گزیده خبرهای 12 آبان – 94 قسمت -4

 گزیده خبرهای 12 آبان – 94 قسمت -4
    قتل گروگان
    جيرفت- ايرنا: فرماندار عنبرآباد با اشاره به کشف جسد يک مرد در اين شهرستان گفت: اين فرد که به گروگان گرفته شده بود شبانگاه شنبه به قتل رسيد.محمد حجتي پور افزود: مقتول که يکي از کشاورزان دهستان دوساري است شامگاه جمعه از محل باغش به منظور اخاذي ربوده شده بود.وي اظهار کرد: جسد اين فرد غروب شنبه در حوالي روستاي تل شيراز شهرستان عنبرآباد کشف شد.رئيس شوراي تامين شهرستان عنبرآباد ادامه داد: نام قاتل و عامل گروگانگير در تحقيقات (آ-ج) مشخص شده و اقدامات امنيتي براي دستگيري وي در حال انجام است.
        نجات مسافران از سيلاب
    قم- خبرنگار کيهان: پس از بارندگي عصر روز شنبه در قم و سيلابي شدن رودخانه روستاي خورآباد بخش کهک سرنشينان يک دستگاه خودرو پرايد قصد عبور از کنار بستر رودخانه سيلابي را داشتند که سيلاب خودرو را واژگون کرد و با خود برد.براساس گزارش شاهدان سرنشينان اين خودرو که 2 زن و يک مرد بودند پس از آنکه حدود دو کيلومتر در سيلاب مغروق رفتند با کمک مردم و نيروهاي امدادي حاضر در منطقه، زنده از آب بيرون کشيده شدند. اين مصدومان توسط نيروهاي امدادي به يکي از بيمارستان هاي قم منتقل شدند.
        کشف محموله لاستيک
    * رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي قم از کشف محموله بزرگ قاچاق لاستيک خودرو به ارزش يک ميليارد ريال در اين استان خبر داد. سرهنگ احمد کرمي گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالاو ارز پليس آگاهي استان با کنترل خودروهاي عبوري در محور قديم قم-تهران به يک دستگاه خودرو تريلر مشکوک شده و آن را متوقف کردند. وي افزود: با استعلام از سامانه گمرک و مغايرت اسناد و مدرک گمرکي با کالا، خودرو مورد بازرسي قرارگرفت و 238 حلقه لاستيک کاميون کشف شد.
درحالی که برخی رسانه ها و گروه های تلگرامی ادعا کرده اند که صبح امروز، در سخنرانی سید حسن خمینی اخلال شده است، خبرنگار «انتخاب» به نقل از یک منبع مطلع این خبر را تکذیب کرد.این رسانه ها مدعی شده بودند که «صبح امروز در همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی، پس از حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، یادگار امام (ره) در پشت تریبون، فردی با سر دادن شعارهایی، اخلال ایجاد کرد و برای دقایقی همایش را به بی نظمی کشانداما پیگیری ها نشان می دهد اولاً فرد مذکور شعاری علیه فردی نداده، ثانیاً اساساً قرار نبوده سید حسن خمینی در این مراسم سخنرانی کند که حالا برخی مدعی شده اند در سخنرانی وی اخلال شده است!این رسانه ها همچنین اعلام کرده اند که هاشمی پس از این اتفاق، سخنانی در مورد این «اخلال» به زبان آورده که پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد، این ادعا نیز کذب است.
رئیس پلیس راه استان البرز از ترافیک ترافیک سنگین در آزادراه تهران ـ کرج ـ قزوین خبر داد.رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هم اکنون ترافیک سنگین و کندی تردد در آزادراه تهران کرج، قزوین گزارش شده است.وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای خودروها در این آزادراه هم اکنون این محورها با ترافیک بسیار سنگینی مواجه است.رئیس پلیس راه استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا اکنون ترافیک در لاین شمالی بزرگراه تهران کرج در محدوده مدرس تا پل فردیس و در آزاد راه کرج ـ قزوین از محدوده پل فردیس سنگین است.اکبری افزود: براساس گزارش‌های رسیده در لاین جنوبی آزادراه تهران ـ کرج و قزوین نیز شاهد ترافیک روانی هستیم.وی وضعیت ترافیک درمحور کرج ـ چالوس را نیز عادی عنوان کرد.
محمدرضا نوبخت با حضور در شبکه خبر در بخشی از صحبت‌هایش اظهار کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره تهدیدهای غرب و اجرای برجام کاملا واقع بینانه است و دغدغه دولت هم همین است. ما سال‌ها در تحریم به سر می‌بردیم و تمام این کشورهایی که امروز می خواهند با ما ارتباط داشته باشند با ما قطع رابطه کرده بودند. ما کشوری ارزش‌مدار هستیم. الان هم که درها را برای ارتباط اقتصادی باز کرده‌ایم، از آرمان‌هایمان افول نکرده‌ایم و همان جمهوری اسلامی سابق هستیم.به گزارش ایسنا وی ادامه داد:‌ حالا که قرار است ارتباط وسیعی داشته باشیم باید بدانیم که سلسه بدخواهی‌هایی از سوی برخی کشورها در قبال آرمان‌های ما وجود دارد. برخی مواقع نوعی ادبیات سخیف در مورد ایران را از آمریکایی‌ها می‌بینیم. ما مراقب این تهدیدها هستیم و از همه نهادهای فرهنگی هم انتظار داریم تا آن‌ها هم مراقب باشند.سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه می‌توانیم با کشورها در سه سطح اقتصادی همکاری داشته باشیم تصریح کرد: ما به کشورهایی که می‌خواهند در ایران سرمایه گذاری کنند می‌گوییم که باید سرمایه گذاری مستقیم انجام دهند. تعداد زیادی از جوان‌های ما می‌توانند از این شرایط به عنوان یک فرصت و برای اشتغال استفاده کنند. سطح دوم آن است که جوانان ما به راحتی با دوره‌های کوتاه مدت می‌توانند تخصص لازم را برای کارهای حرفه‌ای به دست آورند.وی افزود: سطح سوم ارتباط ما این است که فناوری‌های نو وارد کشور می‌شود. غالبا بازارهای جهانی در اختیار این کشورهای صنعتی است و خیلی از محصولاتی که در کشور ما وجود دارد می‌تواند در بازارهای جهانی حضور پیدا کند. ما از نیروی انسانی خودمان و مزیت تکنولوژی و سرمایه گذاری آن‌ها استفاده می‌کنیم.