گزیده خبرهای 12 بهمن – 93 قسمت - 5

گزیده خبرهای 12 بهمن – 93  قسمت - 5
حكم قصاص مردي كه متهم است دو سال پيش همسرش را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و جسدش را مثله كرده بود در ديوان عالي كشور تاييد شدبه گزارش اعتماد، اواخر فروردين سال ٩٠ مردي به پليس آگاهي شهر ري مراجعه كرد و پليس را در جريان ناپديد شدن همسرش قرار داد. او در اظهاراتش به ماموران گفت: همسرم دو روز قبل از خانه خارج شده و تاكنون برنگشته است. هرچه دنبال او گشتم فايده‌اي نداشت به همين خاطر به پليس آگاهي آمدم تا ناپديد شدن او را گزارش كنم.  با ثبت شكايت مرد به سرعت پرونده اي با موضوع «مفقودي» تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان مسوول رسيدگي به آن شدند. تحقيقات ماموران ادامه داشت تا گزارش كشف جسد مثله شده زني جوان در داخل يك چمدان در حاشيه خياباني در شهر ري به پليس آگاهي داده شد.  با حضور ماموران در محل، جسد به پزشكي قانوني منتقل و تحقيقات اوليه آغاز شد.همزمان ماموران با رجوع به بانك اطلاعاتي مفقودين دريافتند كه جسد مثله شده متعلق به زني است كه نشانه‌هاي آن با مشخصه‌هاي همسر مرد شاكي تطابق دارد.  اين در حالي بود كه گزارش پزشكي قانوني نيز مرگ بر اثر ضربات متعدد چاقو و جدا شدن سر از بدن را تاييد كرد و فرضيه قتل را قوت بخشيد. با بازداشت همسر مقتول رسيدگي به پرونده وارد مسير تازه‌اي شد.   با اين حال متهم هرگونه ارتكاب به قتل همسرش را تكذيب و به ماموران گفت: من هیچ دخالتی در قتل همسرم نداشتم. همسرم هنگام خروج از خانه النگو‌هایش در دستش بود ولی حالا النگو ندارد. برای همین احساس می‌کنم که او قربانی یک سرقت شده  باشد.
 
گفته هاي متهم ماموران را به تكاپوي بيشتر واداشت اما هرچه روند پيگيري پرونده پيش مي‌رفت قاتل بودن همسر مقتول بيشتر قوت مي‌گرفت تا سرانجام بازرسي از خانه مقتول و پيدا شدن آثار لكه هاي خون راز قتل را فاش كردمتهم نيز كه در مقابل مدارك پليسي قرار گرفته بود، سرانجام لب به اعتراف گشود و درباره روز حادثه گفت: خیلی وقت بود که با همسرم اختلاف داشتم. او به خاطر اعتیادم مرتب با من دعوا می‌کرد و من را اذیت می‌کرد. روز حادثه هم باز با هم دعوایمان شد. برای همین کنترلم را از دست دادم و با چاقو او را کشتم. پس از آن سرش را از بدنش جدا کرده و جسدش را داخل یک چمدان گذاشتم و به حاشیه شهر بردم و همانجا رها كردم.  با ثبت اعترافات متهم، پرونده پس از بازسازي صحنه جرم و صدور کیفرخواست به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. با آغاز روند رسيدگي به پرونده در دادگاه، متهم به قصاص محكوم شد و با تاييد حكم از سوي قضات ديوان عالي كشور قرار است اين حكم به زودي اجرا شود.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به این که مطالعات لازم برای تفکیک آب شرب از بهداشتی صورت گرفته گفت: تفکیک آب در حومه تهران اجرا خواهد شد.حمیدرضا تشیعی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد پروژه تفکیک آب شرب از بهداشتی در تهران گفت: مطالعات لازم برای انجام این کار در حومه تهران پایان یافته و آماده اجرا هستیم.وی با تاکید بر این‌که تفکیک آب شرب از بهداشتی با ظرفیت سازی بخش خصوصی صورت خواهد پذیرفت گفت: هر جا که آب به صورت دو سامانه‌ای توزیع شود با مشارکت بخش خصوصی خواهد بود.معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مورد مشارکت بخش خصوصی در زمینه توزیع آب دو سامانه‌ای گفت: آب و زمین در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت تا در پروژه سرمایه‌گذاری کنند.تشیعی در مورد قیمت آب شرب توزیع شده از طریق سامانه دوم پس از تفکیک آب شرب و بهداشتی گفت: قطعا قیمت آب شرب توزیعی از قیمت آب معدنی کمتر خواهد بود.به گزارش ایسنا، وزارت نیرو درصدد تفاهم با وزارت بهداشت بر سر شاخص‌های آب بهداشتی است و تفکیک آب پس از تفاهم انجام خواهد شد.جداسازی آب شرب از بهداشتی هنوز اجرا نشده است
حمیدرضا تشیعی در مورد پروژه تفکیک آب شرب از بهداشتی با تاکید بر این‌که چارچوب کار مشخص است و مطالعات فنی و فرهنگی برای انجام این کار در مشهد صورت گرفته، گفته بود که در حال حاضر برای تفاهم در زمینه استاندارد آب بهداشتی در شبکه اصلی با وزارت بهداشت بحث دو جانبه داریم.وی با تاکید بر این‌که اخذ استاندارد ملی زمان‌بر است لذا درصدد تفاهم با وزارت بهداشت هستیم گفت:‌ به محض تفاهم با آن وزارتخانه، با توجه به آماده اجرا بودن تفکیک شرب و بهداشتی این کار صورت خواهد گرفت.معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مورد توزیع آب کارتی در بجستان در خراسان رضوی گفت: آبی که در آن منطقه در شبکه توزیع می شود آب شرب است اما توزیع آب کارتی به دلیل محدودیت منابع آب و توزیع آب با کیفیت‌تر و مطلوب‌تر از نظر آشامیدن است.تشیعی با تاکید بر این‌که در حال حاضر در شهر قم، بجستان و ساوه آب کارتی توزیع می شود، توزیع آب از طریق دومین سامانه را به دلیل محدودیت منابع آبی خواند و گفت: تفکیک آب شرب و بهداشتی در کشور پس از تفاهم با وزارت بهداشت صورت می گیرد.به گزارش ایسنا، پیش از این در برخی خبرهای منتشر شده ذکر شده بود که بحث‌های تازه‌ای برای مدیریت آب آشامیدنی و بهداشتی کشور مدنظر است که اولین اقدام‌ها در این حوزه، ایجاد ایستگاه‌های توزیع آب آشامیدنی در شهر بجستان خراسان رضوی و آغاز فروش کارتی آب است.گفته می‌شود، اکنون قیمت خرید هر لیتر آب شرب برای مصرف‌کنندگان ١٠ تومان است درحالی‌که به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، کیفیت این آب از کیفیت بطری‌های آب معدنی نیز بیشتر است. این درحالی است که حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی گفته است: پیش‌بینی ما این است که برای تابستان ۹۴ حدود ۲۸ شهر استان که ۶۵‌درصد جمعیت شهرهای استان را شامل می‌شوند متاثر از وضع کم‌آبی باشند. وی افزود: ١٠٠‌درصد جمعیت شهری استان خراسان رضوی از خدمات آب شرب و بهداشتی برخوردارند.
دختر 13ساله اي که از مشاهده اعمال خلاف و غيراخلاقي در پاتوق معتادان به تنگ آمده بود، در حالي اين لانه فساد را به ماموران انتظامي معرفي کرد که مادرش نيز در اين مکان حضور داشتبه گزارش خراسان، دختر نوجواني با مراجعه به کلانتري از حضور خلافکاران در يک لانه فساد خبر داد. او گفت: چند سال قبل پدر و مادرم از يکديگر جدا شدند و من که چاره اي جز زندگي با مادر معتادم نداشتم نزد او ماندم. مادرم منزلي را در يکي از مناطق حاشيه شهر مشهد اجاره کرد و سپس با جوان 24ساله اي که به "مشکي" معروف است آشنا شد و بدين ترتيب رفت و آمدهاي اين فرد به منزل ما ادامه يافت. به طوري که ديگر خانه ما به "لانه فساد" تبديل شد و بسياري از معتادان به مواد مخدر صنعتي در کنار مادرم به استعمال "شيشه" مي پردازند، اما آن جوان 24ساله صبح امروز (ديروز) پس از آن که مرا مورد ضرب و جرح قرار داد از خانه هم بيرونم کرد و من ديگر تحمل ديدن اين شرايط را ندارماين گزارش حاکي است: در پي دريافت اين خبر گروهي از ماموران انتظامي به سرپرستي سرهنگ کيخا ( رئيس کلانتري) و با کسب مجوز قضايي، منزل مذکور را در حالي پاکسازي کردند که 2 مرد و مادر آن دختر در حال استعمال مواد مخدر بودنددر بازرسي از اين مکان مقاديري مواد مخدر صنعتي نيز کشف شد که بررسي هاي پليس نشان داد آنان از عوامل توزيع شيشه در مشهد هستند.
اولین نشست رسانه­‌ای بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر لغو شدبه گزارش ایسنا، جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم قول در سالن همایش­‌های بین­‌المللی برج میلاد آغاز به کار کرد. اکران این فیلم با 20 دقیقه تاخیر آغاز شد و نشست مربوط به آن، به علت حضور نداشتن کارگردان فیلم لغو شد.  محمدعلی طالبی کارگردان این فیلم، علت غیبت خود را، ساعت نامناسب اکران و دیر اطلاع دادن مسوئلان جشنواره به او، عنوان کرد و گفت: «برای برگزاری نشست پس از نمایش فیلم، دیر به من اطلاع دادند و از آنجا که زودتر برای سفرم برنامه‌ریزی کرده بودم، امکان حضور در برج میلاد را نداشتمخلوتی سالن نمایش­‌های برج­ میلاد در قیاس با سال­‌های قبل نیز از جمله مواردی است که در روز نخست به­‌چشم می­‌آید.

هواپیمای پرواز تهران - شیراز که ساعت سه بامداد امروز از تهران بلند شد در فرودگاه اصفهان نشست و مسافران آن برای اعتراض ساعت ها در داخل هواپیما ماندندخبرگزاری ایرنا در باره این اتفاق نوشت: «مقرر بود پرواز شماره 3774 ساعت 23 و 15 دقیقه دیشب شرکت هواپیمایی آسمان از تهران به سمت شیراز پرواز کند اما پس از چهار ساعت تاخیر سرانجام ساعت سه بامداد امروز پرواز کرد.»  عوامل پرواز دلیل فرود اظطراری را نامناسب بودن شرایط آب و هوایی فرودگاه شیراز و عدم امکان فرود در آن فرودگاه اعلام کردند.  با این حال مسافران این پرواز برای اعتراض به این موضوع و پاسخگونبودن خلبان و خدمه پرواز به تا حدود ساعت 10 صبح داخل هواپیما ماندند، اما پس از آن به اجبار هواپیما را ترک کردندمعاون عملیات فرودگاهی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نیز با تایید خبر فرود هواپیما در اصفهان گفت: «بر اساس قانون، شرکت هواپیمایی آسمان موظف است حداکثر تا دو ساعت پس از فرود و به محض شرایط مساعد آب و هوایی در فرودگاه شیراز، یک پرواز دیگر برای مسافران فراهم کند تا به مقصد برسند. اگر این موضوع میسر نشد شرکت هواپیمایی مربوطه باید بهای بلیط هواپیما را به مسافران برگرداند.» کریم آقایی گفت اکنون امکانات رفاهی برای مسافران این پرواز که حدود یکصد نفر هستند در فرودگاه اصفهان فراهم شده استدر روزهای اخیر نیز در چند مورد مسافران پروازهای مختلف داخلی و خارجی کشور در اعتراض به تاخیر در پرواز یا عدم پاسخگویی مناسب مسئولان پرواز در داخل هواپیما ماندند و آن را ترک نکردند.