هجوم نظامیان آل خلیفه به عزاداران حسینی در منامه

هجوم نظامیان آل خلیفه به عزاداران حسینی در منامه 4 آبان – 94

خنثی شدن توطئه ی سپاه قدس در ایام محرم  برای ا غتشاش وناارامی در بحرین همچون سال های گذشته در این شیخ نشین
نظامیان رژیم بحرین با حمله به عزاداران حسینی در جنوب منامه، شماری از آن‌ها را زخمی کردند.
به گزارش پایگاه مرآه البحرین، نظامیان بحرین دراین هجوم با شلیک گاز اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌ای عزاداران را متفرق کردند. عزاداران در این آیین با برافراشتن پرچم‌های سرخ «لبیک یا حسین» شعار «هیهات منا الذله» و «لن نرکع الا لله» سردادند.
نظامیان رژیم بحرین برای متفرق کردن عزاداران از گازاشک آور و گلوله‌های پلاستیکی و ساچمه‌ای استفاده و تلاش کردند با مسدود کردن خیابان‌ها از ادامه عزاداری آن جلوگیری کنند.
در عاشورای حسینی نیز شهرها و روستاهای بحرین با حضور شیعیان، غرق در عزا و ماتم بود. به گزارش شبکه المنار، در این روز، هیات‌های عزاداری برای برگزاری مراسم وارد خیابان‌ها شده و عزاداران حسینی سالروز واقعه عاشورا را گرامی داشتند.
در این مراسم همچنین مردم منامه در حالی که عکس‌ها و پوسترهای بزرگی از شیخ علی سلمان وشیخ عیسی قاسم را در دست داشتند، پلاکاردهایی را نیز با خود حمل می‌کردند که به روی آن نوشته شده بود: «هیات مناالذله»
همچنین خانواده‌های شهدای 14 فوریه در قالب دسته‌های عزاداری در منامه شهادت امام حسین(ع) را گرامی داشتند. آنها لباس‌های سفید بلندی بر تن داشتند که عکسها و اسامی شهدای‌شان به همراه عباراتی هم‌چون «جان فدای وطنم» بر روی آن چاپ شده بود.
همچنین شیخ محمود العالی، از روحانیون شیعه بحرین در سخنانی حمله به نمادهای عاشورایی را از سوی افراد منتسب به دستگاه‌های امنیتی محکوم کرد و آن را اقدام در راستای سیاست انتقام‌جویی سیاسی وتحریک احساسات توصیف کرد. وی از وزارتخانه ذی‌ربط خواست تا رفتارها و اقدامات این‌گونه دستگاه‌ها را متوقف ومتجاوزان به نمادهای عاشورایی را محاکمه کند.