دوخبر مر بوط به انفجارات زنجیره ای در عراق


دوخبر مر بوط به انفجارات زنجیره ای در عراق
دوخبر مر بوط به انفجارات زنجیره ای در عراق که به جز کشته و مجروح شدن ده ها عراقی  منجر به کشته ومجروح شدن  چندین زوار اعزامی به سامرا شده است که  نتیجه مداخله گری حاکمان ایران در امور داخلی عراق و حیاط خلوت کردن این کشور و حضور سپاه قدس و عوامل نفوذی درون دولت مزدور دست نشانده نوری مالکی ونقش کلیدی پاسدار دیپلمات تروریست  حسن دانایی فر است . همچنین جزو بخشی از  دستآورد  خبر مخابره روز گذشته در صحفه اول اوین ودروغ نامه ی کیهان سربازجو شریعتمداری است  که به نقل از مشاور مطبوعاتی  نوری مالکی مزدور ودست نشانده هوار زده بود که تابع ولی فقیه است  و عراق و سوریه وحزب الله لبنان گوش بفرمان ولی فقیه  و جبهه مقاومت اسلامی به رهبری وی  هستند. حتی مدعی شد پاسخ عبور از بحران منطقه وکشورهای اسلامی اطاعت از ولی فقیه وحاکم شدن نظرات وی وی در منطقه می باشد.
دوشنبه خونین در عراق. 30 اردیبهشت -92
انفجار دست‌کم ۷ خودروی بمب‌گذاری شده در بغداد و بصره و کشته شدن دست‌کم ۵۰ نفر، روز خونین دیگری را در عراق رقم زد.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، اداره بهداشت بغداد اعلام کرد که انفجارهای امروز در بغداد، دست‌کم 25 کشته و 129 زخمی برجای گذاشته است.بر اساس این گزارش، 5 خودروی بمب‌گذاری شده امروز در بغداد و دو خودرو نیز در بصره منفجر شده است.از سوی دیگر «روسیا الیوم» نوشت که انفجارهای تروریستی امروز در بغداد و بصره، دست‌کم 50 کشته برجای گذاشته است.پیش از این شمار قربانیان انفجارهای بصره، 9 کشته و 37 زخمی اعلام شده بود.
اسامی چهار زائر ایرانی که در انفجار ساعت 17 امروز در سه راهي بين شهر بلد و سامرا شهید شدند، منتشر شد.لحظاتی قبل در شهر سامرا انفجاری رخ داد که براثر آن 21 نفر از زائران ایرانی عتبات شهید و زخمی شدند. از این تعداد چهارنفر از زائران عتبات، به شهادت رسیدند و 17 نفر از زائران ایرانی نیز مجروح شده اند که  13 نفر به صورت سرپایی درمان شده و 4 نفر دربیمارستان بستری هستند.اسامی شهدا طبق آنچه مسعود اخوان، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به خبرنگار مهر اعلام کرد به این ترتیب است:حسین طهماسبی.یدالله فرضعلی.علی محمد زردکوهی.نرگس هراتی نژاد.اسامی مجروحانی که در بیمارستان بستری شده اند نیز عبارت است از:سیدعلی کیاحسینی.حسین سعادتی محمد آبادی.فاطمه ذبیحی.فریدون مشوق.نرگس احمدی