گزیده های 10 فروردین -95 قسمت -2

گزیده های 10 فروردین -95 قسمت -2
سران کره شمالی ارتش این کشور را برای حمله اتمی پیشدستانه به حال آماده‌باش در آوردند.به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «ری سو یونگ،» وزیر امور خارجه کره شمالی در گفت و گو با خبرگزاری «تاس» روسیه اعلام کرد در پاسخ به رفتار جنون آمیز آمریکا برای شعله ور کردن آتش جنگ اتمی، ارتش را در وضعیت حمله پیشدستانه قرارداده‌ایم و با قاطعیت آمادگی مان را برای حمله اتمی اعلام می کنیم.
او در ادامه گفت: شبه جزیره کره بر سر دو راهی صلح یا جنگ اتمی قرار دارد؛ البته کره شمالی به تقویت ارتش خود که نیروی اتمی هسته آن است، ادامه خواهد داد.وی روند مسلح سازی کره شمالی را منوط به نوع موضع واشنگتن نسبت به پیونگ یانگ دانست.وزیر خارجه کره شمالی یادآور شد: واشنگتن هشدارهای مکرر پیونگ یانگ را نادیده گرفت چه اینکه آمریکا اکنون سرگرم رزمایش «کی ریزولف» در کره جنوبی است که به این شکل آشکارا همسایه شمالی اش را هدف قرار می دهدری سو یونگ تصریح کرد: نیروی نظامی عظیمی در این تمرین شرکت دارد و از انواع سلاح اتمی استراتژیک درآن استفاده می شود. بنابراین می توان گفت رزمایش مزبور در شرایط مشابه جنگ واقعی است.او خاطر نشان کرد: آمریکا خود باعث شد پیونگ یانگ برای برخورداری از سلاح اتمی بکوشد. دارای توانمندی نظامی بالایی هستیم که به ما اجازه می دهد از هر نوع سلاح در جنگ استفاده کنیم، کره شمالی ارتش خود را در پاسخ به رفتار تجاوزکارانه آمریکا در حال آماده باش برای حمله پیشدستانه قرار داده است.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه با ۳۲۵ واحد کاهش در مرز کانال ۸۱ هزار واحدی متوقف شد.شاخص کل بورس تهران با ۳۲۵ واحد کاهش به ۸۰ هزار و ۹۳۵ واحد رسید. امروز شاخص کل با معیار هم وزنی ۱۰ واحد تقویت شده و به رقم ۱۳ هزار و ۴۷۳ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به ۳۴۹ هزار میلیارد تومان رسید.همچنین معامله گران بورسی بیش از ۷۲۴ میلیون برگه سهام و اوراق بهادار را در قالب ۵۹ هزار و ۲۳۳ نوبت معامله و به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند. شاخص قیمت با معیار وزنی و ارزشی امروز ۱۲۳ واحد کاهش یافته و به رقم ۳۰ هزار و ۷۸۲ واحد رسید.شاخص قیمت با معیار هم وزنی ۸ واحد تقویت شده و به ۱۱ هزار و ۲۹۸ واحد رسید. شاخص آزاد شناور با ۵۶۷ واحد کاهش به ۹۳ هزار و ۲۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۹۶ واحد کاهش به ۵۷ هزار و ۶۳۵ واحد و شاخص بازار دوم بورس با ۳۰۱ واحد کاهش به ۱۷۱ هزار و ۵۷ واحد رسید.
دقایقی پیش زمین لرزه‌ای به بزرگی 4/1 ریشتر حوالی شهرستان نهاوند در استان همدان را لرزاند.به گزارش ایسنا و به نقل مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شبکه‌های لرزه‌نگاری این مرکز امروز سه‌شنبه 10فروردین ماه در ساعت 8 و 17 دقیقه و 3 ثانیه زمین لرزه‌ای به بزرگی (در مقیاس امواج درونی) 4/1 ریشتر در حوالی شهرستان نهاوند در استان همدان را به ثبت رساندند.
سفارت آمریکا در مسکو از سفر مدیر سازمان سیا به مسکو در اوایل ماه جاری میلادی خبر داد.به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سفارت آمریکا در مسکو اعلام کرد که جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی سفری به مسکو داشته است.سفارت آمریکا هدف از سفر رئیس سازمان سیا به مسکو را بررسی آینده بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه عنوان کرده است.خبرگزاری اینترفاکس نیز به نقل از وزارت خارجه روسیه از انجام این سفر خبر داد.
مرکز مدیریت راههای مازندران اعلام کرد با پاکسازی نخاله ها از سطح جاده هراز این محور صبح سه شنبه بر روی خودروهای عبوری بازگشایی شد.براساس گزارش مرکز مدیریت راههای مازندران جاده هزار از شامگاه دوشنبه به دلیل بارش شدید باران و سیلابی شدن سطح جاده و ریزش سنگ بسته شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی شد.براساس این گزارش، هم اکنون ترافیک سنگین خودرویی در محور هراز وجود دارد که با برقراری تردد در این محور در ساعات آینده از حجم ترافیک کاسته می شود.کندوان ترافیک سنگین
مرکز مدیریت راههای مازندران ترافیک در محور کندوان ( جاده چالوس- کرج) را سنگین اعلام کرد و از رانندگان خواست به دلیل بارش باران و لغزندگی سطح جاده ها با سرعت مطمئن حرکت کنند.در نوروز سالجاری به دلیل بارش باران و ریزش کوه بیش از شش دستگاه خودرو دچار حادثه شد و افزون بر 10 نفر نیز به دلیل برخورد سنگ ناشی از ریزش کوه در داخل خودروها زخمی شدند.استان مازندران سه هزار و 600 کیلومتر محور اصلی دارد که طبق آخرین گزارش در این مدت 16 میلیون تردد در چهار محور اصلی این استان به ثبت رسید و مازندران رتبه اول را در تردد خودرویی در بین 31 استان به خود اختصاص داد.
جانشین رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: انحراف به چپ پژو 405، جان سه تن را گرفت و چهار تن را هم روانه بیمارستان کرد.
به گزارش ایرنا از پلیس راهور، سرهنگ داوود قاسمیان افزود: یک دستگاه پژو 405، حوالی ساعت 18 روز دوشنبه در یک محور روستایی منطقه خاش سیستان و بلوچستان به دلیل انحراف به چپ با وانت پیکان برخورد کرد که در این حادثه سه تن کشته و چهار تن مجروح شدند.وی به برخورد چهار خودرو در یکی از محورهای فرعی سرپل ذهاب کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این حادثه نیز که حوالی ساعت 15 دوشنبه رخ داد، سواری سمند با انحراف به چپ با کامیون بنز، سواری ال 90 و سواری پیکان برخورد کرد که در این حادثه یک تن کشته و چهار تن مجروح شدند.جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا به واژگونی یک دستگاه پاترول در یکی از مسیرهای فرعی محورهای اهر - تبریز استان آذربایجان شرقی نیزاشاره کرد و اینکه در این حادثه که ساعت 2:45 بامداد دوشنبه رخ داد دو تن کشته و سه تن مجروح شدند که علت این حادثه در دست بررسی است.