10 میلیون تشرف زیارت حرم رضوی در ایام پایانی ماه صفر.!


استاندار خراسان رضوی خبر دادپیش‌بینی 10 میلیون تشرف زیارت حرم رضوی در ایام پایانی ماه صفر.خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی همزمان با ایام پایانی ماه صفر به استقبال زائران پیاده حرم مطهر رضوی رفت.  22 دی - 91
موضع گیری منار وگنجشکی  استاندار خراسان که  کپی و بر گردان  ادعای استاندار کربلا است که گفته بود در روز اربعین 16 میلیون زوار در کربلا تجمع می کنند و خبرش با آب وتاب فراوان در دروغ نامه ی کیهان بازتاب داده وتبلیغ برایش شد . البته سربازجو شریعتمداری مدعی شد که زوار از 130 کشور جهان عازم کربلا شدند . سپس مشخص شد که آمار ادعایی نه منار وگنجشکی بوده است ، بلکه در چند استان وشهرهای عراق تظاهرات گستترده علیه نوری مالکی مزدور ودست نشانده بر پا شد . اکنون خبر منار و گنجشکی حضور 10 میلیون در مشهد از سوی استاندار خراسان داده شده است که از سوی خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس رله شده  که  در اصل کپی شده از دروغ نامه ی کیهان  است . در صورتی که در زمانی که بمناسبت نوروز خامنه ای به زادگاهش مشهد  می رود تا فرصت طلبانه در صحن امام رضا حضور یابد وپیام نوروزی دهد یا  نطق حکومتی  کند و خطوط سیاست تعیین وترسیم نماید . با وجود اینکه مصادف به تعطیلات نوروزی است و مشهد  از سفر مسافران شهرهای ایران شلوغ می شود .هرگز تجمع زوار اطراف صحن یک بیستم ادعای 10 میلیونی نبوده است . فراموش نشود که ترفند بسیج و اعزام  4000 هزار هیأت های مذهبی از سراسر کشور به مشهد مشابه و آنسوی طرح گردآوری ساندیس خوران سراسر کشور در 9 دی 88 در تهران است که اکنون زیر چتر اعزام هیأت مذهبی به مشهد دنبال می شود . بهرحال اگر میانگین هر هیأت 100 نفر باشد رقم 400 هزار ونه آمار 10 میلیون می شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز از روند خدمت‌رسانی به زائران پیاده در چندین ایستگاه بین راهی بازدید کرد.وی در حاشیه این بازدید از این حرکت معنوی به عنوان یک میراث ارزشمند یاد کرد و گفت: اهتمام مدیریت استان بر بسترسازی لازم برای فراهم آوردن شرایط مطلوب برای استفاده بهینه از فرصت حضور انبوه مشتاقان زیارت امام هشتم(ع) در مشهد مقدس و زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) متمرکز شده است.وی با بیان اینکه حضور خیران در امر خدمت‌رسانی و اتخاذ تدابیر لازم برای استقبال از زائران پیاده، چشم‌گیر و قابل تقدیر است، افزود: از دستگاه‌های اجرایی استان نیز خواسته شده تا متناسب با وظایف خود در این امر مهم به خیران یاری رسانند و در جهت ارتقای سطح خدمت‌رسانی به زائران در طول مسیر و در مدت اقامتشان در مشهد مقدس با بهره‌گیری از تمامی امکانات برنامه‌ریزی کنند.استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به تجارب سنوات گذشته و استقبال علاقمندان زیارت حرم مطهر رضوی(ع) در سال جاری پیش‌بینی می‌شود در این مدت 4 هزار هیئت عزاداری به مشهد عزیمت و 10 میلیون نوبت زیارت صورت پذیرد که به همین منظور جهت ارائه خدمات و تسهیلات مناسب به آنان پیش‌بینی لازم صورت گرفته است.فروزان‌مهر در ادامه خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از برخی چالش‌ها در حوزه تامین سلامت و بهداشت زائران از دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته شده تا بر چگونگی ارائه مواد غذایی ، طبخ و نحوه عرضه آن‌ها به صورت جدی و مستمر نظارت داشته باشد.وی افزود: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا نذورات خیران در قالب مواد غذایی خام در اختیار مراکز مجاز خدمت رسانی به زائران تحویل شود و طبخ آن در این مراکز به صورت بهداشتی و با نظارت کامل صورت پذیرد.استاندار خراسان رضوی در پایان از برنامه‌ریزی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان برای در نظر گرفتن سرویس‌های ویژه جهت مراجعت زائران روزهای پایانی ماه صفر خبر داد و اظهار امیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده شده شاهد کمترین چالش در این زمینه باشیم.در این بازدید که تعدادی از مدیران ستادی استانداری، فرماندار مشهد، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد استاندار را همراهی می‌کردند، فروزان‌مهر با حضور در بین زائران پیاده و طی مسیر با آنان نماز ظهر و عصر را در جمع آنان اقامه کرد.