مركبات مفيد براي كاهش وزن

مركبات مفيد براي كاهش وزن  24 دی - 92
البته از آن جا كه مصرف برخي از ميوه‌ها با برخي از داروها به ويژه داروي فشار خون تداخل ايجاد مي‌كند، قبل از مصرف برخي مركبات با پزشك خود مشورت كنيد. در ادامه اين مطلب به مركبات مفيد براي كاهش وزن اشاره مي‌كنيم: 
*پرتقال قرمز: محققان دريافتند پرتقال قرمز براي متوقف كردن رشد سلول‌هاي سرطاني مفيد است.آنتوسيانين و كاروتنوئيدها در كم كردن وزن نيز موثر است. علاوه بر آن در ميزان قند خون تعادل ايجاد مي‌كند و در نتيجه براي حفظ وزن از آن استفاده مي‌شود.
* گرامانتين: نوعي نارنگي است كه تقويت‌كننده سيستم ايمني بدن است و خستگي را رفع مي‌كند. ويتامين C موجود در آن، توليد سلول‌هاي خوني را كه با ويروس‌ها مقابله مي‌كند، افزايش مي‌دهد. با مصرف منظم اين ميوه مي‌توانيد وزن كم كنيد و وزن متناسب خود را حفظ كنيد. *گريپ فروت: اين ميوه تراكم مواد معدني را در استخوان‌ها افزايش مي‌دهد و از بروز پوكي استخوان پيشگيري مي‌كند.همچنين خطر بروز بيماري قلبي و سرطان را كاهش مي‌دهد. نتايج بررسي‌ها نشان مي‌دهد، مصرف روزانه گريپ فروت، باعث كاهش 10 كيلوگرم وزن در 13 هفته مي‌شود. 

*ليمو ترش: وجود ماده‌اي به نام ليمونوئيد در آن با مشكلات معده مقابله مي‌كند. در توليد آنزيم‌هاي هاضمه نقش دارد و به انقباض روده‌ها كمك مي‌كند؛ اين امر باعث بهبود نفخ و سوء هاضمه مي‌شود. مصرف منظم ليمو باعث كاهش وزن مي‌شود. *تانجلو: اين ميوه هيبريدي از گريپ فروت و نارنگي است كه برخي آن را به عنوان نارنگي تانجلو مي‌شناسند. اين ميوه از بروز چين و چروك پيشگيري مي‌كند. مويرگ‌ها و بافت‌هاي پيوندي را تقويت مي‌كند. مصرف منظم اين ميوه وزن را كاهش مي‌دهد. *نارنگي: نوعي ماده شيميايي كاهش دهنده چربي موجود در اين ميوه، از تراكم چربي در بدن پيشگيري مي‌كند.اين ميوه روند سوخت و ساز چربي را تسريع مي‌كند در نتيجه باعث كاهش وزن مي‌شود