5مامور یگان حفاظت زندان آباده بر اثر تیراندازی کشته شدند

5مامور یگان حفاظت زندان آباده بر اثر تیراندازی کشته شدند 6 مهر -94

روابط عمومی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از کشته شدن 5 مامور یگان حفاظت زندان آباده استان فارس خبر داد.
به گزارش ایرنا و بنقل از روابط عمومی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، صبح دیروز تیراندازی یکی از سربازان وظیفه در زندان آباده منجر به جان باختن پنج نفر از ماموران یگان حفاظت زندان شد.روابط عمومی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در توضیح دلایل این حادثه اعلام کرد: سحرگاه دیروز و دقایقی بعد از اذان صبح یکی از سربازان وظیفه زندان آباده بدلیل نامعلومی اقدام به تیراندازی کرد که متاسفانه پاسیار نوذر احمدی و چهار نفر از سربازان وظیفه به نام‌های حسن حیدری، عرفان محمدی، صادق زنگنه و عرفان طباطبایی جان خود را از دست دادند.هنوز انگیزه ضارب از این اقدام جنون آمیز مشخص نیست و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
براساس این گزارش، سرباز ضارب بلافاصله توسط مسوولان زندان دستگیر و جهت تحقیقات و بررسی علل حادثه در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت.
همچنین تیمی از سوی سازمان زندان‌ها جهت پیگیری موضوع به محل حادثه اعزام شده است.
قرص اعصاب و روان در جیب سرباز قاتل زندان آباده پیدا شد
بخشدار مرکزی آباده نیز گفت: قرص اعصاب و روان در جیب سرباز قاتل پیدا شده است.
«
محمدباقر کاظمی» در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه قتل پنج نفر در زندان این شهرستان هیچ‌گونه موضوع قومیتی نیست تاکید کرد: زندگی و کار در شهرستان آباده مانند دیگر روزها در جریان است و هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: قتل این پنج نفر در زندان آباده و محدوده بیرون از بند بوده و ارتباطی با زندانیان نداشته در حال حاضر نیز زندان در آرامش کامل است.
بخشدار مرکزی آباده تصریح کرد: قتل این پنج نفر توسط یک سرباز زندان به‌هیچ‌عنوان موضوع قومیتی نبوده بلکه مراجع قضایی و درمانی باید بررسی‌های لازم را انجام دهند.
کاظمی افزود: در جیب این سرباز قرص‌های اعصاب و روان کشف‌شده که البته در این راستا باید مراکز مربوطه و متخصصین بررسی کنند.
زندان آباده در شهرستان آباده در شمال استان فارس قرار دارد.