رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي ايران در لندن خلاف عزت ملي است

نامه سرگشاده بسيج دانشجويي به زنگنه:رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي ايران در لندن خلاف عزت ملي است  5 مهر-94
بسیج دانشجویی چون ابزار فشار در اختیار وخدمت پاسداران است . بنابراین باید مجری دستورات طرح شده پشت پرده باشد و با هر  شیوه ای که پیشنهاد می شود انجام وظیفه کند. برای همین یک زمان بابرپایی  جمعات غیر قانونی علیه ی توافق هسته ای ایفای نقش می کند. یک سازمان دردانشگاه ها علیه سخنرانان رقیب دست به تشنج می زند .اکنون هم از طریق نامه سرگشاده علیه ی قراردادهای نفتی وزیر نفت دولت روحانی موضع گیری کرده است که چرا وزارت نفت دولت روحانی قراردادهای مشابه با پیمانکاران قرارگاه خاتم  سپاه پاسداران نبسته است؟

بسيج دانشجويي دانشکده فني دانشگاه تهران با ارسال نامه اي به وزير نفت تاکيد کرد. برگزاري سمينار رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي ايران در لندن مخالف عزت و منافع ملي و اسلامي ايران است و مکان اين سمينار بايد تغيير کند.
    به گزارش فارس، بعد از تعويق هاي مکرر در برگزاري سمينار رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي ايران در لندن، در نهايت قرار بر اين شد که اين سمينار در دسامبر سال جاري (اواخر آذرماه) در شهر لندن برگزار شود.

    به همين منظور بسيج دانشجويي دانشکده فني دانشگاه تهران با ارسال نامه اي به بيژن زنگنه، وزير نفت در تاريخ 28 مرداد سال جاري نسبت به مکان برگزاري اين سمينار واکنش نشان داد. مهم ترين نکته اشاره شده در اين نامه، ناديده گرفته شدن منافع و عزت ملي توسط وزارت نفت با انتخاب لندن به عنوان مکان برگزاري اين سمينار بود.

    همچنين در اين نامه اشاره شده بود که ضرورت دارد متن قراردادهاي جديد نفتي در اختيار نخبگان و رسانه ها قرار گيرد. 

    چند روز بعد از ارسال اين نامه، وزير نفت در کنفرانس خبري مورخ 3 شهريور ابراز تمايل کرد که اين سمينار ابتدا در تهران برگزار شود اما از نظر ايشان بنا به دلايلي اين امکان وجود نداشت.

    بعد از رسانه اي شدن اين صحبت هاي وزير نفت، بسيج دانشجويي دانشکده فني نامه اي ديگر را در تاريخ 25 شهريور به زنگنه ارسال کرد و ضمن اشاره به مواضع اعلام شده در نامه قبلي خود، بر ضرورت برگزار نشدن اين سمينار در لندن و برگزاري آن در ايران تاکيد کرد.

    چند روز بعد از ارسال اين نامه و هم زمان با انتقادات برخي رسانه ها نسبت به مکان برگزاري سمينار رونمايي از قراردادهاي نفتي ايران، رکن الدين جوادي، مديرعامل شرکت ملي نفت ايران در تاريخ 27 شهريور از برگزاري اين سمينار ابتدا در تهران و سپس در لندن خبر داد.

    در همين راستا سعيد فضل زرندي، مسئول بسيج دانشجويي دانشکده فني دانشگاه تهران نيز با اشاره به موضع اين مجموعه درباره آخرين وضعيت سمينار رونمايي از قراردادهاي نفتي ايران گفت: ناديده گرفتن جنايات انگليس خبيث نسبت به کشور و ملت ايران خصوصا در سال هاي اخير و برگزاري سمينار رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي ايران در لندن مخالف عزت و منافع ملي و اسلامي است.

    گفتني است در بخشي از نامه اول خطاب به وزير نفت آمده است: «چپاول منابع نفتي کشور پيش از ملي شدن صنعت نفت و اقداماتي نظير قرارداد 1919 و قرارداد دارسي در کارنامه سياه دولت انگليس قرار دارد. در جريان جنگ اقتصادي سالهاي اخير نيز توطئه چيني و سوءنيت اين دولت در مواردي نظير ترور دانشمندان هسته اي و پيش قدمي در تحريم بانک مرکزي بيش از پيش براي ملت ايران آشکار شده است. با توجه به اين کارنامه سياه دولت انگليس در تعامل با دولت و ملت ايران چه ضرورتي دارد جمهوري اسلامي ايران به دنبال برگزاري سمينار نفتي در لندن باشد؟»