند. "
درپایان سرمقاله نویس خشم وکینه ی خودش را نسبت به رهبران سایر کشورهای مسلمان وعربی بروز داده است که چرا به جز چند آخوند پشلوی فسیل و دست نشانده ی ولی فقیه درداخل کشور کسی دیگر به فراخوان وزیرآدمربای امور خارجه منوچهر متکی در مورد فلسطین لبیک نگفته است ؟ یعنی اینکه چرا خودشان را شریک جرم توطئه تدارک دیده شده ی بیت رهبری ولی فقیه و سپاه پاسداران در منطقه به خصوص موضوع فلسطین نکرده اند؟ عجیب است که از سوی تنها هم پیمان رژیم تروریستی آخوندی سوریه نیز در این مورد صدائی شنیده نشده است !زیرا گذشته از ضریب بسیار بالای منزی بودن رژیم که رئیس جمهور سوریه وحشت زده از دوباره گشوده شدن پروندده ی ترور رفیق حریری خست وزیر سابق لبنان در شورای امنیت سازمان ملل شده ومجبور شده است که جا خالی دهد وبی جهت و حساب ناشده پرونده ی ننگین تروریستی خودش در لبنان را با حمایت کردن از فراخوان رژیم تروریستی در امور داخلی فلسطین سنگین وبحرانی تر نکند . در هر صورت سر مقاله نویس به دلیل افشا شدگی ایزولگی بیش ازد رژیم تروریستی آخوندی اینگونه دست به خود زنی زده و جیغ بنفش ناشی از خشم کشیده است :
"در جهان عرب و اسلام غير از فريادهاي اعتراضي كه از تعدادي از علما و نويسندگان و مسئولان بعضي مجامع اسلامي و مقامات نظام جمهوري اسلامي شنيده شده عكس العملي در برابر جنايت صهيونيست ها در غزه مشاهده نشده است . تجربه نشان داده است كه از سازمان كنفرانس اسلامي نيز كاري ساخته نيست . اين سازمان كه فلسفه وجودي خود را از آرمان فلسطين و دفاع از ملت مظلوم آن دارد در دهه هاي اخير هدف اصلي خود را فراموش كرده و در چنبره شعارهاي توخالي اسير شده است . مايه ننگ بسيار است كه بيش از 50 كشور اسلامي با جمعيت و ثروت و امكانات فراواني كه در اختيار دارند فقط تماشاچي ويراني غزه و كشته شدن زنان و مردان و كودكان مسلمان فلسطيني هستند و اقدامي صورت نمي دهند! سازمان ملل و ساير مجامع بين المللي نيز شاهد ساكت جنايات رژيم صهيونيستي هستند و در عمل اين رژيم را تشويق مي كنند. اين واقعيت تلخ نشان مي دهد ملت هاي مسلمان و علما و دانشمندان نويسندگان و ساير اقشار صاحب نفوذ مسئوليت سنگيني در برابر آرمان فلسطين دارند. ملت فلسطين مثل گذشته به مقاومت ادامه خواهد داد و سرانجام به پيروزي نهائي نيز خواهد رسيد. جناياتي از قبيل آنچه اكنون در غزه جريان دارد تاكنون بارها بر سر مردم فلسطيني آمده و هر بار موجب تقويت بيشتر مقاومت اين ملت شده است . اينبار نيز اين جنايت سنگين بر عزم ملت فلسطين براي ادامه مقاومت تا نابودي رژيم صهيونيستي خواهد افزود و البته همبستگي ملت هاي مسلمان و اقدامات عملي آنها براي خنثي نمودن توطئه مشترك آمريكائي ـ صهيونيستي موثر خواهد بود. غزه با آنچه اين روزها تجربه مي كند درحال تبديل شدن به نقطه اوج مقاومت فلسطين است نقطه اي كه به مدد الهي قطعا سرآغازي براي پيروزي نهائي اين ملت خواهد شد."
در خاتمه اینکه با اینکه سرمقاله نویس خودش اعتراف کرده است که رژیم تروریستی آخوندی بیش از حد منفور و مطرود و ایزوله شده در منطقه وجهان می باشد که حتی هم پیمانش سوریه حاضر نشده است از فراخون صادر شده از سوی وزیر آدمربای امور خارجه ی منوچهر متکی حمایت کند. همینطور باوجود اینکه متوجه شده است که این بی توجهی نسبت به تقاضای رژیم تروریستی آخوندی می باشد . لذا معلوم نیست که چرا هنوز نمی خواهد باور کند که این بی توجهی و ایزولگی ناشی ازاقدامات تروریستی در راق و سیست دخالت گری در کشور های همجوار ومنطقه به خصوص در امورداخلی فلسطین و دامن زدن به تنش ها وبحران ها وجنگ افروزی ها در منطقه در راستای پروژه ی هسته ای می باشد که از سوی ولی ققیه وسپاه پاسداران حمایت وهدایت می شود .همچنین با این بی اعتنائی که رهبران کشورهای اسلامی وعربی از خود نسبت به سران رژیم بربرمنش وتاریک اندیش خراقاتی عوامفریب و قاتل و غارتگر و جنگ افروز نشان دادند که اسخ مناسب ودندان شکن تهدید خطبه ی ولی فقیه در خطبه ی عید فطر می باشد .همینطور به ولی فقیه و سپاه پاسداران تفهیم هم کرده اند که جهان اسلام ومنطقه نیاز به کلانتر ندارد که مدام برای شان دستور العمل و بخشنامه از موضع هژمونی طلبی صادر کند.
هوشنگ – بهداد
سه شنبه 2 بهمن ماه سال - 1386