خشم و سرخوردگي ضدانقلاب از نامه حكيمانه رهبر ا خامنه ای درباره برجام

گزارش خبري – تحليلي اوین نامه ی كيهان 
خشم و سرخوردگي ضدانقلاب از نامه حكيمانه رهبر ا خامنه ای درباره برجام 4 آبان -98
سربازجوشریعت نداری تلاش مذبوحانه کرده است تاپادزهری برای  سرکشی جام زهر هسته ای خامنه ای و تأیید کردن برجام در مجلس ارتجاع دست وپا کند. برای همین تیتر زده است خشم  و سرخوردگی  مخالفان از نامه  حکیمانه  و از هوشمندی انه خامنه ای پیرامون برجام!!
نامه حکيمانه رهبر معظم انقلاب درباره برجام و تاکيدات صريح ايشان درباره الزامات اجرايي توافق هسته اي، موجب خشم و سرخوردگي رسانه هاي ضدانقلاب شد.
    
سرويس سياسي -
    
چهارشنبه هفته گذشته، رهبر معظم انقلاب در نامه اي تاريخي خطاب به رئيس جمهور، در 9 بند شروط مهمي را براي اجراي برجام تعيين کردند. تاکيد بر اين شروط گوياي اين واقعيت است که رهبر انقلاب متن برجام را به طور «مشروط» و صرفا در صورت رعايت آن محورها تاييد کرده اند.
    
در بخشي از نامه فوق آمده است: «محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است، دچار نقاط ابهام و ضعف هاي ساختاري و موارد متعددي است که درصورت فقدان مراقبت دقيق و لحظه به لحظه، مي تواند به خسارت هاي بزرگي براي حال و آينده کشور منتهي شود». اين فراز از نامه در حقيقت پاسخي است به جماعتي که با بزرگنمايي بي حد و حصر از برجام در پي آن بودند تا به هر نحو ممکن، دهان منتقدان را بسته و برخلاف مصالح ملي، اين توافقنامه خسارت آفرين را بدون هيچ تغييري به مرحله اجرا برسانند.
    
از سوي ديگر تامل در توصيه هاي مقام معظم رهبري در اين نامه تاريخي و انطباق آن با بيانات ايشان در دو سال اخير، بر اين موضوع صحه مي گذارد که اين توصيه ها ترجمان همان خط قرمز هايي است که ايشان پيش از اين بارها بر ضرورت رعايت آن در توافق هسته اي تاکيد داشتند.
    
نامه رهبر معظم انقلاب بازتاب بسياري در رسانه هاي داخلي و خارجي داشت. در همين رابطه،رسانه هاي فارسي زبان معاند ملت ايران به تفسير و بررسي اين نامه تاريخي پرداختند و سعي کردند آن را به دستورالعملي براي مصرف داخلي تقليل دهند.
    
     خشم کاسبان تحريم از هوشمندي خامنه ای  
    رسانه هاي معاند که در نقش پياده نظام دشمن همواره منافع ملت ايران را پايمال کرده اند، از هوشمندي رهبر معظم انقلاب در تشخيص منافذ خطرآفرين برجام خشمگين شده و تلاش کردند تا حد ممکن جايگاه نامه فوق را تقليل داده و «دستورات عالي ترين مقام نظام براي اجرا توسط دستگاه هاي ذي ربط» را «يک مجموعه موعظه و نصيحت» معرفي کنند.
    
ادعاهايي مانند « اين نامه چراغ قرمزي است که چشمک زن است و با احتياط مي شود از آن عبور کرد» و يا « اين نامه قابل تفسير است و فقط مصرف داخلي دارد» در راستاي اين سياست گذاري صورت گرفت.
    
رهبر معظم انقلاب در اين نامه، ضمن رد نگاه ساده انديشانه به دشمن با تاکيد بر اصل تناظر در اقدامات ايران و رعايت امکان برگشت پذيري با توجه به احتمال بدعهدي طرف مقابل، تکليف را به صراحت روشن کرده و تاکيد کردند: «بنابراين از اين پس هرگونه اظهاري مبني بر اين که ساختار تحريم ها باقي خواهد ماند، به منزله نقض برجام است، در سراسر دوره هشت ساله، وضع هرگونه تحريم در هر سطح و به هر بهانه اي (از جمله بهانه هاي تکراري و خودساخته تروريسم و حقوق بشر) توسط هر يک از کشورهاي طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد».
    
نگاه واقع بينانه مقام معظم رهبري در خصوص رفتار دشمن علي الخصوص در موضوع تحريم ها، موجب خشم کاسبان تحريم شد. رسانه هاي معاند نظام در واکنش به اين بخش از نامه از آن به عنوان «استخوان لاي زخم» نام بردند و با ژستي حقوقي، پافشاري رهبر معظم انقلاب بر خاتمه رفتار خصمانه دشمن در موضوع تحريم ها با بهانه هاي واهي را مانعي در مسير اجراي برجام دانستند.
    
در حال حاضر رسانه هاي بيگانه و دنباله هاي داخلي آن در تلاشند تا ابعاد اين نامه تاريخي مورد غفلت قرار گيرد و نقاط ابهام و ضعف هاي ساختاري برجام به فراموشي سپرده شود.
    
پياده نظام دشمن با عنوان کردن اين موضوع که نامه رهبر ايران مصرف داخلي دارد در تلاشند تا بر ضمانت اجرايي آن خدشه وارد کنند. بنابراين لازم است تا تمامي دستگاه هاي ذيربط به اجراي بي قيد و شرط دستورات رهبرمعظم انقلاب اقدام کنند. دستوراتي که صريح، شفاف و غيرقابل تفسير در نامه ذکر شده است.
    
در بخشي از نامه فوق آمده است: «گشايش اقتصادي و بهبود معيشت و رفع معضلات کنوني جز با جدي گرفتن و پيگيري همه جانبه اقتصاد مقاومتي ميسر نخواهد شد.» موضوع مهمي که در بيش از يک سال گذشته محور عمده سخنراني ها و تذکرات رهبرانقلاب اسلامي به دست اندرکاران بوده است. در طول مذاکرات هسته اي در دو سال اخير جريان رسانه اي غربگرا تلاش بسياري انجام داد تا به ترويج اميدواري عبث و خوشبينانه به دشمن براي ايجاد گشايش و حل مشکلات اقتصادي بپردازد و در حال حاضر نيز اين رسانه ها موضوع اقتصاد مقاومتي را در تفسير نامه تا حد امکان به حاشيه مي برند.
    
واکنش معاندين انقلاب اسلامي حکايت از آن دارد که چارچوب اين نامه اميد دشمن را نااميد و امکان نفوذ و استحاله جمهوري اسلامي را سد کرده است. بنابراين هرگونه سستي در فرآيند اجرايي شدن مفاد اين نامه تاريخي و کم کاري در مسير اجراي آن مي تواند اثرات جبران ناپذيري بر کشور وارد کند.