گزیده خبرهای 7 آذر- 95

گزیده خبرهای 7 آذر- 95
درپي برف و سرمازدگي اخير رخ داد: افزايش قيمت پرتقال و نارنگي
رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي از افزايش هزار توماني قيمت پرتقال و نارنگي خبر داد.    حسين مهاجران در گفت وگو با ايسنا، گفت: بروز سرمازدگي تاثير چنداني در ميدان ميوه و تره بار نداشته است و قيمت ها تغيير آنچناني نکرده است. وي افزود: در ميدان ميوه و تره بار در حال حاضر نارنگي کيلويي هزار تومان به دليل سرما افزايش قيمت داشته و پرتقال تامسون هم با افزايش هزار توماني قيمت مواجه شده است که البته 500 تومان آن طبيعي است و 500 تومان مربوط به سرما مي شود. کيوي نيز با افزايش قيمت در ميادين و مغازه ها همراه نشده است و در ماه هاي اخير کاهش 800 تا هزار توماني داشته است اما به طور کلي در ساير اقلام مشکلي بابت عرضه و قيمت وجود ندارد.    رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي ادامه داد: سرمازدگي پرتقال در زمستان هميشه از دي ماه شروع مي شود و تا 15 فروردين ادامه پيدا مي کند. پرتقال ها در استان مازندران از نوشهر تا رامسر آسيبي نديده است اما از نوشهر به طرف بهشهر که مربوط به ذخيره شب عيد است حدود 20 درصد از محصول دچار آسيب ديدگي شده است.    مهاجران اضافه کرد: به غير از اين 20 درصد، بقيه محصولات پرتقال سلامت هستند. به طور کلي سرماي زير 8 درجه پرتقال را منجمد مي کند اما در شرايط فعلي غرب مازندران به دو درجه زير صفر رسيده و شرق مازندران که به 11 درجه زير صفر رسيده است در مناطق کوهستاني بوده و محصولات در دشت ها آسيبي نديده اند و مصرف کنندگان بايد به اندازه نياز روزشان خريد و محصولاتي مانند پرتقال را نگهداري کنند.    وي عنوان کرد: به نظر نمي رسد در روزهاي آينده مشکلي بابت عرضه انواع ميوه و تره بار وجود داشته باشد و عرضه به قدري است که اصلاً نيازي به واردات پرتقال يا نارنگي نيست.
زوج کلاهبردار به دادگاه رفتند
    ساري – فارس: فرمانده انتظامي شهرستان گفت: در پي شکايت يکي از بانک هاي اين شهرستان مبني بر جعل، کلاهبرداري و ارائه اسناد و ضمانت نامه هاي جعلي، تحقيق و بررسي در اين خصوص در دستور کار ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.    سرهنگ زيدالله کاظمي اظهار کرد: با تشکيل تيم عملياتي و بررسي همه جانبه از نحوه انجام کلاهبرداري مشخص شد، متهمان با جعل امضا و مهر موسسات، ادارات و نهادهاي دولتي، با تنظيم ضمانت نامه بانکي براي دريافت وام و يا ضمانت وام اقدام کردند و پس از دريافت وجه نقد و وام با ارائه آدرس هاي نادرست و مکان هاي جعلي موجب سردرگمي بانک ها براي دريافت مطالبات شدند.    فرمانده انتظامي شهرستان ساري تصريح کرد: ماموران با انجام تحقيقات غيرمحسوس و شگردهاي پليسي، متهمان را شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير کردند.    وي اظهار کرد: جاعلان به نام هاي «ن الف» و «ز م» طي بازجويي هاي صورت گرفته به 16 فقره کلاهبرداري و انواع جعل در مرکز استان مازندران اعتراف کردند که پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شدند.
    خبر ويژه 
مطالبات اقتصادي مردم خرد است اما با انتخابات چه كنيم
عضو مرکزيت حزب اتحاد ملت مي گويد مردم احساس نکرده اند که وضع اقتصادي آنها در دولت يازدهم بهتر شده است.    آذر منصوري از اعضاي حزب متحد مشارکت به روزنامه آرمان گفته است: بخشي از مطالبات در سطح خرد معوق مانده است که نمي توان منکر اثرگذاري آن برپايگاه راي روحاني شد. به نظرم در اين فرصت با توجه به انتقاداتي که به اين بخش ها وارد است دولت بايد اقدامات موثري انجام دهد و از همه مهم تر استراتژي رسانه اي خود را به يک استراتژي پيش برنده تبديل کند. از طرف ديگر تا فرصت باقي است نيروهاي بخصوص اجرايي غيرهمراه را تغيير دهد. بسياري از مديران دولت روحاني در شهرستان ها و بخش ها با دولت همراه نيستند و چه بسا ضددولت عمل مي کنند. پايگاه راي دولت را سرخورده کرده اند و قطعا اين موارد بر پايگاه راي او اثر خواهد گذاشت. دولت روحاني بايد ساز و کاري تدبير کند که بتواند از ظرفيت و پتانسيل نيروهاي همراه خود استفاده کند. ضمن اينکه بخشي از طبقات جامعه که بهتر شدن امور را در کوچک يا بزرگ شدن سفره خود مي بينند، بايد تغييرات را احساس کنند که به نظر مي آيد هنوز احساس نکرده اند.    وي در پاسخ اين سوال که آيا در صورت دومرحله اي شدن انتخابات شانس روحاني براي پيروزي کم نخواهد شد؟ گفت به نظرم کسي که رئيس جمهور است و در رقابت دور اول نتواند آراي لازم را کسب کند، در دور دوم کارش بسيار سخت خواهد بود، البته اين موضوع ارتباط مستقيم دارد به اينکه کسي که رقيب دوردوم او مي شود چه مختصاتي داشته باشد و تا چه ميزان بتواند موجب حضور حداکثري مردم در پاي صندوق راي شود.
بحرین، درصدد حذف عمان از اتحادیه خلیج فارس است
* بحرین، درصدد حذف عمان از اتحادیه خلیج فارس است. به گزارش روزنامه الحیات، غانم البوعینین، وزیر امور مجلس شورا و نمایندگان بحرین اعلام کرد پرونده «اتحادیه خلیج [فارس]» در نشست کشورهای عضو شورای همکاری (که ماه آینده در بحرین برگزار می‌شود) بررسی خواهد شد و عُمان در این اتحادیه حضور نخواهد داشت. طرح تشکیل اتحادیه خلیج فارس از زمان «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق عربستان در سال 1391 مطرح شده است اما با مخالفت عمان روبه‌روست و میان کشورهای حاشیه خلیج فارس در این خصوص موضع یکپارچه وجود ندارد.
واژگونی پراید دراتوبان تهران- قم 5کشته و مجروح برجای گذاشت 
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: واژگونی خودرو پراید دراتوبان تهران-قم،2 کشته و 3 مجروح برجای گذاشت."حسن عباسی" در گفت و گو با ایرنا، افزود: ساعت 11:35 دقیقه حادثه واژگونی یک دستگاه خودرو سواری در اتوبان تهران- قم به مرکز اطلاع رسانی اورژانس تهران اعلام و بلافاصله سه تیم امدادی و درمانی اورژانس به همراه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.وی بیان کرد: در این سانحه رانندگی یک دستگاه خودرو سواری پراید با 5 سرنشین به هنگام حرکت بدلایل نامشخص واژگون شد.مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: دراین حادثه 2 نفر از سرنشینان این خودرو بدلیل شدت جراحات وارده جان باختند و همچنین سه سرنشین دیگر آن بدلیل مصدومیت توسط تکنسین‌های اورژانس تهران به بیمارستانهای لقمان و هفتم تیر منتقل شدند.وی علت این واژگونی را در دست بررسی کارشناسان پلیس راهور اعلام کرد.
پرتاب دختر 13 ساله به بیرون از خودرو، مرگ خونینی را رقم زد 
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: دختر 13 ساله بر اثر برخورد خودروی سواری 206 با حفاظ کنار جاده به بیرون پرتاب و در دم جان باخت.سرهنگ "علی اصغرشیرمحمدی" در گفت و گو با ایرنا، افزود: این حادثه مرگبار، حوالی ساعت 18:30 بعدازظهر در خط شمالی اتوبان زنجان - قزوین و به علت خستگی و خواب آلودگی راننده خودرو سواری رخ داد و با توجه به اینکه متوفی از کمربند ایمنی استفاده نکرده بود بنابراین بر اثر ضربه وارده به بیرون از خودرو پرتاب و به گام مرگ فرو رفت.وی اظهار کرد: شدت ضربه به حدی بوده که جسم بی‌جان این دختر 13 ساله در حدود 20 متری محل حادثه در لاین جنوبی این مسیر ارتباطی پیدا شد"شیرمحمدی" افزود: 2 سرنشین مصدوم شده در این حادثه که زن و مرد بودند به علت جراحت و آسیب وارده به نواحی مختلف بدن، توسط عوامل اورژانس به منظور مداوا و درمان به بیمارستان امدادی شهرستان ابهر انتقال یافتند.رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: حوالی ساعت 23 نیز یک دستگاه خودروی سواری پژو بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه در مسیر ارتباطی زنجان - میانه واژگون شد."شیرمحمدی" افزود: این حادثه نیز سه مصدوم داشت که حال یکی از مصدومان به علت شدت صدمات و جراحات وارده وخیم بود که به منظور درمان به بیمارستان آیت‌الله موسوی اعزام شدند.