مشاور رئیس مجلس به فارس خبر داد.هماهنگی دولت و مجلس برای اجلاس «نم»/ لاریجانی با سران عدم‌تعهد دیدار می‌کند. خبرگزاری فارس: مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی از هماهنگی رؤسای قوای مقننه و مجریه برای اجلاس عدم‌تعهد خبر داد و گفت: قرار است علی لاریجانی با ‌سران کشورهای غیرمتعهد ‌دیدار کند. 28 مرداد 91
 به این تصویر ونگاه با دقت نگاه کنید که چگونه تداعی کننده ی این مثل است که گفته می شود . اگر گوشت همدیگر را بخورند استخوان های شان برایه مدیگر می ماند . به ویژه پس از کودتای 22 خرداد 88 که رقبا ی مدعی اصلاح طلب ازصحنه حذف شدند وپاسداران کودتا گر وارد صحنه ی قدرت اجرایی شدند وپست های حساس دفاع وکشور ونفت  و ریاست جمهوری وبازار مکاره ومعاونت  امنیتی دستگاه فاسد قضاییه و رئیس شورای عالی امنیت ملی  وشهرداری تهران  را اشغال کردند. اما از سوی دیگر روابط پاسداران با همدیگر وآخوند های حکومتی آنگونه است که نه دوستی ونه دشمنی شان با هم دیگر تفکیک شده و مشخص است .زیرا برای سر کار گذاشتن مردم ومنحرف کردن اذهان عمومی  محور رقابت هایی که با همدیگر دارند  وانمود می کنند که رقابت واختلاف شان آشتی ناپذیر شده است . بطور مثال  دو پاسدار که یکی  رئیس جمهور است  ودیگری  رئیس بازار مکاره  می باشد که تنش بین شان طوریست که تبدیل به دو خصم رقیب شده اند. آنچنان که با امکاناتی که در اختیار خود  دارند مقابل هم صف آرایی  وتهدید می کنند و در  محدوده یا سیستم کاری همدیگر مداخله واخلال گری می کنند و همدیگر را متهم به قانون شکنی یا قانون گریزی و رانت خواری واختلاس می کنند . ولی اکنون نگاه های شان بهمدیگر  آنگونه  خریدارانه ومعنی دار  است  که از مرز مرید ومرشدی وداستان ا لیلی ومجنونی عبور کرده است!
حسن زمانی مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد که قرار است از 5 الی 10 شهریور‌ماه به میزبانی ایران برگزار شود، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها‌ و نهادهای  جمهوری اسلامی ایران در اجلاس عدم تعهد برای میزبانی شایسته از میهمانان خارجی و برگزاری اجلاس در شأن انقلاب اسلامی متحد و هم‌صدا هستند.وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در برگزاری اجلاس عدم‌تعهد در کنار دولت خواهد بود، تصریح کرد: قرار است آقای دکتر لاریجانی با سران اجلاس عدم تعهد درباره مسائل دوجانبه و بین‌المللی گفت‌وگو کند که در شرایط کنونی در حال فراهم کردن مقدمات هستیم.زمانی در عین حال از هماهنگی لاریجانی و احمدی‌نژاد در برگزاری اجلاس عدم تعهد خبر داد و گفت: بنده اطلاع دقیق ندارم اما معمولاً قبل از برگزاری نشست‌های مهم، آقای دکتر لاریجانی و دکتر احمدی‌نژاد با یکدیگر برای هماهنگی بیشتر گفت‌وگو می‌کنند لذا نشست رؤسای قوه مقننه و مجریه در آستانه اجلاس عدم تعهد محتمل است.