محاي 1700 تن سيب زميني نماد بربريت اشرافي است

بسيج دانشجويي 12 دانشكده كشاورزي :امحاي 1700 تن سيب زميني نماد بربريت اشرافي است 5 آذر -94
عجیب است که سازمان اطلاعات وامنیت پاسداران گویا عاری ازدرک وفهم وشعور وتیزبینی شده است . چون نمی داند بازی کردن با چماق دانشجوی بسیجی دست سازش دردانشگاه ها خیلی وقت است که تابلوو نخ نما شده است ومانور سیاسی دادن با آن همچون تف وتاق وریش برای بازیگران پشته صحنه می باشد .

بسيج دانشجويي ۱۲ دانشکده کشاورزي کشور پيرامون امحاء ۱۷۰۰ تن سيب زميني بيانيه اي صادر کردند.
    
به گزارش خبرگزاري دانشجو، ۱۲ بسيج دانشجويي دانشکده کشاورزي کشور پيرامون امحاء ۱۷۰۰ تن سيب زميني با صدور بيانيه اي، نبود برنامه و بازاري مشخص براي توليد محصولات چه در بازارهاي داخلي و چه در بازارهاي صادراتي را مشكل هميشگي اقتصاد دانسته و تاکيد کردند: متاسفانه به دليل پياده شدن مدل اقتصاد ليبرالي در کشور که نتيجه آن رکود تورمي است، وجود رفتارهاي غيرمنطقي از سوي دولت همچون امحاء مقدار فراواني از محصولات سيب زميني، دور از انتظار نبوده و نيست. دولت ۱۷۰۰ تن سيب زميني را براي تعديل بازار، يعني حفظ قيمت بالاي اين کالا، امحا کرده است(!) با توجه به وجود تنگدستي اقشار مستضعف و محروم جامعه، دولت حجم عظيمي از سيب زميني را معدوم و از بين مي برد که مبادا قيمت آن در بازار پايين بيايد در حالي که شعار مبارزه با گراني را هم سر مي دهد. اين اقدامات زشت و به دور از منطق فقط در ميان برخي سرمايه داران کلان پول پرست آمريکايي نمونه دارد.
    
در بخشي از اين بيانيه آمده است: نابود کردن ۱۷۰۰ تن سيب زميني تنها يک چيز را در ذهن تداعي مي کند که اين مسئله تنها به دليل نفع شخصي و نه ملي عده اي فرصت طلب در داخل انجام مي شود که سعي در حفظ قيمت آن کرده اند و اين جاي بحث است که اقتصاد اسلامي بر پايه انسانيت و اقتصاد ليبرال بر پايه منفعت شخصي بنا شده است و دولتمردان بايد بيانديشند که در کدام سوي جريانند.
    
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: سوال اساسي اين است که چرا دولت موسوم به اعتدال و تدبير و راستگويي و معتقد به چرخيدن چرخ معيشت مردم، دست به اين اقدام ناپسند زده است؟! تا چه زماني به دليل نبود الگوي كشت و برنامه صادراتي و بطور كلي بي توجهي به بخش كشاورزي، به خصوص زيربخش زراعت شاهد هدر رفتن منابع و اسراف محصولات توليدي کشور خواهيم بود؟
    
دانشجويان بسيجي 12 دانشکده کشاورزي، دليل اين امر نادرست را اعتماد نکردن مسئولان به مهندسان کشاورزي دانستند و نوشتند: اين بي اعتمادي تا حدي است که حتي از آنها به عنوان مسئول همين وزارت خانه هم استفاده نمي شود و نتيجه نبود تخصص و صلاحيت علمي در بحث برنامه ريزي کشاورزي و اجرا نشدن قوانين موجود براي الزام کشاورزان در استفاده از کارشناسان کشاورزي باعث اين موضوع و موارد مشابه شده به طوري که يک سال سيب زميني در بازار پيدا نمي شود و سال بعد مجبور به دفن سيب زميني و امحاء آن مي شوند! حال اگر دولتمردان به جاي برنامه ريزي و آينده نگري، با سياست هايي موجبات نوسان قيمت اين محصول را فراهم آورند، وضعيت از اين نيز وخيم تر مي شود. چرا كه در سالي مانند سال ۹۲، به علت كمبود اين محصول در بازارهاي داخلي، دولت بر صادرات محصول، تعرفه ۱۲۰ درصدي را وضع كرد كه اين امر موجب عدم صادرات اين محصول و برهم خوردن توافق تجاري بين تجار سيب زميني شد، بدين ترتيب كشورهاي هدف صادراتي با كشورهاي اروپايي قرار داد بسته و در سال بعد حاضر به خريد اين محصول از ايران نشدند.
    
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: اين يک نماي واضح از بربريت اشرافي گري است که با وجود گرسنگي بسياري از فقراي داخلي و خارجي، وقاحت اشرافيت سالاري به حدي مي رسد که اينگونه بي محابا نعمت الهي را مبدل به نقمت مي کنند. بايد متوليان دخيل در اين پروژه به ميز قضائي کشيده شده تا شايد وزر و وبال اين نقمت جامعه ما را احاطه نکند.
    
در نهايت بسيج هاي دانشجويي 12 دانشکده کشور به مسئولان امر هشدار دادند که اگر از تکرار چنين اتفاقاتي ممانعت نشود، قطعا با واکنش سريع و قاطع تري مواجه خواهند شد.
    
گفتني است اين بيانيه به امضاء بسيج هاي دانشجويي پرديس کشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران، پرديس ابوريحان دانشگاه تهران و دانشکده هاي کشاورزي دانشگاه هاي شيراز، فردوسي مشهد، اروميه، بوعلي همدان، ساري، اراک، ياسوج، هرمزگان، رامين خوزستان و وليعصر (عج) رفسنجان رسيده است.