چگونگی امنیت اجتماعی در کشور مدعی امن ترین کشورجهان

چگونگی امنیت اجتماعی در کشور مدعی امن ترین کشورجهان . 4آذر-94
کشف جسد زن جوان در صندوق خودرو 
دادستان عمومی و انقلاب سراب گفت: جسد یک زن 32 ساله در جعبه عقب خودرویی در شهرستان سراب کشف شد.به گزارش خبرگزاری فارس، «میکائیل وطن‌خواه» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پلیس راه سراب با متوقف کردن خودرویی با پلاک اردبیل درخواست ارائه مدارک می‌کنند که راننده بلافاصله از محل فرار می‌کند و به علت سرعت بالا در ادامه راه بر اثر تصادف متوقف می‌شود و با ورود پلیس به محل صحنه، راننده خودرو با تغییر مسیر قصد برگشت به سمت مبدا را می‌کند که با تعقیب و گریز ماموران کلانتری سراب، فرد یادشده ماشین را رها می‌کند و متواری می‌شود.
وی افزود: این خودرو با جرثقیل به پارکینگ انتقال می‌یابد و مالک خودرو از طریق پیامک از توقیف خودروی خود مطلع می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب سراب ادامه داد: مالک خودرو که ساکن اردبیل بوده در حقیقت پدرشوهر مقتول بوده، طبق گزارش به اداره آگاهی اردبیل موضوع مفقود شدن خودرو و عروسش را پیش‌تر اعلام کرده بود.
وی یادآور شد: قاتل احتمالی که راننده متواری است با تصویرنگاری‌های دوربین‌های راهنمایی و رانندگی شناسایی شده اما فعلا دستگیر نشده است.
«
وطن‌خواه» قتل این زن را بسیار محتمل دانست و بیان کرد: علائم ظاهری بررسی شده احتمال خفگی و قتل را نشان می‌دهد.
وی در عین حال تصریح کرد: جسد کشف شده برای کالبدشکافی و بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی تحویل داده شده تا نتیجه قطعی اعلام شود.
 شناسایی هویت جسد زنی که دو تکه شد 
هویت جسد زنی که دو تکه شده و در دو نقطه تهران کشف شده بود، شناسایی شد.
به گزارش ایسنا، شامگاه دوشنبه 24 آبان بخش‌هایی از اندام‌ یک زن در سطل‌های زباله میدان شوش پیدا شد و ساعاتی بعد نیز بخش‌های دیگری از جسد در سطل زباله‌ای در خیابان مولوی پیدا شد.
یک هفته پس از پیدا شدن این جسد، بررسی‌های پزشکی قانونی و تشخیص هویت به پایان رسید و اثر انگشت این زن مشخص کرد که او زنی 45 ساله و یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه موادمخدر بوده است.
همچنین آزمایش‌های به‌عمل‌آمده، اعتیاد این زن را تایید کرد.
یکی از بستگان نزدیک این زن با حضور در دادسرای امور جنایی تهران به بازپرس «بستان‌زاده» از شعبه دوم گفت: این زن از دو سال پیش خانه‌اش را ترک کرده و در این مدت هیچ یک از اعضای خانواده از وضعیت او اطلاعی نداشته‌اند.
به این ترتیب با دستور بازپرس جنایی، پرونده قتل این زن به اداره 10 پلیس آگاهی تهران سپرده شد تا تحقیقات برای رازگشایی و دستگیری عامل یا عاملان جنایت آغاز شود. 
خودکشی جوانی درایستگاه مترو تهرانپارس 
مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران از مرگ یک جوان 25 ساله(مرد) در ایستگاه مترو تهرانپارس به دلیل خودکشی خبر داد.
«
احسان مقدم» در گفت وگو با ایرنا، افزود: حوالی ساعت 13 و 30 دقیقه مرد جوانی در ایستگاه مترو تهرانپارس با پریدن بر روی ریل و قرار گرفتن مقابل قطار در حال حرکت، جان خود را از دست می‌دهد.
وی بیان کرد: پس از وقوع این حادثه، مسئولان مربوطه با قطع برق ایستگاه مترو، جسد بی‌جان فرد را از داخل ریل خارج کرده و به بیرون منتقل می‌کنند.
مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه این حادثه منجر به بروز وقفه یک ساعته در حرکت قطارهای خط دو مترو تهران شد، افزود: در حال حاضر حرکت قطار در این خط به حالت عادی بازگشته است.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران نیز با تایید این خبر گفت: پس از اعلام وقوع حادثه بلافاصله دو گروه تیم امدادی و درمانی اورژانس تهران به همراه آمبولانس از نزدیکترین پایگاههای اورژانس تهران به محل حادثه اعزام شدند.
«
حسن عباسی» افزود: قبل از رسیدن عوامل اورژانس، مصدوم بدلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده بود.
ازدواج مجدد پیرمرد 79 ساله باعث مرگش شد 

دادستان عمومی و انقلاب ایذه از کشف یک فقره قتل در این شهرستان خبر داد.
«
فیصل مزرعه» گفت: در 28 مردادماه امسال گزارشی از سوی پلیس آگاهی مبنی بر آتش‌سوزی در یکی از منازل این شهرستان ارسال شد.
وی ادامه داد: در این حادثه پیرمرد 79 ساله‌ای اهل روستای سرقلعه هلایجان به هویت «ح.س» هنگامی که در حیاط منزل روی تخت خوابیده بود، دچار حریق شد که پس از فریادهای دختر وی و کمک‌رسانی از سوی همسایگان آتش خاموش و مصدوم به بیمارستان طالقانی اهواز انتقال یافت.
دادستان عمومی و انقلاب ایذه افزود: مصدوم دو هفته بعد به‌ علت شدت جراحات وارده و عوارض ناشی از عفونی شدن جراحات سوختگی در بیمارستان درگذشت.
وی ادامه داد: با ادامه تحقیقات مشخص شد که پیرمرد مقتول که نابینا بوده است، چند ماه پیش همسر خود را از دست داده و برای انجام امور شخصی قصد ازدواج مجدد داشته است که با مخالفت یکی از فرزندان خود روبرو می‌شود.
«
مزرعه» اضافه کرد: همچنین با توجه به آثار باقی مانده از صحنه جرم و ارسال آنها به آزمایشگاه جنایی استان، حضور فرزند مقتول در شب حادثه و عمدی بودن آتش‌سوزی محرز شد که پس از تلاش ماموران و همکاری اهالی محل، فرزند مقتول که جوان 24 ساله‌ای به نام «ح.س» بوده است، دستگیر شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی گفت: با توجه به اقرار صریح متهم درباره وجود اختلاف با پدر خود، قصد انتقام‌جویی و ارتکاب به جنایت مذکور با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.