اردن ساجده ریشاوی را اعدام کرد

بدون شک آنچه این روز هاجهان شاهد اقدامامات و حشیانه وبربریت داعش در عراق وسوریه وبوکوحرام در نیجر می باشد .سرنخ اصلی بنیادگرایی اسلامی مدل داعشی والقاعده وطالبانی وبوکوحرامی رژیم پدر خواننده ی تروریست جهانی خلافت ا سلامی داعشی حاکم برایران است. صدالبته  شریک جرم غرب به و یژه آمریکا است .برای اینکه اینان 36 سال است که با اتخاذ سیاست خائنانه  ی مماشات با حاکمان رژیم داعشی ولایت فقیه موجب تقویت این رژیم ضد بشری و رشد  بنیاد گرایی اسلامی و  تروریسم وپیدایش القاعده وداعش شده اند که دستآورد این سیاست جنایات علیه یب شریت گردن زدن و سر بریدن اتباع ژاپونی و  زنده زنده سوزاندن خلبان اردنی است . از سوی دیگر در واکنش این جنایت  اردندو مجرم از جمله یک زن تروریست را که در زندان های این کشور بود اعدم کرده است.ساجده ریشاوی که به دلیل نقش داشتن در بمب‌گذاری در امان، پایتخت اردن در سال ۲۰۰۵ به مجازات اعدام محکوم شده بود یکی از دو اعدامی بود.در آن بمبگذاری ها ۶۰ نفر را کشته شدند. داعش خواستار آزادی ریشاوی شده بود.زیاد کاربولی یک عامل القاعده که او هم مانند ریشاوی عراقی بود هم اعدام شد.این اعدام ها ساعاتی پس از آن انجام شد که داعش ویدئویی از سوزاندن معاذ کساسبه خلبان ارتش اردن منتشر کرد.شبه‌نظامیان داعش ویدیویی را منتشر کرده‌اند که ظاهرا صحنه سوزاندن معاذ کساسبه، خلبان اسیر اردنی را در داخل یک قفس آهنی نشان می‌دهد.بنابراین تا رژیم ضد بشری ولایت فقیه کانون تروریست جهانی  تغییر نکند نه اوضاع خاورمیانه و شنال آفریقاو شبه جزیره ی عربستان بهتر نمی شود که بدتر می شود.
اردن ساجده ریشاوی را اعدام کرد
در پی کشته شدن یک خلبان ارتش اردن به دست  داعش، این کشور دو مجرم از جمله یک زن تروریست را که در زندان های این کشور بودند اعدم کرده است.ساجده ریشاوی که به دلیل نقش داشتن در بمب‌گذاری در امان، پایتخت اردن در سال ۲۰۰۵ به مجازات اعدام محکوم شده بود یکی از دو اعدامی بود. آن بمبگذاری ها ۶۰ نفر را کشت. داعش خواستار آزادی ریشاوی شده بود.زیاد کاربولی یک عامل القاعده که او هم مانند ریشاوی عراقی بود هم اعدام شد.
این اعدام ها ساعاتی پس از آن انجام شد که داعش ویدئویی از سوزاندن معاذ کساسبه خلبان ارتش اردن منتشر کرد.
شبه‌نظامیان داعش ویدیویی را منتشر کرده‌اند که ظاهرا صحنه سوزاندن معاذ کساسبه، خلبان اسیر اردنی را در داخل یک قفس آهنی نشان می‌دهد.
این ویدئو مردی را در یک قفس که شعله های آتش آن را پوشانده نشان می دهد.
این خلبان ماه دسامبر سال گذشته میلادی بعد از سقوط جنگنده‌اش توسط تروریست ها به اسارت گرفته شد.
تلویزیون دولتی اردن خبر کشته شدن معاذ کساسبه را تایید کرده و گفته که او یک ماه پیش به قتل رسیده است.
یکی از بستگان ستوان کساسبه به خبرگزاری رویترز گفت که ارتش اردن پیشتر به خانواده این خلبان خبر داده که او کشته شده است.
اردن تلاش می‌کرد این خلبان را با یک زندانی مورد نظر داعش مبادله کند، اما این کار بی‌نتیجه‌ ماند.ملک عبدالله پادشاه اردن از معاذ کساسبه به عنوان یک قهرمان یاد کرده و گفته است که اردن باید در این شرایط دشوار "متحد باشد."ملک عبدالله گفت که ستوان کساسبه در دفاع از اعتقادات و میهنش جان باخت. وزارت دفاع اردن گفت که خون این خلبان بیهوده ریخته نشده و قول مجازاتی مناسب را داد.
ویدئو روز سه شنبه از طریق یک حساب توئیتری که داعش از آن برای مقاصد تبلیغاتی استفاده می کند منتشر شد.
این ویدئوی ۲۲ دقیقه ای که تولیدی حرفه ای دارد شامل بخشی است که خلبان اردنی را درحال قدم زدن - به زور اسلحه - در میان خرابه های ناشی از بمباران هواپیماهای ائتلاف ضدداعش نشان می دهد.بسیاری از مردم اردن صحنه های این ویدئوی دلخراش را در تلویزیون دیدند و صدها نفر پس از تاریک شدن هوا با تجمع در خیابان خواستار انتقام گرفتن از قاتلان کساسبه شدند.هنگام انتشار ویدئو ملک عبدالله در سفر آمریکا به سر می برد که آن را نیمه کاره گذاشت. با این حال او عصر سه شنبه پیش از ترک آمریکا با باراک اوباما دیدار کرد.
اوباما در بیانیه اش درباره این ویدئو گفت: "فکر می کنم که هوشیاری و عزم ائتلاف جهانی برای اطمینان از تضعیف و در نهایت شکست (داعش) را دو برابر خواهد کرد."