گزیده خبرهای 17 شهریور- 94 قسمت-7

گزیده خبرهای 17 شهریور- 94  قسمت-7

    
    وزارتخانه ها متن توافق را بررسي کنند
    محمد سليماني نماينده مردم تهران و عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينکه مسئولان دولتي موافق بررسي برجام در مجلس نيستند، گفت: رئيس بانک مرکزي بايد در مورد رفع تحريم هاي بانک مرکزي و ساير بانک ها در توافق به مجلس تعهد بدهد. سليماني خاطرنشان کرد: هر يک از وزارتخانه ها بايد به صورت جداگانه متن برجام را بررسي کنند تا مشخص شود که اين توافق از ابعاد مختلف چه خطراتي را ممکن است متوجه کشور ما سازد که به نظر من طرف مقابل درصدد است در اين توافق صنعت فضايي ما را متوقف کند. 
محسن رضايي: برجام از نظر اقتصادي به ضرر ماست
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه برجام تنها در مسئله برگشت پذيري مساوي است، گفت: برجام از نظر اقتصادي مساوي نيست و به ضرر ماست.    به گزارش مهر؛ محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام برنامه «متن- حاشيه» که از شبکه سوم سيما پخش شد گفت: حسن ورود مجلس به برجام اين است که آنچه که از دل مجلس و شوراي عالي امنيت ملي بيرون بيايد دو قبضه مي شود. مجلس مي تواند شرايط و الزاماتي بگذارد. در قانون اساسي و در اداره کشور بن بستي وجود ندارد همه اشکال بن بست، بسته شده و کنار رفته است. در صورت اختلاف نظر اين دو نهاد يعني شوراي عالي امنيت ملي و مجلس رهبري معظم مي تواند ورود پيدا کند و مسئله را حل کند. به نظر من در نهايت مسئله حل خواهد شد و در صورت بن بست رهبري مي تواند تصميم لازم را براي نهايي شدن بگيرند.    رضايي افزود: البته برجام اگر از سوي آمريکا رد شود اين کشور دچار افول مي شود و با اين کار حيثيت بين المللي آمريکا از بين مي رود. مجلس مي تواند در برجام شرايط بگذارد رهبري هم يک شرط گذاشتند مثل مسئله تحريم ها که تحريم ها بايد کاملابرداشته شود. و نه تعليق تحريمها.    وي در پاسخ به اين سوال که آيا ما در برجام به اهدافي که خواستيم دست پيدا کرديم يعني متن برجام اين قدر کامل بوده که لغو تمام تحريم ها را به همراه داشته باشد؟ گفت: ما به برخي ازاهداف رسيديم ولي اين طور نيست که به همه اهداف رسيده باشيم، چون دو طرف در يک بي اعتمادي بودند. ايران اعتماد نداشته است و گفته که اگر شما به تعهدات عمل نکنيد دوباره دستگاه هاي سانتريفيوژ را راه مي اندازيم و آنها نيز اعتماد نداشتند و گفتند که پس ما هم تحريم ها را برمي گردانيم. يعني يک برگشت پذيري متقابل. اين از نظر سياسي معادل مي باشد، (تساوي در برگشت پذيري) اما از نظر اقتصادي مساوي نيست و به ضرر ماست.    دبير مجمع با بيان اينکه آن مدينه فاضله اي که در ذهن مردم دارد بوجود مي آيد بعد از برجام، وجود ندارد. گفت: نبايد عده اي انتظارات کاذب بوجود آورند اين کار درست نيست. خيلي ها به بهانه طرفداري از دولت اين کار را مي کنند و اين تصور را ايجاد مي کنند اما با اين کار در عمل يک سيل و طوفان زير پاي روحاني ايجاد مي کنند. بروند از اقتصاددان ها سوال کنند. بعضي از اين آقايان روشنفکر سياسي به خودشان اجازه مي دهند هر اظهار نظري را در هر حوزه تخصصي بکنند. 
    برخورد خونين اتوبوس با پژو 405
    سرويس شهرستانها: رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي گفت: در پي تماس شهروندان با مرکز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر تصادف فوتي در يکي از محورهاي مواصلاتي مياندوآب عوامل پليس به همراه گروه هاي امدادي سريعا در محل حاضر شدند.    سرهنگ عباس فرماني افزود: اين حادثه در پي برخورد يک دستگاه اتوبوس با خودروي پژو 405 رخ داد که به کشته شدن 2 نفر از سرنشينان خودروي پژو منجر شد.    وي خاطرنشان کرد: بي احتياطي راننده خودرو پژو 405 علت اين حادثه اعلام شد.    
    تصادف مرگبار در ميامي
    سمنان - باشگاه خبرنگاران: معاون مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني شاهرود گفت: ساعت 22 و 25 دقيقه شنبه شب يک دستگاه خودروي سواري سمند در اين محور واژگون شد که يک نفر از سرنشين ها در دم جان خود را از دست داد.    سلمانپور افزود: 4 سرنشين ديگر اين خودرو نيز زخمي شدند که حال يک نفر از آنها نامساعد است.    
    امحاي پوشاک منقوش به تصاوير غيراخلاقي
    کيش - واحد مرکزي خبر: رئيس پليس اماکن و امنيت اخلاقي فرماندهي انتظامي ويژه کيش گفت: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و جمع آوري محصولات ضد فرهنگي و بازديد از تعدادي واحد صنفي در جزيره و بازارهاي کيش، محصولات و البسه ضد فرهنگي جمع آوري شد.    سروان اسدي افزود: در اين زمينه صدها لباس منقوش به تصاوير غيراخلاقي و شلوارهاي مدل پاره که براي استفاده و ترويج فرهنگ غربي تهيه شده بود از واحدهاي صنفي کشف شد.    وي تاکيد کرد: در اين مورد به متصديان متخلف که در تهيه و توزيع لباس ها مشارکت داشتند تذکر داده شد.  
        دستگيري 3 شکارچي متخلف
    شهرکرد - ايرنا - مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري از دستگيري 3 شکارچي غيرمجاز و کشف 3 قبضه سلاح بدون مجوز از آنان توسط ماموران يگان حفاظت محيط زيست در شهرستان کيار خبر داد.    شهرام احمدي با اعلام اين خبر افزود: از شکارچيان متخلف علاوه بر سه قبضه اسلحه شکاري بدون مجوز، سه قطار فشنگ حاوي 80 عدد فشنگ به همراه 6 قطعه کبک وحشي شکار شده کشف و ضبط شد.    وي تصريح کرد: شکارچيان متخلف پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.