برخی صداها ونامه های معترضان و....

برخی صداها ونامه های معترضان و.... 27 آبان -92
صداي شما
* يك شهروند اصفهاني: مسئولان آموزش و پرورش نسبت به پرداخت نشدن يارانه مسكن فرهنگيان كه پس از گذشت 8 سال هنوز به آنها پرداخت نشده، چه توضيحي دارند؟
* جليلوند از تهران: واقعاً ناراحت كننده است كه آقاي نعمت زاده وزير صنعت اين چنين سخنراني مي‌كنند. چرا بايد نعمت زاده حرفي بزند تا سودجويان بازار خودرو سوءاستفاده كنند و در نهايت دودش به چشم مردم برود؟ 
* محمد محمدي كرمي از تهران: اي كاش براي آلودگي هوا مسئولان كاري كنند. اين درخواست را از شخص رئيس‌جمهور دارم. دولت قبل كه فقط به فكر آمريكا رفتن و بهار بود. فرزندان 8 ساله ما دچار انواع بيماريها و سرطان شده اند! مردم در 35 سالگي سكته قلبي مي‌كنند، لااقل زندگان را دريابيم. بارها در خيابانها شاهد بوده‌ايم كاميوني، ميني بوسي و... با دود غليظ سياه از مقابل چشمان همه مخصوصاً نيروهاي راهور رد مي‌شوند ولي كسي انگار نه انگار! اين دودهاي سياه ضرر عمومي دارد و چرا ضررش را بايد فرزند بي‌گناه من و امثال من بدهند؟ 
* اكبري از تهران: در اكثر مناطق شمال شهر براي پل‌هاي عابر پياده پله برقي گذاشته‌اند و اين كار بسيار بجا و پسنديده است. از مسئولان ذيربط انتظار مي‌رود گوشه چشمي هم به جنوب شهري‌ها بكنند. 
* يك بازنشسته از اصفهان: به مسنولان ذيربط بگوييد به اواخر آبان ماه نزديك شديم ولي هنوز حقوق بازنشستگان فولاد مباركه اصفهان  پرداخت نشده است. 
نامه‌هاي شما
احداث پاركينگ طبقاتي و كارواش با كدام اصول؟! 
اخيراً در خيابان اسدآبادي نبش كوچه شصتم در زمين مسطحي كه در آن يك پاركينگ با ظرفيت حدود 30 تا 40 ماشين بود، مشغول ساخت و ساز مي‌باشند كه بنابه گفته برخي از افراد اين مكان جهت ساخت پاركينگ طبقاتي و كارواش در نظر گرفته شده است! البته وجود و ساخت كارواش و پاركينگ و ديگر مجتمع‌هاي خدماتي كاري بسيار مناسب در شهر تهران مي‌باشد ولي خواهشمند است به نكات زير توجه شود: مكان در نظر گرفته شده بر روي تاج و ورودي تونل رسالت مي‌باشد كه شايد در بعضي از نقاط اين محل فاصله تاج تا سطح در حدود ده متر هم نباشد كه نهايتاً اين سوال مطرح مي‌شود كه آيا بارگذاري بر روي تاج تونل در اين عمق كم، كاري عقلاني مي‌باشد و يا خود تونل رسالت را به خطر نمي‌اندازد؟ در سالهاي گذشته وقتي در ايام محرم هيئت مذهبي در اين مكان مستقر مي‌شد به آنان فقط به شرط عدم آبريزش اجازه برپا كردن هيئت داده مي‌شد. آيا در خظر قرار دادن پروژه ملي كه ساخت آن با سختي و قريب به ده سال طول كشيد و يكي از افتخارات ملي و كشوري مي‌باشد، كاري منطقي به نظر مي‌رسد؟ آيا مگر نه اينكه در اثر آبريزش، حتي به مقدار كم امكان از دست رفتن مقاومت خاك اطراف تونل و حتي تا حد روان شدن آن وجود دارد. آيا بارگذاري به صورت پاركينگ طبقاتي بر روي تاج تونل، تحميل بار بسيار زيادي برروي اين ناحيه از تونل نيست و تنش و كرنش ايجاد شده بر روي تاج تونل كاري درست است و آيا مقدار اين بار زنده و مرده در هنگام طراحي تونل، بالاخص تاج ورودي آن محاسبه و لحاظ شده است و...؟
در گذشته و در كنار خيابان چندين باب مغازه و يك ملك مسكوني روي اين قسمت از تونل از ساليان قبل بود و به خاطر نزديك بودن به تاج تونل، شهرداري نسبت به خريد و تخريب اين املاك اقدام نمود و حالا پس از گذشت چند سال مگر فاصله و عمق تا تاج تونل تغييري كرده است كه بارگذاري و تحميل بار مرده و زنده بسيار زياد برروي تاج تونل امكان‌پذير شده است؟
مگر نه اينكه نگهداري و حراست از تونلي كه سرمايه ملي است و با هزينه بسيار بالا از بيت المال ساخته شده است وظيفه شوراي محترم و شهردار مي‌باشد؟ چرا بايد داشته و گنجينه خود را خراب كنيم، شايد درحال حاضر با داشتن تجربيات فراوان و امكانات جديد و پيشرفته ديگر ساخت تونلي به اين شكل به زماني ده ساله احتياج نداشته باشد، ولي نگهداري درست از تونلي كه با هزينه انساني و مالي بسيار در زمان خود ساخته شده است وظيفه همه ايرانيان است. از مسئولان شهرداري منطقه 6 تقاضاي رسيدگي و پاسخ داريم. جمعي از اهالي خيابان شهيد اسدآبادي 

نانوايي
نبود نظارت لازم و كافي بر كار نانوايي‌ها،‌ باعث شده برخي از نانوايان يا نان سوخته يا شور يا اكثراً با وزن‌هاي خيلي كمتر به مشتريان بدهند و بدتر از همه، مشترياني كه اعتراضي مي‌كنند خيلي پرخاشگرانه با آنان برخورد مي‌شود. به آنان بگوييد در نانوايي‌ها نظافت و رعايت بهداشت فردي از ضروري‌ترين مسايل در مورد كارگران خبازي هاست كه متأسفانه در بعضي از نانوايي‌ها اين موضوع مهم به فراموشي سپرده شده است. به مسئولان ذيربط بگوييد تا با سركشي بيشتر، بهداشت و كيفيت طبخ را بهبود بخشند. سعيدلو - تهران