تصویری متفاوت از سه مداح مشهور



کد خبر: ۱۶۹۹۲۷
۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
امروز به علت عدم حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دلیل عارضه سرماخوردگی، ریاست جلسه توسط دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،  بررسی و تدوین بندهای دیگری از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا، نمایندگانی از دولت و مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، پس از بحث و بررسی‌های مبسوط اعضا و مدعوین موارد زیر به تصویب رسید:

1- حمایت همه‌جانبه هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت از طریق:

- تسهیل مقررات و گسترش مشوق‌های لازم.

- گسترش خدمات تجاری خارجی و ترانزیت و زیرساخت‌های موردنیاز.

- تشویق سرمایه‌گذاری خارجی برای صادرات.

- برنامه‌ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی، شکل‌دهی بازارهای جدید و تنوع بخشی پیوندهای اقتصادی با کشورها به ویژه با کشورهای منطقه.

- استفاده از سازوکار مبادلات تهاتری برای تسهیل مبادلات در صورت نیاز.

- ایجاد ثبات رویه و مقررات در مورد صادرات با هدف گسترش پایدار سهم ایران در بازارهای هدف.

2- تسهیل و توسعه زمینه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در مناطق آزاد اقتصادی برای صادرات مجدد و تولید کالاها و خدمات صادراتی.

3- افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور از طریق:

- توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان به ویژه همسایگان.

- استفاده از دیپلماسی در جهت حمایت از هدف‌های اقتصادی.

- استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای.

4- مقابله با ضربه‌پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طریق ایجاد تنوع در روش‌های فروش، انتخاب مشتریان راهبردی و افزایش مشارکت بخش خصوصی در عرضه نفت و گاز و پتروشیمی و برق و بهره‌گیری از قابلیت‌های بورس انرژی.

5- صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید و تحول اساسی در ساختارها و کوچک‌سازی دولت، حذف دستگاه‌های موازی غیرضرور و هزینه‌های زاید.

6- اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی.

7- افزایش سالانه‌ی سهم صندوق توسعه‌ی ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز تا قطع وابستگی بودجه به نفت.
کد خبر: ۱۶۹۹۰۵
۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به ادامه مراجعه به بیمارستان‌ها در اثر آلودگی هوا، گفت: شب گذشته حدود 730 نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که از این تعداد، 450 نفر از شهروندان اهوازی هستند.

دکتر سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مراجعه به بیمارستان به علت بروز مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا همچنان ادامه دارد، ولی روند آن نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، 733 نفر به علت مشکلات تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند که 450 نفر شهروند اهوازی و 283 نفر از سایر شهرهای استان بوده‌اند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: در بارندگی‌های گذشته (27 و 28 آبان ماه) نیز حدود 2 هزار نفر و در روز جمعه (30 آبانماه) 980 نفر به همین علت به بیمارستان مراجعه کردند.

علوی به خوزستانی‌ها توصیه کرد: در شرایطی که سکون هوا ‌یا وارونگی دما اعلام شود، کودکان و سالمندان از خانه خارج نشوند. افراد در این شرایط از افزایش فعالیت‌های بدنی اجتناب کنند، به خصوص ورزشکاران نباید در این شرایط جوی به فعالیت بدنی بپردازند.

وی افزود: همه افراد سعی کنند در صورتی که خارج از منزل کار ضروری ندارند‌ تا جایی که می‌شود از خانه خارج نشوند و اگر ناچار به خروج از منزل هستند، در ساعات صبح زود یا غروب اقدام به خروج از منزل کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیماران مبتلا به آسم در مواقع آلودگی هوا به هیچ عنوان مصرف داروهای خود را قطع نکنند. همچنین بیماران قلبی عروقی در این شرایط باید مراقبت‌های لازم را از خود داشته باشند و شهروندان هنگام خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

کد خبر: ۱۶۹۹۰۰
۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
چهار کارگر پلی اکریل اصفهان حوالی ساعت چهار بامداد پنج شنبه ۳۰ آبان ماه توسط نهادهای نظارتی بازداشت و به شهر «دستگرد» در ۱۳ کیلومتری شمال شهر اصفهان منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «جواد لطفی»، «عباس حقیقی»، «کیومرث رحیمی» و «احمد صابری» چهار کارگری هستند که با ادامه دور دوم اعتراضات کارگران پلی‌اکریل بازداشت شده‌اند. هنوز از دلایل بازداشت این کارگران اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این گزارش، آقای صابری در جلسه ی نمایندگان کارگران پلی اکریل با فرماندار شهرستان مبارکه که صبح روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه برگزار شده بود به عنوان یکی از نمایندگان کارگری حضور داشته است.

هر چند در روزهای اولیه دور دوم اعتراضات کارگران پلی‌اکریل اخباری از تهدید نمایندگان کارگران شنیده می‌شد، اما فرماندار شهرستان مبارکه روز سه شنبه (۲۷ آبان‌ماه) در گفتگو با ایلنا اعمال تهدید علیه کارگران معترض را تکذیب کرده بود.

«مهدی سلیمانی» فرماندار مبارکه درباره دلایل کناره‌گیری ۸ نماینده طرف مذاکره با فرمانداری از جمع کارگران معترض، به ایلنا گفته بود: نمایندگان کارگران صبح روز دوشنبه با من دیدار کردند و پس از این دیدار، خبری از آن‌ها ندارم.

این مقام دولتی در پاسخ به این سئوال که «آیا توصیه خاصی به نمایندگان کارگران در جلسه مذکور شده است؟»، گفته بود: من در تمام جلساتی که با کارگران داشته‌ام آن‌ها را به پایان تجمع توصیه می‌کنم ولی تهدیدی صورت نگرفته است.

فرماندار مبارکه در پاسخ به این سئوال که «آیا "توصیه" شما با تذکر عواقب احتمالی همراه بوده است؟»، عنوان کرده بود: چنین چیزی را به خاطر ندارم. در فضای غیرصنفی ممکن است عده‌ای بخواهند اخلال ایجاد کنند و فضای کارخانه را به هم بریزند اما قطعا کسی تهدید نشده است.

با وجود اظهارات این مقام دولتی اما نمایندگان دو تشکل عالی «شورای اسلامی کار» و «انجمن‌های صنفی کارگری» در اصفهان صبح امروز (جمعه) در گفتگو با ایلنا از بازداشت کارگران «اظهار اطلاع» کرده‌اند اما جزئیاتی از دلایل دستگیری این کارگران اعلام نکرده‌اند.

هرچند تلاش‌های خبرنگاران ما برای تماس با فرمانداری مبارکه تا لحظه تنظیم این خبر بی‌نتیجه بوده است اما سایر مقامات انتظامی و دولتی مبارکه از جمله «اسلامی» رئیس اداره کار مبارکه و «وحدتی» مسئول امور سیاسی انتظامی فرمانداری مبارکه حاضر به ارائه جزئیات بیشتری درباره بازداشت کارگران نشده‌اند.

با این وجود روز گذشته (پنجشنبه) جمعی از کارگران پلی‌اکریل طی دیداری با «ایران‌پور» نماینده شهرستان مبارکه در مجلس او را در جریان بازداشت همکاران‌شان قرار داده‌اند.

پیشینه اعتراضات

۱۵۰۰ کارگر پلی‌اکریل اصفهان سال‌هاست در قالب شش شرکت زیرمجموعه تحت مسئولیت شرکت مادر (هلدینگ) کار می‌کنند و حال با تصمیم کارفرما مبنی بر جدا سازی شرکت‌های زیر مجموعه، امنیت شغلی‌شان را در معرض خطر می‌بینند.

بر اساس سیاست کوچک سازی این کارخانه، مجموعه شرکتهای پلی اکریل ایران در حال واگذاری است و قرار است آزمایشگاه به شرکت «نیک آزمون»، نیروگاه به «انرژی گستران»، پلی استر به «پلی استر هشت بهشت»، اکلیت ۲ به «الیاف زاینده رود»، اسکه سازی به «شرکت خدمات بندری» و بخش خدمات نیز به شرکت «پهن گستر» انتقال یابد.

کارگران معتقدند با واگذاری این شرکت‌های زیرمجموعه، قراردادهای کاری‌شان تغییر می‌کنند.

کارگران پیش‌تر، طی دور اول اعتراضات در روزهای ۸، ۱۱، ۱۲ و ۱۴ آبان‌ماه با برگزاری تجمعاتی خواستار رسیدگی مسئولان استانی به مطالبات صنفیشان شده بودند و سپس با تعطیلی ده روزه اعتراضات طبق مذاکرات قبلی، در فاصله روزهای ۱۵ تا ۲۵ آبان به ادامه کار پرداختند.

این کارگران دور دوم اعتراضات را از ۲۵ آبان‌ماه، پس از پایان مهلت ده روزهٔ رسیدگی به مطالبات صنفیشان شروع کرده‌اند و در روزهای ۲۶، ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آبان در محوطه کارخانه تجمع کردند و دوشنبه شب (۲۷ آبان‌ماه) را نیز در مسجد کارخانه به صبح رساندند.

کارگران معترض کارخانه پلی اکریل اصفهان پیش از این طی نامه‌ای خواسته‌های صنفی خود را در ۱۰ مورد طرح کرده‌ بودند.

استعفای برخی اعضای هیات مدیره کنونی کارخانه پلی اکریل اصفهان و همچنین حفظ و بررسی اسناد مربوط به عملکرد آن‌ها در صدر خواسته‌های دهگانه کارگران معترض قرار دارد.

تشکیل شورای اسلامی کار و بازگشت به کار تمامی کارگرانی که به واسطه فعالیت در این تشکل صنفی فسخ قرارداد شده‌اند نیز از دیگر خواسته‌های صنفی کارگران پلی اکریل اصفهان است.

کارگران پلی‌اکریل در آخرین روز از اعتراضات، صبح چهارشنبه (۲۹ آبان ماه) از ساعت ۷ تا ۱۱ در محوطه کارخانه تجمع کردند و با شروع بارندگی به مسجد کارخانه رفتند تا درباره آینده اعتراضات صنفی شان تصمیم بگیرند.

یکی از پیشنهادات مورد توافق در جلسه روز چهارشنبه این بود که اعتراضات کارگران "روزانه" ادامه داشته باشد به گونه ای که صبح‌ها پیش از شروع کار از ساعت ۷ تا ۸ و عصر‌ها در خاتمه کار از ساعت ۳ تا ۴ در محوطه کارخانه تجمع کنند.

رعایت قواعد اعتراض مدنی

به گزارش ایلنا، از جمله ویژگی‌های بارز این دور از اعتراضات کارگران پلی‌اکریل، حکم‌فرمایی آرامش و رعایت قواعد اعتراضات مدنی ذکر شده است.

نمایندگان کارگران که به طور روزانه اخبار حواشی و متن اعتراضات را به ایلنا گزارش می‌دادند با افتخار از «شکسته نشدن حتی یک شیشه» در جریان دو هفته اعتراض کارگری سخن می‌گفتند.

یکی از نمایندگان کارگران روز چهارشنبه (یک روز پیش از بازداشت همکارانش) درباره آخرین تصمیمات کارگران برای ادامه اعتراضات گفته بود: کارگران برای سلب هر گونه بهانه‌ای از مخالفان‌شان و جهت مقابله با برچسب احتمالی «اغتشاش گر» که زمینه را برای فراموشی مطالبات صنفی فراهم می‌کند، تصمیم گرفته‌اند اعتراضات‌شان خللی در روند تولید کارخانه ایجاد نکند.

کد خبر: ۱۶۹۸۹۹
۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
مدارس نوبت صبح شنبه تمام مقاطع تحصیلی ایلام، ایوان و چوار به سبب شب نخوابی ناشی از زمین لرزه جمعه شب تعطیل شد.

به گزارش ایرنا، فعالیت اداره ها و دستگاه های اجرایی ایلام و شهرستان ایوان و بخش چوار نیز امروز با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

ترس ناشی از زمین لرزه دیشب تا صبح باعث شد که مردم این مناطق و بخش های دیگری از استان نخوابند و برای در امان ماندن از خانه ها خارج شوند.

شهرهای ایلام، ایوان و چوار که فاصله نزدیکی تا کانون اصلی زمین لرزه های روز گذشته ˈخانقینˈ در نزدیک مرزهای ایران و عراق حوالی قصرشیرین استان کرمانشاه دارند در شبانه روز گذشته چندین بار شاهد پس لرزه های به نسبت شدیدی بودند.

زمین لرزه نخست حوالی ساعت 10 و 20 دقیقه صبح جمعه و زمین لرزه شدیدتر ساعت 22 شب گذشته به وقوع پیوست که باعث وحشت شدید مردم ایلام و بخش هایی از مناطق مرزی این استان شد.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران شدت زمین لرزه نخست را 4/5 و دومین پس لرزه را 6/5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) اعلام و کانون هر دو را خانقین کشور عراق عنوان کرد.

بر پایه داده های این مرکز، از زمان وقوع نخستین زمین لرزه در صبح جمعه تا ساعت 22 شب گذشته، مناطق مرزی ایران و عراق در نزدیک شهرهای قصرشیرین و خانقین 34 بار لرزیده است. 

کد خبر: ۱۶۹۸۴۰
۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
فرارو- وزیر ارشاد امروز در شرایطی به نماز جمعه رفت که پدرش آیت الله جنتی در خطبه های نماز از انتصاب ها در دولت یازدهم انتقاد کرد.


کد خبر: ۱۶۹۸۴۸
۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۱
زمین لرزه به نسبت شدیدی برای دومین بار حوالی ساعت 22 امشب باز هم بخش های از استان ایلام را لرزاند.

به گزارش ایرنا، این زمین لرزه که شدت آن از زلزله صبح امروز بیشتر بود باعث وحشت مردم ایلام شد.

زمین لرزه نخست که کانون آن شهر ˈخانقینˈ نزدیک مرزهای ایران و عراق در حوالی قصرشیرین استان کرمانشاه بود، ساعت 10:22 دقیقه صبح امروز به وقوع پیوست.

با توجه به وقوع این زمین لرزه اکنون بسیاری از مردم شهر ایلام از ترس از خانه ها خارج شده و در خیابان ها و مکان ها رو باز به سر می برند.
هنوز هیچ گزارشی از خسارت ها جانی و مالی این حادثه و محل دقیق این زمین لرزه گزارش نشده است.

کد خبر: ۱۶۹۸۵۶
۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۹
24 ساعت سخت برای نفتی‌ها شاید تعبیری درست از آخر هفته مسوولان نفتی کشور باشد. دو حادثه نفتی و مصدوم‌شدن دونفر از کارکنان این صنعت خبرساز بود. آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران و پایانه خارک در آخرین روز آبان‌ماه دردسری جدید را برای نفتی‌ها رقم زد. اگرچه حادثه به‌وقوع پیوسته در خارک به‌دلیل صاعقه آسمانی گزارش شد اما به‌نظر می‌رسد با توجه به توفان‌های شدیدی که این‌روزها در این منطقه عملیاتی به‌وقوع می‌پیوندد احتمال تکرار این وقایع در این منطقه وجود دارد.  با این‌حال مسوولان این منطقه از آماده‌باش در خارک می‌گویند و اینکه سعی می‌شود با تجربه دفاع مقدس کارکنان این منطقه بتوان از وقوع حوادثی مشابه جلوگیری کرد.

حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه تهران نیز به دلیل مشکلات فنی اعلام شد و تاکید شده مشکلات برطرف شده و این پالایشگاه به گفته مسوولان آن از روز گذشته فعالیت خود را همانند گذشته از سر گرفته است.  با این‌حال نگاهی به عملکرد حدود دوسال گذشته این پالایشگاه و افزایش خطاها در این پالایشگاه بسیاری از کارشناسان را نسبت به آینده این پالایشگاه با توجه به بافت شهرنشینی منطقه مذکور نگران کرده است. به نظر می‌رسد مشکلات موجود در این پالایشگاه تمامی ندارد. این درحالی است که به نظر می‌رسد طی سال‌های گذشته عدم توجه جدی به بخش HSE در پروژه‌های نفتی و بالاخص مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های کشور حوادث نفتی رو به افزایش است.

این حادثه‌ها در حالی صورت گرفته است که کارشناسان نفت از کم‌توجهی نفتی‌ها به قوانینHSE گلایه می‌کنند. بر همین اساس طی سال 89 تاکنون جان بیش از 50نفر از کارکنان نفتی به دلایل کم‌توجهی به ایمنی در نفت گرفته شده است که از این جمله به حادثه آتش‌سوزی در پالایشگاه آبادان در خرداد سال 89می‌توان اشاره کرد. از سوی دیگر بر اساس آمارهای موجود طی سه‌سال‌ونیم گذشته 144 نفر از کارکنان نفتی در این حوادث مصدوم شده‌اند که اغلب آنها با بیش از 40‌درصد سوختگی به خانه‌های خود بازگشته‌اند.


پالایشگاه تهران و باز هم حادثه
پالایشگاه تهران از جمله پالایشگاه‌هایی محسوب می‌شود که طی دوسال گذشته با حوادث زیادی مواجه شده. در این راه چهارنفر از کارکنان آن دچار سوختگی شده‌اند.تابستان سال 90 بود که برای دومین‌بار ظرف 15روز پالایشگاه تهران دچار حادثه آتش‌سوزی شد.

در آن‌زمان هنوز 15روز از حادثه سقوط بوم جرثقیل در بخش طرح توسعه پالایشگاه تهران که منجر به کشته‌ و زخمی‌شدن چهارنفر از کارکنان این پالایشگاه شد نگذشته بود که 22 تیر سال 90 خبر می‌رسد حادثه‌ای دیگر منجر به زخمی‌شدن سه‌نفر دیگر از کارکنان پالایشگاه تهران شده است.  در آن‌زمان اعلام شد که به دلیل انجام تعمیرات در سوییچ برق یکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران، سه‌نفر از کارکنان این مجموعه نفتی دچار سوختگی شده‌اند. اما هیچ‌یک از کارکنان این پالایشگاه در این حادثه جان خود را از دست نداده‌اند. ظاهرا در آخرین‌روز آبان‌ماه یکی از ظروف واحد تصفیه آب ترش پالایشگاه شهید تندگویان دچار حادثه فنی شده و در روز جمعه گذشته نیز این واحد با تعمیرات صورت‌گرفته وارد مدار بهره‌برداری شده است.

 در این حادثه یکی از کارکنان عملیاتی که در این واحد مشغول به کار بود از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شد که خوشبختانه با اقدامات فوری پزشکی، شخص مصدوم به بیمارستان منتقل می‌شود و هم‌اکنون حال وی مساعد است.  یکی از مسوولان پالایشگاه تهران با تاکید بر اینکه این حادثه، آتش‌سوزی نبوده است، تاکید کرد: واحد تصفیه آب ترش هم اکنون در سرویس قرار دارد و تنها ظرف آسیب‌دیده در حال تعمیر است.
بر اساس این گزارش واحد تصفیه آب ترش پالایشگاه وظیفه جداسازی H2s آب و بازگرداندن آب تصفیه‌شده به سیستم پالایشی را بر عهده دارد.

شعله‌های آتش در خارک
براساس اظهارات مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، ساعت 13:20 روزپنجشنبه ٣٠ آبان پس از برخورد صاعقه به سقف مخزن شماره ١٩ پایانه نفتی خارک که ٣٦٠هزاربشکه نفت خام سبک صادراتی در آن ذخیره بود، نخستین جرقه آتش ایجاد شد. در آغاز آتش‌سوزی و با صدای آژیر سامانه اعلام حریق، بلافاصله تیم‌های آتش‌نشان از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، شرکت نفت فلات قاره منطقه خارک و پتروشیمی خارک وارد منطقه خطر شدند و عملیات مهار آتش روی سقف مخزن ٥٠٠هزار بشکه‌ای را آغاز کردند.

موسوی با بیان اینکه شدت حادثه به گونه‌ای بود که آتش از همه جهت زبانه می‌کشید، متذکر شد: همزمان با عملیات مهار آتش، تخلیه نفت خام موجود در مخزن در برنامه عملیاتی قرار گرفت و حدود ٢٤‌هزاربشکه نفت خام سبک به مخزن شماره ٣١ پایانه نفتی خارک ارسال شد؛ این میزان برای پایین آوردن سقف مخزن شماره ١٩ تا حد مورد نظر کافی بود و این کار سبب تسهیل در «عملیات کف یا فوم پاشی» روی سقف مخزن شد.

وی با اشاره به دشواری و پیچیدگی این عملیات، گفت: صاعقه درست روی پله مخزن وارد شده بود؛ این محل نقطه پر شعله آتش بود و به ناچار عملیات مهار و اطفای آتش را بسیار پیچیده می‌کرد؛ اما از آنجا که کارکنان صنعت نفت در خارک تجربه ارزشمند سال‌های دفاع مقدس را داشتند و در سال‌های جنگ تحمیلی همواره حماسه می‌آفریدند؛ این بار نیز با عنایت و فضل الهی و توکل بر خداوند حماسه دیگری آفریدند و آتش‌سوزی مخزن ٥٠٠‌هزاربشکه‌ای شماره ١٩را که ٣٦٠‌هزاربشکه نفت ذخیره داشت، به طور کامل مهار کردند.

به گفته موسوی خوشبختانه به دلیل برخورداری مخزن شماره ١٩ از تجهیزات «مکانیکال سیل» (مکانیکال سیل، ایمن‌ترین قطعات صنعتی هستند که برای جلوگیری از نشت مایعات و گازها به بیرون از مخزن مورد استفاده قرار می‌گیرند) آتش در سقف مخزن باقی ماند و با حضور به موقع و تجربه خوب کارکنان و برنامه‌ریزی تخصصی و دقیق فنی، زبانه‌های آتش به درون مخزن وارد نشد.
منبع: روزنامه شرق 
کد خبر: ۱۶۹۸۷۳
۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
تصویری از یکی از حمله‌کنندگان به سفارت ایران در بیروت در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ابنا، «معین ابو داهر» یکی از حمله‌کنندگان انتحاری است که به سفارت ایران در بیروت حمله کرد.

وی اهل شهر «صیدون»، سومین شهر بزرگ لبنان و از افراد نزدیک به شیخ احمد الاسیر، از سلفی‌های مخالف ایران و حزب الله معرفی شده است.