نامه‌هاو صدای شما

نامه‌هاو صدای شما  7 ۀذر- 95
تکدی‌گری
یکی از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی که متاسفانه طی چند سال اخیر در جامعه بسیار نمود دارد، اما برخورد ریشه‌ای و قطعی با آن صورت نمی‌گیرد، موضوع تکدی‌گری است که روز به روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد و اینکه برخی افراد به ناچار به این کار روی آورده‌اند، پیگیری خاص خودش را می‌طلبد، اما برخی دیگر صرفاً با سوء استفاده از احساسات پاک و نوعدوستانه شهروندان، درآمدهای هنگفتی به جیب می‌زنند و این کار را وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف غیر انسانی و شوم خود قرار داده‌اند. بر همین اساس، از کلیه نهادهای اجتماعی، نظیر بهزیستی در کنار نیروی انتظامی و قوه قضاییه عاجزانه تقاضامندم برخورد ریشه‌ای با این پدیده را در دستور کار خود قرار دهند و نگذارند تعدادی فرصت طلب و سودجو از این طریق برای خود منبع درآمدی کلان درست کنند.منیری- تهران

*اسماعیل حسینی از تهران: متاسفانه برخی موتورسواران به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه چندانی نمی‌کنند، طوری که گاه از مسیر پیاده‌رو برای عبور و مرور خود استفاده می‌کنند که این امر خطرات زیادی را متوجه عابران پیاده می‌کند. واقعاً مسئول برخورد قانونی با این موضوع چه نهادی است؟ راهنمایی و رانندگی یا شهرداری؟ چه کسی باید از جان شهروندان در مقابل این رفتارهای ناهنجار و پرخطر محافظت کند؟ چرا کسی در این‌ باره راهکار اساسی انجام نمی‌دهد تا دیگر کسی جرات و امکان چنین کاری را نداشته باشد؟
*
هاشمی از تهران: از مسئولان سد معبر شهرداری منطقه 19 تقاضا می‌شود نسبت به سد معبر چرخ‌های میدان شهید سروری که باعث ترافیک و هدررفتن وقت مردم می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهند.
*وزیری از تهران: این روزها که سرمای هوا در تهران بیداد می‌کند، بسیاری نگران جان افراد بی‌خانمانی هستند که به‌ناچار شب‌های سرد تهران را در خیابان‌ها به صبح می‌رسانند. جادارد مسئولان شهرداری گروه ویژه‌ای را برای شناسایی این افراد تشکیل دهند تا با انتقال آن‌ها به گرمخانه‌ها و مددسراها مانع وقوع حوادث تلخ و دلخراش در این رابطه شوند. این حداقل کاری است که می‌توان درقبال بی‌خانمان‌ها و همشهریان بی‌سرپناه در این روزهای سرد سال انجام داد.
*
فرشیدی از کرمانشاه: بعد از هدفمندی یارانه‌ها تمامی اجناس و خدمات دولتی(انرژی‌ها) چندین برابر گران شد، ولی مبلغ یارانه‌ها هیچ تغییری نکرده است! به مسئولان دولتی بگویید این مبلغ ناچیز حتی کفاف یکی از قبوض انرژی مصرفی مردم را هم نمی‌دهد!