دروغ بزرگ!حذف اصلاح طلبان از ميدان رقابت

اوین نامه ی کیهان 6 بهمن - 94
گزارش خبري تحليلي كيهان: دروغ بزرگ!حذف اصلاح طلبان از ميدان رقابت
سربازجو شریعت ندازی همچون یارویی که یک دکمه توی خیابان یافت . سپس به اولین خیاطی رجوع کرد تا سفارش دوخت یک دست کت وشلوار شیک  رابدهد .اکنون بانادیدن گرفتن رد صلاحیت 2970 نامزدان مدعی اصلاح طلب وتأیید 30 نفرشان که بعید نیست با تقلبات گسترده ی آرا ازسوی پاسداران و بسیج مانع ازو رودشان به مجلس ارتجاع نردیک 300 عضوشود. با متهم کردن مدعیان اصلاح طلب تیتر درشت" دروغ بزرگ ! حذف مدعیان اصلاح طلب ازمیدان رقابت" را برپیشانی اوین نامه اش حک کرده است .
در حالي که جريان اصلاحات با هياهو عليه شوراي نگهبان مدعي است 99 درصد داوطلبانش براي انتخابات مجلس دهم رد صلاحيت شده اند، اخبار و شواهد موثق حاکي است اين ادعا چيزي جز يک دروغ بزرگ و قطعه اي از پازل طراحي شده آنان براي انتخابات پيش رو نيست.
    
سرويس سياسي - پيش از اين در گزارش هاي متعددي به استراتژي انتخاباتي اصلاح طلبان پرداخته ايم، مدعيان اصلاحات با علم به اينکه حضور و نقش فعال در فتنه 88 زمينه ساز رد صلاحيت فعالان فتنه را فراهم ساخته است تصميم گرفتند که در سه لايه مختلف در انتخابات ثبت نام کنند. آنان گمان مي کردند که با عبور از لايه هاي نخستين که شکي در رد صلاحيت آنها به دليل حضور فعال در فتنه 88 و ديگر جرائم ريز و کلان اقتصادي، امنيتي و اخلاقي نيست نوبت به لايه سوم خواهد رسيد که گرفتاري دو لايه نخستين را نداشته و مي توانند تائيد صلاحيت شوند. 
    
ثبت نام فله اي در انتخابات از سوي مدعيان اصلاحات در اين راستا صورت گرفت که اولابتوانند گزينه هاي متعددي را در اختيار داشته باشند تا در صورت رد صلاحيت لايه هاي نخستين با آنها ليست هاي خود را ببندند و در ثاني به دنبال رد صلاحيت تعدادي از نامزدها که صلاحيت هاي لازم را به دلايل گفته شده ندارند با تکيه بر آمار جوسازي عليه شوراي نگهبان را تشديد کنند .
    
در طول دو هفته گذشته اين سياست به عيان از سوي اصلاح طلبان پيگيري شد و صد البته که پيش از شوراي نگهبان هيئت هاي اجرايي نيز با تائيد فله اي نامزدهاي ثبت نام شده فاقد صلاحيت زمينه را براي حرکت بعدي مدعيان اصلاحات فراهم ساخته بودند. 
        
دروغ بزرگ اصلاح طلبان ؛ 99 درصد رد صلاحيت شده اند!
    
در تبليغات اوليه مدعيان اصلاحات بر اين نکته و به دروغ تاکيد شده بود که با رد صلاحيت هاي صورت گرفته کسي براي رقابت باقي نمانده و تنها اصولگرايان با خود به رقابت خواهند پرداخت !
    
در اين ميان روزنامه قانون شکني که نام قانون نيز بر تارک آن ديده مي شود با انتشار کاريکاتوري در صفحه اول خود کوشيد تا انتخابات را با مسابقه فوتبال مقايسه کند که در يک طرف اصولگرايان با همه بازيکنان حضور دارند و در طرف ديگر به جز دروازه بان و دو سه بازيکن ديگر کسي باقي نمانده است و طبيعتا اين بازي و داوري آن عادلانه نيست!
    
روزنامه اعتماد در گزارش روز بعد از مشخص شدن نتايج احراز صلاحيت ها از رد صلاحيت گسترده اصلاح طلبان سخن گفت و از تائيد تنها يک نفر و آن هم عارف ابراز خوشحالي کرد که اين يک نفر هم غنيمت است!
    
اعتماد در گزارش روز 29 دي پا را از اين نيز فراتر گذاشته و ضمن انتشارخبرهاي جسته و گريخته از رايزني هاي صورت گرفته با شوراي نگهبان از سوي روساي قواي مجريه و مقننه نوشت: «٩٩ درصد اصلاح طلبان براساس نتايج فعلي رد صلاحيت شده اند؛ همان هايي كه پايگاه اصلي حسن روحاني بوده اند و حامي سياست هاي اين سال هاي علي لاريجاني. تعداد بالاي رد شده ها از نگاه اينهايي كه وارد ميدان رايزني شده اند قابل حل است و خيلي ها هم فعلاچشم به نتيجه اين رايزني ها دارند
    
روزنامه شرق نيز در شماره سه شنبه 29 دي بيانيه شوراي سياست گذاري اصلاح طلبان را منتشر کرد که در آن آمده بود؛ «عدم احراز يا رد صلاحيت گسترده کانديداهاي مجلس دهم اسباب تاثر و تاسف جامعه و علاقه مندان نظام جمهوري اسلامي ايران را فراهم مي آورد
    
اين روزنامه در شماره چهارشنبه 30 دي به شکايت هاي فله اي نامزدهاي رد صلاحيت شده نيز پرداخت و نوشت: «نامه هاي وارده به آيت الله احمد جنتي در حال زيادشدن است؛ از علي مطهري تا جمعي از نمايندگان مجلس. شايد تا امروز تعدادي ديگر هم به آن اضافه شده باشند. اين نامه نگاري ها جداي از آمدوشدهايي است که گفته مي شود اين روزها از بهارستان و پاستور و جاهاي ديگر به سمت ساختمان شوراي نگهبان در جريان است
    
آرمان نيز در گزارشي به شوک رد صلاحيت ها پرداخت و مدعي شد؛ «چهار اصلاح طلب در تهران تاييد صلاحيت شدند! اين نتيجه اي بود كه روز گذشته و پس از اعلام بررسي صلاحيت ها منتشر شد. عليرضا محجوب نماينده كنوني مردم تهران، محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات، سهيلاجلودارزاده نماينده پيشين مجلس و مصطفي كواكبيان نماينده پيشين مجلس، چهار كانديداي اصلاح طلبي هستند كه تاييدصلاحيت شده اند
    
روزنامه زنجيره اي قانون نيز علاوه بر بهره گرفتن از زبان کاريکاتور و تلاش براي اثبات اين گزاره دروغ که ديگر کسي براي رقابت باقي نمانده است از عبارت «رد صلاحيت حداکثري» براي بيان اعتراض خود استفاده کرد.   
    
اظهارات قابل تامل رئيس جمهور
    
رئيس جمهور در روز يکشنبه 27 دي و در کنفرانس خبري مربوط به روز اجراي برجام در پاسخ به سوال خبرنگار اعتماد از استفاده حداکثري از اختيارات خود براي حفظ حقوق داوطلبان رد صلاحيت شده سخن گفت و البته اين تمام اظهارات روحاني در اين زمينه نبود. رئيس جمهور پنجشنبه گذشته نيز در جمع استانداران و فرمانداران با زبان نيش و کنايه به رد صلاحيت ها اعتراض کرده و چنان سخن گفته بود که گويي رقيبي در عرصه انتخابات باقي نمانده است.
    
روحاني در اين جمع اظهار داشته بود؛ «اگر قرار است يك جناح در انتخابات حضور داشته باشد و يك جناح نه، ديگر به چه دليل انتخابات برگزارمي كنيم؟»
    
    
واقعيت از زبان آمار
    
اما واقعيت چيست ؟ آيا کسي براي رقابت باقي نمانده و شوراي نگهبان همه را رد صلاحيت کرده است ؟ آمار نشان دهنده کذب اين ادعا است. 
    
آمارها نشان مي دهد هيئت هاي نظارت شوراي نگهبان با بررسي وضعيت صلاحيت داوطلبان انتخابات مجلس شوراي اسلامي ۴۷۲۰ داوطلب را در حالي تاييد صلاحيت کرده که اين رقم نشانگر آن است که دوره دهم شاهد بيشترين تاييد و احراز صلاحيت بوده است.
    
هيئت هاي نظارت شوراي نگهبان با بررسي وضعيت صلاحيت داوطلبان انتخابات مجلس شوراي اسلامي، 4720 داوطلب را در حالي تاييد صلاحيت کرده که اين رقم نشانگر آن است که دوره دهم شاهد بيشترين تاييد و احراز صلاحيت بوده، به طوري که چنين رقم بالايي در تاييد صلاحيت ها هيچ گاه در تاريخ ايران سابقه نداشته است.
    
با توجه به تاييد صلاحيت ها که تا اين لحظه انجام شده، بايد گفت که به طور ميانگين براي هر کرسي نمايندگي مجلس 16 نفر رقابت مي کنند.
        
ليست هاي انتخاباتي اصلاح طلبان در راه !
    
از سوي ديگر و در حالي که اصلاح طلبان هفته گذشته مدعي بودند که 99 درصد اصلاح طلبان رد صلاحيت شده اند و در اين رابطه حسين مرعشي رئيس کارگروه استان هاي شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان گفته بود، در کل کشور تنها 30 اصلاح طلب تاييد صلاحيت شده اند، اين روزها خبرها نشان دهنده واقعيات ديگري است !
    
به عنوان نمونه احمد حکيمي پور عضو شوراي سياست گذاري انتخاباتي اصلاح طلبان در گفت وگو با تسنيم، درباره زمان تکميل و اعلام ليست اصلاح طلبان مي گويد: بعد از اعلام نتايج شوراي نگهبان فرصت براي بستن ليست ها فراهم مي شود. وي افزود: ظاهراً شوراي نگهبان 16 بهمن ماه نتايج بررسي ردصلاحيت شده ها و عدم احراز صلاحيت شده ها را اعلام مي کند و ما از اين تاريخ به بعد ليست ها را آماده مي کنيم. عضو شوراي سياست گذاري انتخاباتي اصلاح طلبان درباره تکميل ليست اصلاح طلبان تهران، گفت: ليست تهران هنوز بسته نشده است.
    
نگاهي به گذشته نشان مي دهد که اصلاح طلبان تاکنون همه راه ها را رفته اند، از روزهاي پاياني مجلس ششم که دست به تحصن زده و حتي تهديد به عدم برگزاري انتخابات از سوي دولت اصلاحات و در ادامه تحريم انتخابات در برخي دوره ها و از همه اين راهکارها هيچ طرفي برنبستند، آنان مي دانند که انتخابات چه با حضور و چه بي حضور آنان به خوبي برگزار خواهد شد و شرکت نکردن اصلاح طلبان در انتخابات نتيجه اي عايد آنان نخواهد کرد. مدعيان اصلاحات با علم به اين واقعيت سياست يک تير و دو نشان را پي گرفته اند ؛ نخست آن که مدعي شده اند کسي از آنان در انتخابات تائيد صلاحيت نشده و با اين ادعا دست به مظلوم نمايي زده اند و دوم آن که در پشت پرده با نامزدهاي متعددي که تائيد شده اند، مذاکره مي کنند تا ليست هاي خود را تکميل کنند و خبرها حکايت از تکميل اين ليست ها در روزهاي آتي دارد ؛ مظلوم نمايي مدعيان اصلاحات به زعم آنان راه را براي پيروزي ليست هاي تهيه شده هموار خواهد ساخت و البته اگر شکست خوردند مي توانند بگويند، نامزدي براي رقابت نداشته اند!