گزیده خبرهای 3 آذر -92 قسمت - 2

گزیده خبرهای 3 آذر -92 قسمت - 2
30 هزار تخلف صداوسيما، به ويژه در آرايش
آخر رسانه تبلیغاتی ملی که خودش مرتکب 30 هزار تخلف شده باشد .چگونه می تواند الگو برای 80 میلیون جمعیت کشور به خصوص زنان ودختران باشد؟
شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما ميزان تخلفات شبكه‌هاي مختلف صدا و سيما را اعلام كرد. در شش ماه دوم سال 91 شبكه يك سيما 8503، شبكه دو سيما 7650،شبكه سه سيما 8461 و شبكه تهران 8624 تخلف داشته است. به گزارش ايلنا، يكي از مهم‌ترين مبناهاي بررسي عملكرد سازمان صداوسيما، ميزان تقيد خروجي‌هاي برنامه‌اي سازمان به رعايت ضوابط رسانه‌اي و هنجارهاي محتوايي است. مبناي اين بررسي دستورالعمل "سياست‌ها و ضوابط توليد، تأمين و پخش" است، كه توسط سازمان صداوسيما تهيه و ابلاغ شده است. در اين راستا گزارش "بررسي روندي شاخص‌هاي سبك زندگي در شبكه يك سيما در شش ماهه دوم سال 91" در شوراي نظارت تهيه شده است. شاخص‌هاي سبك زندگي در اين گزارش "پوشش و حجاب"، "آرايش"، "نحوه تعامل و روابط افراد نامحرم"، "ناسزاگويي و الفاظ نامناسب"، "موسيقي‌هاي نامناسب و رقص"، "استفاده از خط و زبان بيگانه" است. در بين گروه‌هاي برنامه سازي گروه‌هاي "تأمين برنامه" و "كودك و نوجوان" درخصوص هر شش شاخص بيشترين تخلفات را داشته‌اند
يكي ديگر از اعضاي حلقه انحرافي ممنوع الخروج شد
 ادامه ی جنگ قدرت و ثروت و بازی کی بود کی بود من نبودم تقصیر آستینم بود  به مرحله ای رسیده است که نه یکی از مهره های دولت ساده زیست عدالت محور مورد تأیید خامنه ای متهم به حلقه ی انحرافی درون دولت شد که گزارش شده ممنوع الخروج شده است !
رئيس پيشين سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه به تازگي قصد خروج از كشور را داشته متوجه شد كه ممنوع‌الخروج شده است. به گزارش جهان، جلوگيري از خروج رئيس پيشين سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و يكي از فعالان حلقه انحرافي دولت دهم، به دليل وجود موارد اتهامي تازه‌اي است كه در دستگاه قضايي عليه وي مطرح شده است و به احتمال زياد در آينده نزديك بازداشت خواهد شد. وي پيش از اين به دليل اتهاماتي در حوزه مسائل مالي و موضوعات ديگر، بازداشت شده بود كه با واسطه‌هايي مورد عفو قرار گرفت. از سويي اكنون روشن شده‌ است كه وي در آن مقطع با بازپرس خود تباني كرده است. اعلام نظر بازپرس در خصوص اينكه اتهامات وارده متوجه وي نيست، احمدي‌نژاد را بر آن داشته بود تا با مراجعه به رئيس قوه قضائيه وقت و استناد به نظر بازپرس اينگونه القا نمايد كه براي فشار بر دولت، وي را متهم كرده‌اند.
شكارچيان النگو دستگير شدند
دامنه ی فقر و بیکاری و اعتیاد  به جایی رسیده است که  نه موجب  دزدی وسرقت النگوی زنان وکودکان شده که سبب ناامنی گسترده اجتماعی شده است .
رئيس پليس آگاهي استان يزد از دستگيري 2نفر زوج سارق حرفه‌اي سرقت النگوي اطفال در طي هفته گذشته در يزد خبر داد. سرهنگ خالقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اين خبر عنوان كرد: در پي سرقت‌هاي متعدد النگوي اطفال در سطح استان نظر به اهميت موضوع، پرونده به صورت ويژه در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت. رئيس پليس آگاهي استان يزد افزود: كارآگاهان اين پليس پس از انجام تحقيقات و بررسي‌هاي لازم دريافتند دو نفر زن و شوهر به هويت‌هاي معلوم اهل و ساكن يزد توسط عوامل كلانتري 12 قائم دستگير و با تلاش عوامل كلانتري در بازجويي به 7 فقره سرقت النگوي اطفال به روش اغفال اعتراف كرده‌اند.  سرهنگ خالقي ادامه داد: با تجميع اطلاعات و داشتن آگاهي از نرخ وقوع سرقت به شيوه مذكور در سطح استان متهمين توسط مامورين اداره مبارزه با سرقت به پليس آگاهي دلالت و تحقيقات لازم از متهمين پيرامون موضوع آغاز، بدوا" نامبردگان از بيان حقيقت خودداري و اصرار بر اين داشته كه تمام موارد را در كلانتري اعتراف نموده‌اند ليكن با درايت افسر پرونده چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشته و علاوه بر موارد اعترافي به 9 فقره سرقت النگوي اطفال و 1 فقره ساير سرقت نيز اعتراف نمودند.  سرهنگ خالقي ادامه داد: در بررسي به عمل آمده مشخص گرديد سارقين جهت تامين هزينه‌هاي اعتياد خود و كسب مال نامشروع براي تأمين مخارج و راحت طلبي دست به اين سرقت‌ها زده‌اند. متهمين دستگير شده پس از تحقيقات و تكميل پرونده به دادسرا معرفي و با قرار مناسب روانه زندان گرديدند. 
زلزله 4/5 ريشتري عراق، ايلام را هم لرزاند
مشخص نیست که عاقبت  سلسله زنجیره ای ادامه  دار زلزله در شهر ونقاط گوناگون کشور به کجا ختم خواهد شد. در صورتی که مسئولی پاسخگوی نیست که بگوید دلیل چیست ودر صورت وقوع زلزله مهلک چه باید کرد؟
قائم مقام شوراي هماهنگي مديريت بحران استان ايلام گفت:زلزله 4/5 ريشتري عراق ديروز صبح سبب شد كه ايلام نيز به لرزه بيافتد.احمد كرمي اظهار كرد: زلزله‌اي به بزرگي 4/5 در مقياس ريشتر ديروز "خانقين" در كشور عراق در همسايگي ايلام را لرزاند.وي افزود:اين زلزله سبب شده است كه استان كرمانشاه و ايلام نيز به لرزه بيافتند چرا كه خانقين در مرز كرمانشاه قرار دارد.قائم مقام شوراي هماهنگي مديريت بحران استان ايلام تصريح كرد: اثرات اين زلزله در مجتمع‌هاي آپارتماني شهر ايلام به خوبي احساس شد و براي چند لحظه ادامه داشت.وي گفت: بعد از اين اتفاق ستاد بحران در ايلام فعال شده است و از طريق فرمانداري‌ها و ستاد بحران شهرستان در حال بررسي وضعيت موجود هستيم.كرمي عنوان كرد: تا كنون هيچ خسارتي از اين زلزله گزارش نشده است
مردي كه حساب 35 تن را خالي كرد!
چگونه  است که رئیس پلیس فتای انتظامی قادر نیست رد گیری از کلان دزدان حرفه ای کند که از بیت رهبری تا همه نهادهای حکومتی و آقازاده وشرکای شان را در بر می گیرد؟
رئيس پليس فتاي انتظامي استان كردستان از دستگيري مردي جوان كه اقدام به برداشت   اينترنتي غيرمجاز از حساب بانكي 35 تن كرده بود، خبرداد.به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، سرهنگ "فرامرز شاكري"، دراين‌باره گفت: درپي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر برداشت اينترنتي از حساب بانكي‌شان ماموران در تحقيقات خود فرد كلاهبردار كه اهل و ساكن يكي از استان‌هاي همجوار بود را شناسايي و دستگير كردند.وي با اشاره به انجام تحقيقات از متهم در اداره مبارزه با جرايم سايبري پليس فتاي كردستان، گفت: وي در اعترافات خود به برداشت 190 ميليون ريال وجه از حساب بانكي 35 تن در سراسر كشور، اعتراف كرد.شاكري ادامه‌داد: متهم در تحقيقات فاش كرد كه كليه برداشت‌هاي اينترنتي را به صورت خريد كارت شارژ تلفن‌همراه و خريد لپ‌تاپ و گوشي تلفن همراه انجام داده است.رئيس پليس فتاي انتظامي استان كردستان خاطرنشان كرد: متهم با دستور مقام قضايي براي تحقيقات تكميلي در اختيار پليس فتا قرار دارد