گزیده خبرهای 31 مرداد. قسمت -4
حمله موشکی به هواپیمای مارتین دمپسی
فراموش نشود این حمله در شرایطی انجام شده است که زمان زیادی از بازداشت  3 ایرانی اعزامی  عملیات انتحاری  در افغانستان نگذشته که خبرش بازتاب داده شد. از طرف دیگر چند روزی از تعلیق  عضویت سوریه از 57 سازمان اسلامی در کنفرانس اضطراری عربستان سپری نشده است . در صورتیکه تنها مخالف این تعلیق رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران بوده است .همچنین همزمانی با یک عملیات انفجاری تروریستی در مرز کردی میان ترکیه و سوریه می باشد . همچنین مصادف با زمان بر گزاری اجلاس غیر متعهد ها در تهران می باشد . بنابراین احتمال دخالت داشتن عوامل تروریستی  رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران زیاد است.
هواپیمای نظامی "مارتین دمپسی " رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز در باند پایگاه نظامی امریکا در بگرام در شمال کابل پایتخت افغانستان هدف حمله موشکی قرار گرفت و آسیب دید.در این حمله دو خدمه تعمیرات و نگهداری هواپیمای نظامی مارتین دمپسی زخمی شدند.رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که از این حمله شوکه شده بود بالافاصله با هواپیمایی دیگر بگرام را ترک کرد. این حمله به شخص دمپسی و همراهان آسیبی وارد نکرد .دمپسی از افغانستان عازم عراق شده است. "مارتین دمپسی" روز یکشنبه برای گفتگو با مقامات بلندپایه افغانستان وارد این کشور شد.واقعیت امر این است که مردم، پلیس و نیروهای مخالف دولت افغانستان از نظامیان خارجی از جمله امریکائیها که کشورشان را اشغال کرده اند بسیار متنفر و بیزار هستند و انها را دشمن خود میدانند و بارها تهدید کرده اند تا زمان خروج نظامیان خارجی از افغانستان از حمله انها در امان نخواهند بود.این در حالیست که همزمان با استقبال "مارتین دمپسی" در افغانستان در روز یک شنبه ، یک پلیس محلی افغان در شهرستان بولداک در استان قندهار به سوی نظامیان خارجی آتش گشود که بر اثر آن شماری کشته و زخمی شدند.این مقام نظامی امریکا در حالی وارد افغانستان شد که افزایش حملات نظامیان افغان به نظامیان خارجی مستقر در این کشور از جمله امریکا باعث نگرانی پنتاگون شده است.از اغاز سال 2012 تاکنون بیش از 300نظامی خارجی در افغانستان کشته شده اند که 40 تن از انها در حملات نظامیان افغان یا افرادی که یونیفورم نظامی بر تن داشته اند، هدف قرار گرفته اند.
مگر کودک 10 ساله  چه از زندگی زناشویی می داند .یا آمادگی ازدواج  وتشکیل خانواده دارد یا اینکه صاحب کودک شود در شرایطی که خودش هنوز  نیاز به سر پرست دارد ومی تواند مدرسه برود ودرس بخواند که سربار جامعه نشود .گرچه برای درس خوانان وفارغ التحصیلان دانشگاه ها هم کاری وجود ندارد  . بهر حال  این آمار ثبت احوال در سال 89، که  42 هزار ازدواج کودکان 10 تا 14 سال به ثبت رسیده است . نه یک سند افتخار که سند جنایت واثبات دین ابزاری وخرافاتی  وواپسگرایانه می باشد؟
عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان از افزایش آمار ازدواج و طلاق در میان کودکان 10 تا 18 سال طی چند سال اخیر در کشور خبر داد و گفت: براساس آمار ثبت احوال در سال 89، 42 هزار ازدواج کودکان 10 تا 14 سال به ثبت رسیده است.فرشید یزدانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: براساس آمارهای سازمان ثبت احوال طی چند سال اخیر آمار مربوط به ازدواج کودکان 10 تا 15 سال در کشور بیشتر شده است و به تبع آن طلاق و جدایی نیز در میان کودکان افزایش داشته است.وی با اشاره به اینکه از سال 84 تا 89 حدود 45 درصد ازدواج و طلاق درمیان کودکان افزایش یافته است، گفت: آمار سال 89 نشان می دهد که 37 هزار کودک 10 تا 18 سال مطلقه و بیوه درکشور وجود داردعضو انجمن حمایت از حقوق کودکان مهمترین دلیل ازدواج کودکان 10 تا 15 سال را فقر اقتصادی عنوان و تاکید کرد: فقر مادی خانواده ها منجر به ازدواج کودکان می شود و البته فقر فرهنگی نیز در این خصوص بی تاثیر نیستبه گفته یزدانی ، تعداد ازدواجهای کودکان به دلیل رسم و رسومات سنتی در مناطق روستایی بیشتر از نقاط شهری است اما براساس آمارها با توجه به مهاجرت روستاییان به شهرها آمار ازدواج کودکان در نقاط شهری 55 درصد و در روستاها 45 درصد استوی با اشاره به اینکه  آخرین سرشماری انجام شده در سال 89، نشان می دهد که 342 هزار کودک زیر 18 سال در کشور ازدواج کرده اند، گفت: همچنین تعداد ازدواج کودکان 10 تا 14 سال نیز 42 هزار واقعه بوده استاین فعال حقوق کودک از افزایش ازدواج کودکان زیر 10 سال نیز خبر داد و گفت: در سال 89  تعداد ازدواجهای کودکان زیر 10 سال 716 مورد بوده که نسبت به سه سال قبل آن حدود دو برابر آمار این ازدواجها در کشور افزایش یافته استوی همچنین به آمارهای سال 86 تا 89 نیز اشاره کرد و گفت: براساس این آمارهای در هر سال 800 کودک دختر 10 تا 14 سال و 15 هزار کودک دختر  15 تا 19 سال در کشور طلاق گرفته اند.
سفر رهبر كره شمالی به تهران
گفته می شود کبوتر با کبوتر ،  باز با باز ،کند همجنس هم جنس با  هم پرواز. مشخص است که دیکتاتور منزوی به دیداار  دیکتاتور منزوی  تر از خودش برود.
نیمروز: محمدرضا فرقانی در رابطه با اخباری مبنی بر حضور كیم جونگ اون رهبر كره شمالی در تهران، به خبرنگار نیمروز گفت:«كره شمالی در سطح سران در این اجلاس شركت خواهد كرد و رهبر كره شمالی برای شركت در اجلاس عدم تعهد، به تهران سفر میكند چندی پیش برخی از رسانه ها از احتمال سفر وی به چین خبر دادند. اما با حضور رهبر كره شمالی در تهران، این اولین سفر خارجی كیم جونگ اون در دوران حاكمیتش محسوب میشود. كیم ایل سونگ اولین رهبر جمهوری كره شمالی بود كه ایدئولوژی خودكفایی و استقلال را به عنوان ایدئولوژی رسمی حكومت برگزید. پس از مرگ وی، پسرش كیم جونگ ایل رهبری كشور را برعهده گرفت، با مرگ كیم جونگ ایل در سال ۲۰۱۱ میلادی كوچكترین پسرش كیم جونگ اون رهبری این كشور را به عهده گرفته است. كیم جونگ اون، پسر رهبر سابق، با لقب "وارث كبیر" جانشین پدر شده‌است. وی سومین پسر كیم جونگ ایل است. او در سوئیس تحصیل كرده و تا سال ۱۹۸۸ با یك نام مستعار در مدرسه‌ای انگلیسی زبان در برن سوئیس درس می‌خوانده‌است. گفتنی است او با ۲۸ سال سن جوان ترین رییس كشور در جهان محسوب میشود. با حضور اون در راس قدرت، اصلاحاتی در زمینه های مختلف اجتماعی در كره شمالی صورت گرفته است. با وجود اختلافات كره و امریكا، بدون شك سفر رهبر كره به تهران با واكنش كاخ سفید همراه خواهد بود. فرقانی در رابطه با نتایج سفر كیم جونگ اون میگوید: «همواره روابط ایران و كره در سطح بسیار مناسبی است. و حضور ایشان در تهران نشان دهنده ضرورت روابط دوجانبه و همكاری های دو كشور است.و همچنین نشان از تاكید دو كشور در سیاست های ضد آمریكائی و یك جانبه گرایانه غرب دارد 
واردات ۱۵۰ میلیاردتومانی موز از چین
بالاخره  اگر  این چنین باج کلان به چین داده نشود  و با واردات بی رویه و مهار ناپذیر از این کشور، کشاورزی نابود نشود واقتصاد ور شکسته  آسیب نبیند .امکان جلب حمایت تاکتیکی ومقطعی چین از پروژه ی هسته ای  وجود ندارد تا  تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای فراهم شود.
براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در این مدت بیش از ۱۵۶٫۶ میلیون دلار موز به وزن ۱۲۶ هزار تن وارد کشور شد.به گزارش کلمه، حجم واردات از چین انتقادات زیادی را بر انگیخته است و بخشی از این واردات غیر ضروری که شامل تیغ سلمانی و تازیانه تعلیم و شلاق هم می شود با ارز دولتی تهیه می شود.احمدی نژاد در سفر خود به پکن با استقبال از سطح روابط دو جانبه و واردات ۴۵ میلیارد دلاری گفته بود: هیچ نکته منفی در سوابق روابط جمهوری اسلامی ایران و چین وجود ندارد و ایران بدون هیچ محدودیتی علاقمند به گسترش همه جانبه روابط خود با این کشور است.این در حالی است که ماه گذشته اعلام شد فقط ۷۰ میلیون دلار از چین عروسک وارد کشور شده است.در همین حال میزان واردات موز، از نظر دلاری و وزنی به ترتیب ۱۴ و ۲۳ درصد نسبت به سه ماه نخست سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.امارات، ترکیه و فیلیپین مبادی اصلی واردات موز به ایران در چهار ماه نخست امسال بودند؛ به طوری که سهم این سه کشور در واردات موز ایران به بیش از ۹۰ درصد رسید.چین، اکوادور، موزامبیک و هند نیز دیگر کشورهایی بودند که حجم اندکی موز از آنها وارد ایران شد.