واکنش انفعالی ضد عربستانی

نمايندگان با اشاره به قطعنامه ضدايراني با محوريت عربستان:رژيم بدوي و قرون وسطايي آل سعود صلاحيت اظهار نظر حقوق بشري را ندارد1 آذر - 94
دلواپسان نگران هسته ای در مجلس ارتجاع بدلیل گریدگی از اینکه قطعنامه ی عربستان علیه ی رژیم وارونه ولایت فقیه تصویب شد که محورنقض مستمر حقوق بشربوده است . بنابراین برای تلافی کردن  دست به واکنش انفعالی و لشکر کشی  علیه ی عربستان زده شده است. البته این زیادی دلواپسان نگران هسته ای یک خال به فرمان خامنه ای وپاسداران شاکی از تصویب قطعنامه نقض حقوق بشر نگفته اند که چرا درمورد کاریابی زنان رژیم زن ستیز قرون وسطایی ولایت فقیه چندپله عقب تر از زنان عربستانی در لیست  تنظیم شده است؟

نمايندگان مجلس تاکيد کردند: قطعنامه اخير سازمان ملل عليه ايران و همراهي غربي ها نشان داد که آمريکا و غرب غيرقابل اعتماد هستند و تيم مذاکره کننده هسته اي بايد با تيزبيني اين گونه تحرکات را رصد کند.
    
سرويس سياسي-از خنده دار ترين اقدامات اخير در سازمان ملل مي توان به قطعنامه اين سازمان در خصوص محکوم کردن ايران به عنوان ناقض حقوق بشر در سوريه از سوي عربستان اشاره کرد. 
    
در اين قطعنامه غيرالزام آور، اقدامات ايران در قبال سوريه، «غيرسازنده و نابجا» توصيف شده؛ «ايران و ديگر متحدان (بشار) اسد» همچنين به حمله به «معارضان ميانه رو» و گام برداشتن در راستاي منافع داعش و جبهه النصره متهم شده اند.
    
اين در حالي است که در جريان مذاکرات هسته اي دستگاه ديپلماسي و مسئولان دولت يازدهم به گونه اي صحبت مي کردند که گويي همه مشکلات ما با غرب حل شده و طرف مقابل از رفتار گذشته خود در قبال ملت متنبه شده و در صدد جبران رفتار خصمانه گذشته خود است.
    
اما بعد از تصويب برجام به رغم اين پيش بيني هاي خوش بينانه شاهد هستيم که آمريکايي ها در عمل همچنان غيرقابل اعتماد هستند.
    
در اين ميان محمدجواد ظريف وزير خارجه کشورمان روز گذشته در همايش بين المللي هفتادمين سالگرد تاسيس سازمان ملل در خصوص قطعنامه حقوق بشري برعليه کشورمان اظهار داشت: دو قطعنامه اي که روزهاي گذشته صادر شد شايد يکي از طنزهاي تلخ روزگار ماست که کشورهايي که نه از قانون اساسي و نه انتخابات خبري دارند از آن صحبت مي کنند و آنها که داعش را پرورش داده اند از نحوه مقابله کشورها با آن خرده مي گيرند و متاسفانه راي هم مي آورند.
    
اگرچه اصل تصويب چنين قطعنامه اي در سازمان ملل با توجه به صبغه و سابقه ضدحقوق بشري آل سعود در جاي خود، يک «رسوايي سياسي» براي سازمان ملل محسوب مي شود اما اين امر نبايد بهانه اي براي چشم پوشي از اهمال و ناکارآمدي ديپلماسي انفعالي وزارت امورخارجه ايران باشد.
    
فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با کيهان اظهار داشت: قطعنامه اخير حقوق بشري عليه جمهوري اسلامي ايران در مجمع عمومي سازمان ملل از سوي عربستان بيانگر اين موضوع است که کشورهاي غربي حکام عربستان را به عنوان عروسک بازي گردان سياست هاي جديد خود در منطقه انتخاب کرده اند تا شايد اين بار به بهانه هاي حقوق بشري فشارديگري را بر جمهوري اسلامي ايران وارد کنند وي افزود: متاسفانه غرب عروسکي را انتخاب کرده است که خود يد طولايي در نقض حقوق بشر در جهان دارد واگر انصاف و عدالتي در نزد افکار جهانيان باشد عربستان در رديف آخر در دفاع از حقوق بشر جاي خواهد گرفت .
    
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ابراز داشت: حرکت اخير عربستان به بهانه حقوق بشر در سازمان ملل و همراهي غربي ها نشان داد که همچنان آمريکا غيرقابل اعتماد است و تيم مذاکره کننده هسته اي کشورمان بايد با تيزبيني اين گونه تحرکات را رصد کند و با اقدامات مقتضي برنامه هاي دشمنان را خنثي کند .
    
وي خاطر نشان کرد: اين قبيل اتفاقات از سوي ديگر بيانگر اين نکته است که مسئولان وزارت خارجه بايد اتخاذ مواضع نرم در قبال اين گونه گستاخي ها را کنار گذاشته و با در پيش گرفتن روحيه انقلابي از اقتدار جمهوري اسلامي دفاع کنند .
    
آليا با اشاره به اينکه دستگاه ديپلماسي کشورمان بايد مواضع انفعالي را کنار گذاشته و با روحيه بسيجي با مسايل برخورد کند تصريح کرد: به نظر مي رسد پس از دوران پسابرجام رفتار غرب در قبال ايران تغيير نکرده است و موضوع لغو تحريم ها فقط در حد حرف باقي مانده است و آمريکايي ها تحريم ها را از اين جيب به آن جيب کرده اند که وزارت خارجه بايد با حرکت جهادي و انقلابي در راستاي دفاع از منافع ملي کشورمان عمل کنند .
        
قطعنامه اي تحت تاثير لابي صهيونيست ها
    
حجت الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم محلات در مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت وگو با کيهان اظهار داشت: بدون شک صدور اين گونه قطعنامه هاي فرمايشي در سازمان ملل نتيجه لابي صهيونيست ها، کشورهاي ثروتمند حوزه خليج فارس و فشار آمريکا است که اين گونه اقدامات فقط باعث بي اعتبار شدن سازمان ملل مي شود.
    
وي با اشاره به اينکه قطعنامه اخير حقوق بشري عليه ايران از سوي عربستان در سازمان ملل يک اقدام بهت آور است افزود: عربستان کشوري که خود حامي و پرورش دهنده تروريست ها در منطقه است و حتي يک انتخاب آزاد و استاندارد را تجربه نکرده و به شيوه هاي قرون وسطايي اداره مي شود بر عليه کشوري که ده ها انتخابات برگزار کرده و مردم خود سرنوشت خود را رقم مي زنند قطعنامه صادر مي کند بسيار مضحک و خنده دار است.
    
سليمي ابراز داشت: اين گونه قطعنامه ها در دوران پسابرجام نشان مي دهد که آمريکا و غرب همچنان غيرقابل اعتماد بوده و شعار آزادي و دفاع از حقوق بشر فقط ابزاري در دست نظام سلطه برعليه کشورهاي آزاده جهان است.
    
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با انتقاد از استانداردهاي دوگانه در خصوص حقوق بشر از سوي آمريکايي ها خاطرنشان کرد: کشورهاي غربي در قبال کشتار هاي تروريست ها در يمن، عراق و سوريه سکوت کرده و نقش تماشاگر را ايفا مي کنند در حاليکه در قبال اتفاقات اخير فرانسه سازمان هاي حقوق بشري و رسانه هاي غربي بصورت منسجم اين گونه اقدامات را محکوم مي کنند نشان از اين است که غرب ملت هاي را به دو دسته تقسيم کرده است .
    
وي تاکيد کرد: ادامه دار بودن اين گونه اقدامات سياسي و غيرمنصفانه در آينده اعتبار سازمان ملل را بيشتر زير سوال مي برد و براي نجات سازمان ملل از چنگال آمريکايي ها مردم جهان بايد حرکت شايسته اي انجام دهند .
        
عربستان يک رژيم قرون وسطايي است
    
ابراهيم آقا محمدي نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي در خصوص قطعنامه ضد حقوق بشري عليه ايران از سوي عربستان گفت: عربستان يک رژيم قرون وسطايي است که در آن حقوق انساني و شرعي ملت اش را رعايت نمي کند در اين ميان سردمدار دفاع از حقوق بشرشده است که هيچ سنخيتي با حقوق بشر ندارد .
    
وي اظهار داشت: همراهي آمريکا و کشورهاي غربي در اين قضيه نشان دهنده اين مسئله است که آنها به تعهدات خود پايبند نيستند و قرار نيست فشارها در دوران بعد از برجام برداشته شود .
    
آقا محمدي با اشاره به اينکه هرچه با آمريکايي ها با زبان نرم صحبت کنيم گستاخ تر مي شوند تاکيد کرد: مسئولان جمهوري اسلامي هيچ گاه نبايد اين نکته را فراموش کنند زباني که آمريکا متوجه مي شود زبان انقلابي است و در مواضع خود بايد بر زورگويان عالم سيلي بزنند و از مستضعفان عالم حمايت کنند که اين منش برخاسته از انديشه هاي حضرت امام است.
        
عربستان صلاحيت اظهار نظر حقوق بشري ندارد
    
بهرام بيرانوند نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت وگو با کيهان با اشاره به اينکه عربستان حکومتي وحشي و بدوي است ابراز داشت: بازي سازي از طريق هر کشور در زمينه حقوق بشر حتي اگر قابل بررسي باشد به هيچ عنوان عربستان صلاحيت ندارد در اين خصوص اظهار نظر کنند. 
    
وي ادامه داد: جنس حکومت عربستان ديکتاتوري مطلق است که در اداره امور کشور خويش مانده است و لازم است کشورهاي جهان اسلام به آن کمک کنند تا بتواند وظايف اوليه خود در قبال ملت اش را انجام دهد .
    
بيرانوند با اشاره به اينکه عربستان عروسکي شده است در دست غرب براي فشار بر جمهوري اسلامي خاطر نشان کرد: ملت رشيد و شجاع ايران ثابت کرده اند که هيچ يک از عروسک هاي دست ساز غرب نمي تواند جلوي پيشرفت جمهوري اسلامي ايران را بگيرد و دشمنان نظام اسلامي در حال کوبيدن آب در هاون هستند.