جهت اطلاع

جهت اطلاع.18 خرداد -93
این دو گزارش خبر ناشی از پیروزی روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی است که با تهدید قلم زنی همراه با تهدید ببار نشسته اسن . چون یک مورد مربوط به توقیف نمایش تانگوی تخم مرغ داغ است ودیگری منتفی شدن سفر روحانی به مصر است که از سوی رئیس جمهور جدید مصر برای مراسم تحلیف از وی دعوت شده بود .در صورتی یکی از معاونین وزارت  ترور وجاسسی امور خارجه در این مراسم حضور می بابد . البته معلوم نیست اگر  چنانچه بر حسب ادعذ رئیس جمهور مصر با کودتا وتقلب رئیس جمهور مصر شده  ومشروعیت ندارد . چرا وقتی حسن روحانی مجاز به شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید مصر نیست . برای چه باید  مهره ی رده ی پایین تر دیگری در این مراسم تحلیف شرکت  نماید؟
اجراي نمايش اهانت‌بار تانگوي تخم مرغ داغ، دستور توقف اجراي آن را داده‌اند
سرانجام تذكرات متعدد به مسئولان هنرهاي نمايشي وزارت ارشاد مؤثر واقع شده و پس از مدتها اجراي نمايش اهانت‌بار تانگوي تخم مرغ داغ، دستور توقف اجراي آن را داده‌اند. اين نمايش به دليل عدم رعايت موارد اصلاحي كه تذكر داده شده بود، توقيف گرديده است. روزنامه جمهوري اسلامي در مقاله‌اي با عنوان "تانگوي تخم مرغ گنديده" به جزئيات اين نمايش و هدفهاي اجراي آن در زمان حاضر پرداخته بود كه با توجه به توقيف نمايش از چاپ اين مقاله صرف‌نظر مي‌كند
در مراسم تحليف ژنرال سيسي يكي از معاونين وزير امور خارجه كشورمان شركت می کند.

* خبرگزاري ايسنا گزارش داد در مراسم تحليف ژنرال سيسي كه خود را رئيس‌جمهور مصر مي‌داند، يكي از معاونين وزير امور خارجه كشورمان شركت مي‌كند. مقامات مصري هفته گذشته از رئيس جمهوري ايران براي شركت در اين مراسم كه امروز برگزار مي‌شود، دعوت كرده بودند. روزنامه جمهوري اسلامي ديروز در سرمقاله‌اي تحت عنوان "انتظار بيجاي ژنرال" تأكيد كرده بود كه چون ژنرال سيسي با كودتا عليه دولت قانوني مصر قدرت را دردست گرفت و انتخابات مصر نيز نمايشي و دروغين بوده، دولت جمهوري اسلامي ايران نبايد در مراسم تحليف وي شركت كند، زيرا اين اقدام به معناي به رسميت شناختن كودتا عليه دولت قانوني است و بازتاب منفي زيادي در ميان ملت‌هاي منطقه و مردم مصر خواهد داشت. استاد سيد هادي خسروشاهي نيز كه در مسائل مصر صاحبنظر است در مقاله‌اي تحت عنوان "تحليف رژيم كودتا" كه ديروز در روزنامه جمهوري اسلامي چاپ شد، دولت جمهوري اسلامي را از شركت در مراسم تحليف ژنرال سيسي برحذر داشته بود.