گزیده خبرهای 14 بهمن – 93 قسمت -3

گزیده خبرهای 14 بهمن – 93 قسمت -3
طراحان برنامه واتس آپ برقراری تماس صوتی را برای عده‌ای از کاربران منتخب ممکن کرده‌اند و قرار است به روزرسانی‌هایی در این برنامه به همین منظور صورت بگیردبه گزارش اینفرس، با اعمال این تغییرات برنامه های رقیب WhatsApp مانند وایبر که مدتهاست تماس صوتی رایگان را برای کاربران ممکن می کنند مزیت رقابتی خود را از دست می دهندخدمات مذکور اولین بار بر روی سیستم عامل Android Lollipop با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته و برخی تصاویر این تماس های آزمایشی در اینترنت هم منتشر شده استطراحان واتس آپ می گویند در این به روزرسانی سهولت برقراری تماس، گفتگو و افزودن تماس های مختلف را نیز مدنظر قرار داده اند. هنوز مشخص نیست عموم کاربران چه زمانی به این خدمات دسترسی خواهند داشتپیش از این قرار بود این به روزرسانی در اکتبر سال 2014 صورت بگیرد، اما به دلایل نامعلومی به سه ماهه اول سال 2015 موکول شد. تعداد کاربران فعال واتس آپ که چندی قبل توسط فیس بوک خریداری شد، در سراسر جهان از مرز 700 میلیون نفر گذشته است.
یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه استفاده مکرر از لاک ناخن باعث عوارض جدی می‌شود، گفت: حساسیت، قرمزی، خارش، التهاب، متورم شدن و اگزما اطراف ناخن از عوارض استفاده مکرر از لاک است که می‌تواند به مرور زمان باعث کاهش کارایی دست فرد شودبه گزارش ايسنا، دکتر امیر هوشنگ احسانی با اشاره به اینکه عوارض استفاده مکرر از لاک ناخن ممکن است تا آخر عمر برای فرد ادامه داشته باشد، گفت: موادی که در داخل لاک‌ها وجود دارد می‌تواند با مصرف زیاد باعث تغییر رنگ، نازک شدن ناخن، شکنندگی و لک شدن ناخن‌ها شود و بعضی از این مشکلات ممکن است تا آخر عمر با فرد همراه باشدوی ادامه داد: لاک زدن باعث می‌شود مواد رنگی موجود در لاک به داخل صفحه ناخن نفوذ کند و رنگ ناخن را تغییر دهد و چون بسیاری از مواد تشکیل دهنده در لاک ناخن شیمیایی هستند مصرف لاک‌های نامرغوب، غیراستاندارد و استفاده زیاد آن سبب آسیب رسیدن به ناخن، انگشت و دست فرد شوداین دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این مطلب که استفاده مکرر از لاک باعث بروز سرطان نمی‌شود، اظهار کرد: استفاده زیاد از لاک، انجام مانیکور، کاشت و سوراخ کردن آن باعث بروز آسیب‌های جدی و در برخی موارد جبران‌ناپذیری برای فرد باشد. همچنین ناخن به مرور زمان نازک، شکننده و تغییر حالت پیدا می‌کند که قابل برگشت نیستاحسانی خاطرنشان کرد: برای پاک کردن لاک باید از لاک پاک کن و پدهای مخصوص به جای استون استفاده شود؛ زیرا با مصرف استون به مرور زمان ناخن افراد نه تنها خشک و شکننده می‌شود، بلکه در اثر تماس آن با اطراف ناخن، پوست اطراف آن هم خشک و پوسته پوسته می‌شود.
مدیر کل دفتر مطالعات و رفاه اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: 9 میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی زیر پوشش سبد امنیت غذایی قرار گرفته‌اندبه گزارش ایسنا، احد رستمی با بیان اینکه توزیع مرحله سوم سبد حمایتی غذایی آغاز شده است، افزود: همزمان با این مرحله سبد توزیع مرغ هم شروع شده و خانوارها علاوه بر بسته حمایت غذایی می‌توانند سهمیه‌ای که برای آنها در نظر گرفته شده را دریافت کنندوی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 9 میلیون نفر در قالب سه میلیون خانوار شامل این طرح شدند، افزود: این خانوارها شامل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. البته علاوه بر این خانوارها، خانوارهایی که وزارتخانه تشخیص می‌دهد دچار سوء تغذیه هستند هم تحت پوشش قرار می‌گیرندمدیر کل دفتر مطالعات و رفاه اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی در مورد نحوه دریافت این سهمیه توضیح داد: کارت الکترونیکی متصل به حساب یارانه‌ای خانوارها شارژ شده و این خانوارها با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد که شامل فروشگاه‌های اتکا، رفاه،اسکاد، امکان، تعاونی روستایی و فروشگاه شهروند می‌شود مراجعه و کالاها را خریداری کنند. این اعتبار برای اقلام در نظر گرفته شده قابل برداشت استرستمی به این پرسش که " از این سهمیه برای خرید چه کالاهایی می‌توان استفاده کرد"، پاسخ داد: این اعتبار برای تهیه گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، ماکارونی، حبوبات، لبنیات، روغن مایع، رب و خرما قابل استفاده است. البته در این مرحله روی مقدار کالاها قید خاصی گذاشته نشده است. یعنی خانوارها می‌توانند همه اعتبارشان را فقط صرف برنج یا گوشت قرمز کنند و مشکلی که پارسال مبنی بر اتمام برخی کالاها یا اضافه آمدن برخی کالاهای دیگر وجود داشت، دیگر پیش نخواهد آمدوی در ادامه در مورد مبلغ در نظر گرفته شده گفت: برای هر خانواده به ازای دو نفر اول نفری 30 هزار تومان و به ازای هر فرد اضافه 10 هزار تومان در نظر گرفته شده است. یعنی خانواده دو نفره 60 هزار تومان و خانواده چهار نفره 80 هزار تومان دریافت می‌کنند. سقف این مبلغ 120 هزار تومان است یعنی خانوارهای هشت نفره و بالاتر نهایتا 120 هزار تومان دریافت می‌کنندمدیر کل دفتر مطالعات و رفاه اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خانوارهایی که تحت پوشش دائم کمیته امداد و بهزیستی هستند در سه مرحله گذشته اعتبار ثابت برای آنها در نظر گرفته شد اما افرادی که تحت پوشش موردی بهزیستی هستند به ازای هر خانوار 30 هزار تومان دریافت می‌کنند.  رستمی در مورد برنامه‌های وزارت خانه برای اقشار آسیب‌پذیر دیگر نیز گفت: فعلا فقط خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد شامل این طرح می‌شوند اما اگر هیئت دولت تصمیمی برای اضافه کردن سایر گروه‌ها بگیرند، ما اجرا خواهیم کرد.
سایت علی مطهری فیلتر و مسدود شد
سایت علی مطهری فیلتر و مسدود شد. به گزارش عصر ایران به نقل از سایت عصر خبر، سایت شخصی علی مطهری عصر دیروز فیلتر و مسدود شد.این روزها، ارسال پیامک‌های جعلی برای برخی کاربران خطوط سیار تلفن همراه از همراه اول گرفته تا ایرانسل و... افزایش چشمگیری یافته است. کلاه ‌برداران معمولاً با این ادعا که صاحب شماره همراه مورد نظر در جشنواره‌های برگزار شده بهاره،‌ تابستانه، پائیزه، و زمستانه تحت نظارت وزارت ارتباطات و فناوری، برنده جوایز میلیونی شده‌اند، با سوءاستفاده از این ترفند، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و با اینکه گزارش این قبیل کلاه‌برداری‌ها به ادارات مختلف این وزارت‌خانه می‌رسد، معلوم نیست چرا این وزارت‌خانه اقدام قاطعی برای برخورد با کلاهبرداران به عمل نمی‌آورد! تنها در یک مورد مراجعه به بخش پیام‌های پایگاه اینترنتی شرکت مخابرات استان تهران می‌توان دید که صفحات این سایت پر است از شکوائیه از کلاهبرداران، اما روابط عمومی این شرکت تنها به این پیام بسنده کرده است که ارسال کنندگان چنین پیام‌هایی افراد سودجو هستند و باید از طریق مراجع قضایی پیگیری کنید! انتظار مردم اینست که خود شرکت برای برخورد قاطع با سودجویان برخورد نماید و شر آنها را از سر مردم کم کند.
میزبانی مسابقات کشتی عمومی به جای همدان به تهران داده شد
میزبانی مسابقات کشتی عمومی (اوپن) که قرار بود در روزهای 16 و 17 بهمن ماه جاری با حضور سه هزار کشتی‌گیر در سالن شش هزار نفری انقلاب همدان برگزار شود، به تهران سپرده شد! به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی، مسئولین هیئت کشتی استان همدان می‌گویند عدم همکاری یکی از دانشگاه‌ها مبنی بر در اختیار قرار دادن خوابگاه‌های دانشجویی به شرکت کنندگان در این رقابت‌ها، یکی از علل اصلی این امر می‌باشد. با اینکه بنابر اظهارات مسئولین 70 درصد از مقدمات کار برای برگزاری این مسابقات انجام شده بود، اکنون با انتقال این میزبانی تمامی ورزش دوستان همدانی که از مدت‌ها قبل منتظر فرا رسیدن 16 بهمن ماه بودند تا بتوانند از نزدیک شاهد این رقابت‌ها باشند؛ باید به تماشای این مسابقات از پای گیرنده‌های تلویزیونی خود بسنده کنند.
در دولت احمدی نژاد 499000 استخدام غیرقانونی صورت گرفت

هیات عالی نظارت بر تخلفات اداری اعلام کرد در دولت احمدی نژاد 499000 استخدام غیرقانونی صورت گرفته است. این تخلفات در دولتی صورت گرفته که منشا مفاسد اقتصادی زیادی نیز بوده است بطوری که دیروز مهندس جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در لرستان گفت بزرگترین مفاسد اقتصادی قرن در دولت سابق انجام شده است. اکنون سوال اینست که مسئول اینهمه تخلف از قانون کیست و چه وقت قرار است به این مفاسد و تخلفات رسیدگی شود؟