شكار ميانجي يكي از راه هاي اصلي نفوذ دشمن است

در مناظره با خرازي مدير مسئول كيهان: شكار ميانجي يكي از راه هاي اصلي نفوذ دشمن است  4 مهر -94
برنامه ی  تلویزیونی جر زنی و روکم کنی دو پاسدار سابق حامی خامنه ای موافق ومخالف توافق هسته ای
 
مدير مسئول کيهان در مناظره با صادق خرازي در برنامه نگاه يک با اشاره به ترفند شکار ميانجي براي نفوذ، تاکيد کرد: ميانجي بعد از شکارشدن از سوي دشمن به تدريج زبان دشمنان را به کام مي گيرد و خواسته هاي آنان را در تئوري و عمل دنبال مي کند.
    
سيد صادق خرازي و حسين شريعتمداري هفته گذشته با حضور در برنامه «نگاه يک» شبکه اول سيما درباره تلاش غرب براي نفوذ سياسي و فرهنگي در کشور با محوريت سخنان مقام معظم رهبري به گفت وگو نشستند.
    
برپايه اين خبر حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه کيهان با اشاره به تاکيدات رهبر معظم انقلاب در 2 ماه اخير درباره خطر نفوذ دشمن اظهار داشت: نفوذ در حقيقت ورود پنهان براي تخريب است که دو نوع دارد؛ در نوع اول نفوذ براي عمليات تروريستي است که در اين مدل عامل نفوذي تا رسيدن به هدف خود هيچ نشانه اي بروز نمي دهد که براي مقابله با اين نوع نفوذ مراکزي مانند سپاه، وزارت اطلاعات و... وجود دارد.
    
شريعتمداري افزود: نوع دوم نفوذ، نفوذي است که براي تغيير ساختار صورت مي گيرد که اهميت بيشتري دارد؛ در اين نوع نيروي نفوذي پنهان نبوده و داراي ويژگي هايي است و نيروي نفوذي در اين مدل کم کم خود را به هدف نزديک مي کند.
    
شريعتمداري با تاکيد بر اقتدار منطقه اي جمهوري اسلامي و اقتدار داخلي آن تصريح کرد: اين اقتدار ما توانست اقتدار حريف را به چالش بکشد و من نيز معتقدم که اين اقتدار ما را به برجام مي رساند اما اين برجام در پي حذف و تضعيف اقتدار ما است.
    
مدير مسئول روزنامه کيهان با بيان اينکه در نقاط مختلف برجام زمينه هايي براي تضعيف اقتدار ما وجود دارد، اضافه کرد: آقاي خرازي مي گويد ديدگاه هاي متفاوتي در آمريکا درباره برجام وجود دارد که من نيز آن را تاييد مي کنم ولي وقتي بحث مشترک کنگره و دولتمردان آمريکا را بررسي مي کنيم مي بينيم که همگي يک حرف دارند و آن تضعيف اقتدار ايران است البته گاهي دعواي آنها واقعي است ولي هر دو يک هدف را دنبال مي کنند.
    
شريعتمداري اظهار داشت: وقتي آقاي کري و خانم شرمن در کنگره حاضر مي شوند توضيحي که به جمهوريخواهان مي دهند اين است که ما به دنبال همان چيزي هستيم که شما آن را دنبال مي کنيد.
    
به گزارش فارس، مدير مسئول روزنامه کيهان با تاکيد براينکه برجام زمينه اي براي کاهش اقتدار ما است، گفت: وقتي اوباما مي گويد اطمينان داشته باشيد که بعد از 10 سال در نظام ايران تغييراتي رخ خواهد داد بايد به آن حساس بود.
    
شريعتمداري ادامه داد: اينکه مي گويم برجام زمينه هاي نفوذ دارد به دليل اين است که اين سند اساساً براي تضعيف قدرت و اقتدار جمهوري اسلامي تدارک و تدوين شده اما در ضمن آن نيز زمينه هاي نفوذ تعريف شده است.
    
وي در پاسخ به اين گفته خرازي که در گذشته، عده اي قطعنامه را کاغذ پاره مي دانستند،گفت: اينکه چه کسي گفت تحريم ها کاغذپاره است را کاري نداريم ولي اولين کسي که اينگونه قطعنامه ها را کاغذپاره خواند حضرت امام بود و آن هم در زماني که عليه ما قطعنامه هاي متعددي را تصويب مي کردند.
    
خرازي يکي از دستاوردهاي توافق وين را لغو قطعنامه هاي قبلي دانست و شريعتمداري در پاسخ گفت: در قطعنامه 2231 قطعنامه هاي قبلي لغو نشده بلکه در قطعنامه جديدي تجميع شده است؛ در ماده 37 برجام و بند 11 و 12 قطعنامه 2231 بحث مکانيزم ماشه وجود دارد و آنها هر لحظه که بخواهند به شکل راحتي مي توانند تحريم ها را برگردانند.
    
وي با بيان اينکه قطعنامه 2231 مشکلاتي دارد که قطعنامه هاي قبلي نداشت، افزود: قطعنامه 1929 اواخر خرداد 89 تصويب شد و برخي از نظريه پردازان آمريکايي گفتند که اين قطعنامه براي حمايت از فتنه گران است؛ در آن زمان خبرنگاري از خانم کلينتون پرسيد که اين قطعنامه مردم ايران را مورد هدف قرار مي دهد و خانم کلينتون پاسخ داد که بالاخره مردم بايد به حرکت دربيايند.
    
شريعتمداري با طرح اين سوال که بايد پرسيد چه کساني براي افزايش تحريم ها از داخل به دشمن توصيه مي کردند، اظهار داشت: اخيراً آقاي لدين نامه اي را فاش کرد که يک سري مدعيان اصلاحات نامه اي را به اوباما نوشته بودند؛ به آقاي خرازي توصيه مي کنم که نوار مکالمه يکي از متهمين فتنه را که به طرف مقابل توصيه مي کند که با ارتباط گيري با وزارت خزانه داري آمريکا راهي براي بيشتر کردن تحريم ها پيدا کنند، گوش کنند.
    
مدير مسئول روزنامه کيهان با بيان اينکه غرب در تهيه برجام زرنگي کرده است، افزود: به مجرد اينکه يکي از اعضا اعتراض کند نزديک به 60 روز طول مي کشد و درخواست او به شوراي امنيت رفته و مراحل خود را طي مي کند.
    
شريعتمداري در پاسخ به اين سوال که آيا مي توانيم جلوي اين مسئله را بگيريم، گفت: ماجرا اين است که توافق وين به عنوان يک معاهده دوجانبه تعريف شده که يک طرف ايران و يک طرف 1+5 به همراه اروپا است و مطابق کنوانسيون 1969 وين معاهده دوجانبه قابليت تحفظ ندارد و شما يا بايد بگوييد همه آن را قبول داريد يا اينکه همه آن را قبول نکنيد؛ يعني در اينجا دست ما را بسته اند.
    
مدير مسئول روزنامه کيهان با بيان اينکه مشکلات برجام فقط روزنه هاي نفوذ آن نيست، گفت: من معتقدم که کنگره آمريکا بايد خيلي احمق باشد که اين توافق را رد کند.
    
شريعتمداري در ادامه با اشاره به ارتباط فتنه با مسئله نفوذ گفت: درباره اين موضوع مستنداتي وجود دارد که مي توان به آنها پرداخت؛ ما مي توانيم بگوييم که انفجار بمب هسته اي در ناکازاکي و هيروشيماخلاف قانون و جنايت بود و بگوييم که رد شدن از چراغ قرمز نيز خلاف قانون است ولي قطعاً اين جنايت نيست.
    
وي ادامه داد: فتنه خط قرمز است و کساني در فتنه دست به وطن فروشي زدند تا جايي که نتانياهو گفت که آنها سرمايه هاي ما هستند.
    
مدير مسئول روزنامه کيهان با اشاره به اظهارات خرازي در رد عملکرد دولت هاي نهم و دهم گفت: دولت نهم و دهم خدماتي داشت و در نقطه اي انحراف پيدا کرد و من معتقدم انحراف دولت قبل دقيقاً از همان جايي شروع شد که به سوي اصلاح طلبان رفت و مسير حرکت اصلاح طلبان را در پيش گرفت؛ سوال اين است که اصلاح طلبان با دولت قبل در زمينه فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي چه تفاوتي داشتند؟! 
    
شريعتمداري در بخش ديگري از اظهارات خود درباره موضوع انقلابي گري در جامعه ايران اظهار داشت: يکي از جامعه شناسان معروف که زياد هم از انقلاب اسلامي دل خوشي ندارد، مي گويد که من تجربياتم اين است که تمامي دکترين هاي حکومتي در گذر زمان از بين رفته اند جز تفکر امام خميني.
    
شريعتمداري در ادامه با اشاره به اظهارات خرازي مبني بر عدم تفسير به راي بيانات رهبر انقلاب تصريح کرد: من اين مسئله را قبول دارم ولي زماني است که شما به نظرات صريح رهبر انقلاب استناد مي کنيد که اين کار درست است.
    
وي با بيان اينکه راههاي نفوذ زياد است اما به اين معنا نيست که همه اجرا شده است، اظهار داشت: اصلي ترين خط نفوذ به دو نقطه تصميم سازي و تصميم گيري است؛ مرکز تصميم سازي جايي است که مشاوران تصميم را توليد مي کنند و مرکز تصميم گيري مرکز اجرايي کردن آن است.
    
مدير مسئول روزنامه کيهان با بيان اينکه دشمن مي تواند عوامل خود را در مراکز مشابه نفوذ دهد، افزود: همين الان يک فرد در کانون هاي تصميم ساز حضور دارد که به صراحت مي گويد ما با جامعه اي طرف هستيم که به اسلام اعتقاد دارد پس براي حضور در مراکز تاثيرگذار نبايد هويت واقعي خود را افشا کنيم.
    
شريعتمداري اضافه کرد: فرد ديگري نيز وجود دارد که در فتنه حضور داشته و به پاريس رفته است و در آنجا بدترين توهين ها را به امام و انقلاب مي کند ولي بعد از مدتي برمي گردد و با برخي مسئولين عکس يادگاري مي گيرد.
    
مدير مسئول روزنامه کيهان درباره راههاي شناخت افراد نفوذي دشمن گفت: رهبر انقلاب مي فرمايند دشمن نظرات خود را به دهها زبان بيان مي کند و شما بايد ببينيد خط دشمن را چه کسي دنبال مي کند.
    
شريعتمداري افزود: يکي از راههاي نفوذ رسانه ها هستند که معمولاً ستاد پشتيباني نفوذند و يک راه ديگر نيز زدن خاک ريزها است که يک نمونه زدن شوراي نگهبان، سپاه، بسيج و نيروهاي انقلابي است و همچنين افراطي خطاب کردن نيروهاي انقلابي در همين راستا تعريف مي شود.
    
وي تصريح کرد: شما بايد ببينيد که در همه نقاط سرنوشت ساز و حساس همين نيروهاي انقلابي کف خيابان وارد شده اند وگرنه بقيه افراد که تابستان به هاوايي رفته و زمستان براي اسکي به سوئيس مي روند.
    
مدير مسئول روزنامه کيهان افزود: به آن مسئول که اين حرف را مي زند و نيروهاي انقلابي را افراطي خطاب مي کند بايد گفت که اگر اين نيروهاي انقلابي نبودند دشمنان شماها را خورده بودند.
    
شريعتمداري ادامه داد: اوايل انقلاب برخي پرچمي را بلند کرده بودند به عنوان مبارزه با ارتجاع و زماني که از آنها مي پرسيديم ارتجاع چيست مي فهميدم که منظور آنها اسلام است و نماد مرتجع را نيز آقاي خامنه اي و آقاي هاشمي، البته آقاي هاشمي آن زمان، معرفي مي کردند.
    
مدير مسئول روزنامه کيهان يکي ديگر از راههاي نفوذ دشمن را شکار ميانجي خواند و افزود: ميانجي بايد دو ويژگي داشته باشد يکي آنکه سابقه مسئوليت هاي بالاداشته باشد و ديگر آن که مردم او را به عنوان يکي از مسئولان سابق بشناسند.
    
شريعتمداري اظهار داشت: ميانجي بعد از شکارشدن از سوي دشمن به تدريج زبان دشمنان را به کام مي گيرد و خواسته هاي آنان را در تئوري و عمل دنبال مي کند.وي گفت: يکي از راههاي ديگر نفوذ فرزندان مسئولان هستند و افرادي نظير آيت الله مرحوم مشکيني، آيت الله مرحوم خزعلي و مرحوم محمدي گيلاني در اين موقعيت قرار داشتند و مي بينيد که وقتي دشمن از شکار آنها نااميد شد فرزندان آنها را شکار کردند.مدير مسئول روزنامه کيهان در پاسخ به اظهارات خرازي درباره رئوس فتنه گفت: من هم قبول دارم که رهبران فتنه مثلث آمريکا، انگليس و اسرائيل بودند که در خارج هستند ولي آنها عواملي نيز در داخل دارند.شريعتمداري افزود: امام مي فرمايند ملاک حال فعلي افراد است؛ در اينجا يک روايت تاريخي وجود دارد؛ زماني که هاني را به داخل دارالخلافه بردند قوم او دارالخلافه را محاصره کردند ولي پس از مدتي از او دست کشيدند چون شخصي به نام شريح قاضي شهادت داد که هاني در آسايش است و حرف او قبول شد چون تابلويي بالاي سر او قرار داشت که وي را قاضي حضرت علي (ع) معرفي مي کرد ولي مردم متوجه نشدند که او ديگر قاضي علي (ع) و يا نخست وزير امام نيست.
        
خرازي: يک روي فتنه انحراف بود
    
عضو ارشد هيئت موسس و رئيس شوراي مرکزي حزب اصلاح طلب نداي ايرانيان با بيان اينکه نبايد درخصوص نفوذ و کنترل ايران از سوي آمريکا شک کرد، افزود: اينکه امروز بگوييم که آمريکا با برجام با ايراني ها پسرخاله شده اند يک ساده انديشي است. ادبيات آمريکا ادبيات براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران است. در آمريکا برخي ها فکر مي کنند که بايد با ايران مقابله کرد و عده اي ديگر بر اين باورند که مي توان با ايران همزيستي کرد.
    
خرازي تاکيد کرد: اگر ما با عملکرد خودمان نقاط ضعف برجام را برطرف کنيم مي توانيم تمام روزنه هاي نفوذ را بگيريم.
    
وي ادامه داد: اگر نگران نفوذ دشمن از طريق برجام هستيم يکي از مباحث نفوذ دلسرد کردن آحاد مردم است و غربي ها با تحريم هاي ظالمانه به دنبال دلسرد کردن ملت ايران هستند. امروز بايد قبول کنيم که تمام تحريم هاي ظالمانه به صورت تدريجي نه تنها قدرت بازدارندگي را کاهش داد بلکه زيربناي قدرت ما را نيز متزلزل کرد.
    
اين فعال سياسي اصلاح طلب با بيان اينکه نگراني نفوذ از طريق برجام قابل درک است، افزود: نظام سلطه با پديده تلخي همچون تحريم و قطعنامه هاي شوراي امنيت به دنبال آسيب رساندن به نظام جمهوري اسلامي ايران هستند. برخي ها هم در آن دوره قطعنامه ها را کاغذپاره اعلام کردند و ديديم کاغذپاره نبود و تاثير دارد. امروز بايد روزنه هاي نفوذ در برجام را شناسايي و قدرت بازدارندگي را تقويت کنيم.
    
مشاور ارشد رئيس دولت اصلاحات در ادامه با اشاره به نامه مايکل لدين در خصوص دست داشتن فتنه گران در صدور قطعنامه ها گفت: امروز نبايد براي اثبات حرف خودمان به کساني که فاسق هستند استناد کنيم و اين امر از بُعد اخلاقي فاصله دارد.
    
وي ادامه داد: نبايد از فلان مقام آمريکايي که به عنوان فاسق در کشور ما شناخته مي شود يک شايعه را 5 الي 6 بار تکرار کنيم. مايکل لدين و اطرافيان شان همه به دنبال براندازي نظام هستند نبايد براي برخي از مسائل داخلي بخواهيم از شايعات بهره ببريم.
    
سفير اسبق ايران در سازمان ملل و فرانسه با بيان اينکه فتنه دو روي سکه دارد، افزود: يک روي سکه فتنه انحراف بوده است چراکه نمي گويم انحراف با سياست خارجي چه کار کرد. سياست خارجي آقايي که به اوباما، صدراعظم آلمان، سارکوزي و بوش نامه نوشت چه بود و اين سياست خارجي که توانسته موانع را برطرف کند و مورد تاييد رهبري است به کجا رسيده است. ما نبايد وارد شبهه شويم.
    
وي ادامه داد: نگاه انقلابي الزاماً آنگونه که ما فکر مي کنيم نيست نگاه انقلابي برخلاف برخي ها که فکر مي کنند فقط با خشونت همراه است لطافت هاي خاصي را شامل مي شود در بحث انقلابي و مقاومت بايد به آن فراجناحي نگاه کنيم.
    
خرازي با بيان اينکه امروز چه اصلاح طلب و چه اصولگرا اگر از مواضع اصولي انقلاب عدول کنند قابل نقد است؛ سپاه پاسداران را ستون فقرات نظام دانست و عنوان کرد: من يک سپاهي بودم و سپاهي بودنم را به عنوان يک افتخار با هيچ چيز عوض نمي کنم. دشمن چند بار است که ستون فقرات نظام را مورد هدف قرار داده است اگر امروز برخي ها در داخل در خصوص ستون فقرات گراي اشتباهي به دشمنان نشان مي دهند اصلاح طلبان و بزرگان آنان اين کار را تاييد نمي کنند.
    
وي ادامه داد: شايد کسي در دوران زندگي خود برگشت انتزاعي داشته و يک بي سليقگي کرده است اما بايد به اين جمله رهبري دقت کنيم که فرموده اند رهبران فتنه در خارج از کشور هستند. امروز در دوران مهمي قرار داريم و نظام ما در اوج قدرت و استقلال سياسي است و بايد به سمت تقويت آن حرکت کنيم.