گزیده ها 10 دی - 95

گزیده ها 10 دی - 95
رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین، مسئولان فاسد این کشور را تهدید به بیرون انداختن از هلیکوپتر کرد و گفت قبلا هم این کار را انجام داده است.

دوترته که از سختگیری علیه قانون‌شکنان و قاچاقچیان حمایت می‌کند، گفت: "اگر فاسد باشید، شما را با یک هلیکوپتر به مانیل می‌آورم و از داخل آن بیرون می‌اندازم."

رئیس جمهور فیلیپین پیش از این نیز سابقه گفتن سخنان جنجالی را داشته است. اوایل ماه جاری میلادی نیز رئیس جمهوری فیلیپین گفت زمانی که شهردار بوده به سه نفر تیر خلاص شلیک کرده اما مارتین آدانار، سخنگوی دولت، تلاش کرد سخنان او را تعدیل کند و گفت این صحبت‌ها جدی است اما منظور رئیس جمهور این نبوده که به طور واقعی افراد را کشته است.

دوترته، که در مورد قربانیان طوفان سه‌شنبه در مناطق مرکزی فیلیپین سخنرانی می‌کرد، در پیامی ویدئویی از دفترش گفت هرکسی کمک‌هایی را که برای قربانیان ارسال می‌شود بدزدد، از هلیکوپتر بیرون پرت می‌کند: "این کار را قبلا انجام داده‌ام و چرا نباید تکرارش کنم؟"

او گفت که قربانی یا قربانیانش گروگانگیر‌هایی بودند که گروگانشان را کشته بودند. هنوز مشخص نیست که این اتفاق در کجا یا چه زمانی رخ داده است.

با این حال امروز پنجشنبه (۲۹ دسامبر) آقای دوترته از سخنان قبلی‌اش فاصله گرفت و گفت: "بیرون انداختن یک نفر از هلیکوپتر؟ حتی اگر حقیقت داشته باشد هم من نمی‌گویم." رئیس جمهوری فیلیپین پیش از این نیز سابقه تکذیب سخنانش را داشته است.

دوترته پیش از این نیز از کشتن افراد به دست خودش سخن گفته بود. حدود دو هفته پیش، رئیس جمهوری فیلیپین به بی‌بی‌سی گفت هنگام تصدی سمت شهرداری داوائو، یکی از شهرهای این کشور، سه متهم به تبهکاری را کشته است.

او گفت: "حدود سه نفر از آن‌ها را کشتم... نمی‌دانم چند گلوله از اسلحه‌ام به بدن آن‌ها شلیک کردم. این اتفاق افتاده و نمی‌توانم درباره‌اش دروغ بگویم."

دوتراته چند روز قبل از آن و در جمع تجار برجسته فیلیپین در مانیل نیز گفته بود با موتور در شهر داوائو دور می‌زده و "دنبال درگیری می‌گشتم تا ببینم می‌توانم کسی را بکشم."

دوترته که گفته می‌شود از طرفدران کشتن خلافکاران است حدود دو دهه شهردار داوائو، در جنوب فیلیپن بوده و در دوران تصدی او میزان جرم و جنایت به میزان قابل توجهی پایین بود.

او به عنوان رئیس جمهوری نیز اعلام کرد می‌خواهد ریشه مواد مخدر و فساد را در فیلیپین بکند و در این راه اگر لازم باشد زندگی میلیون‌ها نفر را هم خواهد گرفت.

از ماه می گذشته که دوترته به ریاست جمهوری انتخاب شد و علیه مواد مخدر اعلام جنگ کرد، گفته می‌شود که پلیس و ماموران دولتی فیلیپین حدود ۶۰۰۰ نفر را کشته‌اند.

سازمان‌های حقوق بشری و سیاستمداران مخالف، خواهان پاسخگویی رئیس جمهوری شده‌اند اما او کماکان از محبوبیت زیادی بین رای‌دهنده‌هایی که خواهان پاک شدن کشورشان هستند، برخوردار است.
منبعبی بی سی
امام جمعه مشهد با بیان اینکه یک عده راه افتاده‌ و می‌گویند ما وعده می‌دهیم رفع حصر صورت گیرد، گفت: مگر این مملکت بی‌صاحب است، مگر دادگاه ندارد و مگر ما مسئول خون‌های ریخته شده نیستیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم ۹ دی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: نتیجه دوستی و وابستگی با افراد مغضوب خدا این است که این‌ها به‌جایی می‌رسند که قسم دروغ می‌خورند درحالی‌که خودشان هم می‌دانند دروغ است. افرادی در جریان فتنه ۸۸ حاضر شدند در خط دوستی با جریان معاند و مغضوب خدا قرار می‌گیرند. اگر ما جریان فتنه ۸۸ را بخواهیم در قالب یک متن کوتاه و عبارت خیلی مختصر مشخص کنیم، باید گفت افرادی که کارگزار فتنه دشمن قرار گرفتند، در خط دوستی و وابستگی به جریان معاند استکباری مغضوب خدا درآمدند.

وی با بیان اینکه لازم است امروز بعد از ۸ سال، بازخوانی نسبت به فتنه ۸۸ داشته باشیم، تصریح کرد: اولین کسی که متوجه این فتنه شد و اول مغز نخبه‌ای که این واقعیت را درک کرد، مقام معظم رهبری بودند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب چند ماه پیش از انتخابات نسبت به بروز فتنه هشدار داده بودند. در آبان ۱۳۸۷، چند ماه به انتخابات مانده در فرمایشات و سخنرانی‌شان فرمودند «سیاسیون در زمین دشمن بازی نکنند که چه ببرند و چه ببازند، برد با دشمن است»، در ایام نوروز هم، هنگام مراجعت ایشان من در سفر بودم، مرحوم آیت‌الله طبسی وقتی از سفر برگشتم، فرمودند رهبری به من سفارشی کردند تا به شما بگویم، فرمودند در جریان انتخابات، در مقام برخورد با هیچ شخص و جریانی اقدام نکنید و درصدد تخریب هیچ فردی قرار نگیرید، چون این انتخابات آبستن عوارض و حوادثی است، شما در این عوارض و حوادث نقش نداشته باشید.

وی با اشاره به اینکه بر حسب توصیه رهبری در مسیر انتخابات هیچ فعالیت سیاسی له یا علیه کسی نداشتم، گفت: فقط در شام غریبان حضرت زهرا (س) یک کارناوال انتخاباتی در وکیل‌آباد راه افتاد و دختر و پسر مشغول عیاشی بودند که من در روز بعد در نماز جمعه نفس این حرکت را محکوم کردم اما درصدد تخریب یا نسبت دادن این حرکت نابه‌هنجار به کاندیدایی برنیامدم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جریان اصلاحات قرار بود میان آقایان خاتمی و میرحسین موسوی هر کدام که کاندیدا شدند دیگری به نفع او کنار برود، بیان کرد: بر حسب قرار آنان بنا شد تا آقای خاتمی به صحنه بیاید و موسوی کنار برود اما او با لموند فرانسه مصاحبه کرد و وقتی خبرنگار از او پرسید رئیس جمهور آینده ایران باید چه اقداماتی انجام بدهد، موسوی فهرست و لیستی از برنامه‌ها و اقدامات رئیس جمهور آینده ایران ارائه داد که خبرنگار به او گفت رئیس جمهور که شخص اول ایران نیست و اجرای بسیاری از این برنامه‌ها مربوط به شخص اول کشور و رهبر ایران است که موسوی نیز در پاسخ به خبرنگار گفت اگر یک رییس‌جمهور با قدرت در این کشور بیاید، مردم را به وسط خیابان‌ها می‌آورد و مردم و رهبر را مجبور می‌کنند وظایفش را بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، محدود بداند. وقتی این مصاحبه را انجام داد، برخی جریان‌های سیاسی آمدند آقای موسوی را مجبور کردند برخلاف آن قرار اولیه، با این‌که آقای خاتمی کاندیدا شده بود، او به صحنه انتخابات بیاید.

وی با اشاره به اینکه آقای خاتمی وقتی چشمش را باز کرد و دید پشت سرش جز جبهه مشارکت، کسی نیست، گفت: مجاهدین انقلاب، کارگزاران، تمام شعب اصلاحات به خاطر همسویی با او در تعارض با رهبری سراغ آقای میرحسین موسوی رفتند بنابراین آقای خاتمی مجبور شد به نفع میرحسین موسوی کنار برود.

علم‌الهدی با بیان اینکه این مصاحبه هم در داخل برای کارگزاران فتنه زمینه‌ای ایجاد کرد و هم در خارج مشخص شد موقعیت براندازی در انتخابات همین الان است، ادامه داد: رمز فتنه تقلب در انتخابات بود. دو روز بعد از انتخابات راهپیمایی از میدان انقلاب به سمت میدان آزادی شروع شد و وقتی راهپیمایان به چهارراه نواب رسیدند موسوی برای اینکه اعلام کند مدیریت این راهپیمایی با اوست بالای وانت رفت و شعارها و راهپیمایی را مدیریت کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مدیریت راهپیمایی را شخص موسوی بالای وانت به دست گرفت، گفت: تا ۲۵ بهمن سال ۸۸، ۱۷ مورد راهپیمایی و تجمع ساختارشکن به وسیله عناصر ضد انقلاب و استکباری به راه افتاد.

وی یادآور شد: در روز قدس نیز هنجارشکنان به راهپیمایان روزه‌دار پیوستند، آب خوردند و تظاهر به روزه‌خواری کردند. بعد از آن در دانشگاه تهران عکس امام (ره) را پاره کردند تا قصه به روز عاشورا رسید و مساله از نه غزه نه لبنان و جمهوری ایرانی تجاوز کرد و به هتک حرمت به امام حسین (ع) در روز عاشورا رسید که این مساله برای مردم قابل تحمل نبود و به حماسه ۹ دی و حضور میلیونی آنان انجامید.

علم‌الهدی اضافه کرد: اقتضای حماسه نهم دی این بود که این حرکت به‌کلی به‌عنوان یک حرکت شکست‌خورده آرام بگیرد اما این‌ها بازهم از سر اصرار فرو ننشستند تا ۲۵ بهمن که در مقابل حرکت مردمی و قیام ملی ۲۲ بهمن مردم اعلام راهپیمایی کردند، هنجارشکنی در مقابله با انقلاب پیروز شده در ۲۲ بهمن انجام دادند که طبیعتاً امنیت جامعه اقتضا می‌کرد که ارتباط فتنه‌گران با خارج کشور قطع شود و انقطاع این ارتباط جز با حصر خانگی برای رؤسای فتنه امکان نداشت و قضیه به اینجا انجامید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حصر خانگی برای فتنه‌گران یک نقطه مصونیت است، خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند آقایان موسوی و کروبی خبر نداشتند که این فتنه خارجی است، به فرض اینکه از چنین چیزی خبر نداشتند مگر از راهپیمایی ۲۴ خرداد هم خبر نداشتند، در این راهپیمایی خون‌ها ریخته شد، اما موسوی از بالای وانت راهپیمایی را مدیریت می‌کرد، در این راهپیمایی اموال مردم به آتش کشیده شد و خون‌های بیگانه ریخته شد. آیا این محاکمه و دادگاه ندارد؟

وی با بیان اینکه از روز بعد از انتخابات تا ۲۵ بهمن ماه آقایان کروبی و موسوی ۱۷ بیانیه در تائید هر حرکتی که به ضد نظام و انقلاب انجام گیرد صادر کردند، گفت: این‌ها در برابر هر حرکتی بیانیه دادند و این حرکت‌ها را تائید کردند که اگر این اقدامات در هر دادگاهی بررسی شود با مبانی و استدلال حکم اعدام صادر خواهد شد.

علم‌الهدی در واکنش به شعارهای مرگ بر فتنه‌گری که حاضرین سر می‌دادند، خاطرنشان کرد: مساله شعار و احساسات نیست، در کدام دادگاه است که این‌ها بخواهند مورد عفو قرار گیرند؟ کدام دادگاه است که کیفری کمتر از اعدام برای آن‌ها قائل شود؟ حصر خانگی برایشان یک مصونیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در نشستی که طرفداران فتنه با مقام معظم رهبری داشتند از ایشان درخواست کردند که دادگاهی برای سران فتنه تشکیل شود که مقام معظم رهبری به آنان می‌فرمایند اگر اینان محاکمه شوند و دادگاهی برایشان تشکیل شود شما از امروز ناراحت‌تر خواهید شد.

وی با بیان اینکه یک عده راه افتاده‌اند و می‌گویند ما وعده می‌دهیم رفع حصر صورت گیرد، گفت: مگر این مملکت بی‌صاحب است، مگر دادگاه ندارد، مگر ما مسئول خون‌های ریخته شده نیستیم و مگر دستگاه قضا و عدل این کشور می‌تواند آرام بنشیند.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه اندیشه سیاسی ما مبتنی بر نظرات و سلیقه‌های سیاسی نیست بلکه مبتنی بر باورهای دینی ماست، افزود: امام زمان (عج) امام همه ما هستند و ایشان ما را به مجتهد جامع‌الشرایط در زمان غیبتشان رجوع دادند و او را حجت خود معرفی کردند. مقام معظم رهبری به عنوان حجت امام زمان (عج) هستند.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه در فتنه ستون خیمه نظام هدف‌گیری شد، عنوان کرد: چیزی که باعث تاسف است وجود خواص بی‌بصیرت است که در مقابل این موضوع آرام بودند. آن‌ها بدتر از فتنه‌گرها هستند، یک عده از خواص ما در جریان فتنه سکونت کردند و برخی از آنان نیز به آن طرف میز رفتند، ولی شما مردم با حماسه و شوری که داشتید پای حجت امام زمان (عج) ایستادید به همین منظور رهبری فرمودند ۹ دی ماندنی شد.

وی خطاب به مردم، گفت: باید دقت کنید تا عناصری که در عرصه نظام می‌آورید با رهبری زاویه‌ای نداشته باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ جای انقلاب این نبود کسانی که حقوق نجومی گرفتند را ذخیره نظام معرفی کنیم، لذا حقوق‌های نجومی متکاثران به اندازه‌ کارتن خوابی مستضعفان مایه شرمساری است.

به گزارش فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امشب (چهارشنبه) 8 دی ماه به مناسبت یوم الله 9 دی با حضور در جمع مردم شرق تهران و در جمع نمازگزاران مسجد علی ابن الحسین علیه السلام گفت: امروز فتنه جدید غبارآلود کردن توانایی های یک ملت است، فتنه جدید این است که می گویند «ما نمی توانیم» و می خواهند هزینه ها را زیاد جلوه دهند و در مقابل دستاوردهای ملت را بپوشانند.

جلیلی افزود: امروز دشمنان هم به قدرت ملت ایران اذعان دارند اما عده ای نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند. مثلا برخی می گویند هسته ای اصلا چه فایده ای داشت؟ اصلا چرا هسته ای شدیم؟ فتنه جدید این است که تلاش می کنند تا رفتار دشمن را توجیه کنند و آن را بپذیرند و مردم را از مقاومت بازدارند.

وی ادامه داد: فتنه جدید نا امید کردن مردم از آینده ای روشن است که فقط با تفکر انقلاب اسلامی به دست می آید و اگر روزی در عرصه سیاسی عده ای برای مردم می خواستند تعیین تکلیف کنند، امروز هم همان ها دنبال این هستند تا یک عده بیشتر از بقیه حق داشته باشند، بنابراین امروز فتنه در اقتصاد یعنی تردید در توانایی های داخلی برای حل مشکلات اقتصادی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تاکید کرد: فتنه این است که اگر دشمن در سطح جهان اسلام هراسی و در سطح منطقه ایران هراسی می کند، عده ای نیز در داخل با کمک رسانه های بیگانه مردم را از تفکر انقلاب اسلامی و حاملان تفکر انقلابی می ترسانند و می گویند اگر اینها روی کار بیایند جنگ می شود!

وی تصریح کرد: در حالی که همین تفکر کشور را از جنگ دور کرده و چنان امنیتی ایجاد کرده که دشمن بعد 28 سال جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را در یک منطه نا امن ندارد و این امنیتی است که ما برای آن نگران بدعهدی دشمن نیستیم و روی کاغذ انجام نشده است، بلکه واقعی و ملموس است.

جلیلی خاطرنشان کرد: فتنه این است که موضوعات فرعی به جای موضوعات اصلی بنشیند، غبارآلودکردن یعنی موضوعات اصلی با موضوعات موهوم پوشانده شود و توجه به کنسرت، جایگزین حقایق کرسنت شود و فیلترینگ جایگزین ارائه گزارش درباره میزان استفاده از فضای مجازی برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال و افزایش صادرات شود.

وی با بیان اینکه هند سالی 80 میلیارد دلار از فضای مجازی کسب درآمد می‌کند ولی سهم ما فقط 100 میلیون دلار است، یعنی تقریبا هیچ، اظهار داشت: ذات استکبار نمی تواند حقوق مردم را تحمل کند؛ استکبار سیاسی آرای مردم را وتو می‌کند و استکبار اقتصادی اموال مردم را چپاول.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه خوی استکبار بد عهد است چه در کاخ سفید باشد چه در برج‌های میلیاردی، گفت: نمی شود در برج‌های میلیاردی نشست و برای مبارزه با فقر نسخه پیچید.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک منظومه است. مبارزه با فقر، بدون مبارزه با فساد و تبعیض نمی‌شود و این فریاد امام علی است، همان قدر که نمی‌توان نسبت به گرسنگی مظلومان بی‌تفاوت بود، مقابل شکم‌بارگی مترفان نیز نباید ساکت بود.

جلیلی افزود: حقوق‌های نجومی متکاثران به اندازه‌ی کارتن خوابی مستضعفان مایه شرمساری است و نگاه لیبرال سرمایه‌داری که ذات آن افزایش فاصله‌ی فقیر و غنی است، نمی‌تواند حامی مظلومین و فقرا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات دینی همه انسان ها به طور مداوم در معرض آزمایش و امتحان هستند و اهمیت چنین جلساتی آنجاست که این روز یک آزمایش بزرگ در سربلندی ملت در عبور از امتحان الهی بود.

جلیلی تاکید کرد: انسان ها در هر امتحانی که موفق شوند ارتقا پیدا می کنند و افتخار ملت ایران این است که در همه این سالها از امتحان های مختلف سربلند بیرون آمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه فتنه به معنای در آمیختن حق و باطل است، افزود: دشمن فهمیده برای مردمی که برای حق قیام کرده اند باید حق و باطل را بهم آمیخته کند تا در ایمان مردم تردید ایجاد شود.

وی افزود: به همین خاطر در سال 88 برخی حرفهای عجیب را نه افرادی در لس آنجلس، بلکه در همین تهران بیان می کردند، مثلا گفته شد دختری به نام ترانه موسوی را شکنجه کرده و بعد جنازه او را سوزانده اند! اما بعد که پیگیری شد مشخص شد کلا چند نفر به این اسم وجود دارند که هیچ کدام چنین اتفاقی برایشان نیفتاده است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان ادامه داد: یا در یک مورد دیگر مدعی شدند دختر یک جانباز به نام سعیده پورآقایی از منزلش دزدیده شده و شکنجه و کشته شده است! و حتی در مجلس ختم او نیز شرکت کردند اما بعدا مشخص شد اصلا ماجرا طور دیگری بوده و آن فرد به خاطر یک اختلاف خانوادگی از منزل فرار کرده و بعد مدتی هم به منزلش برگشته بوده است!

جلیلی با تاکید بر اینکه وقتی این حقایق برای مردم روشن شد، حماسه 9 دی توسط ملت رقم خورد، افزود: تفاوت فتنه با بحران همینجاست که در بحران باید به هر قیمت ولو با انواع ابزارهای امنیتی نظم و تعادل جامعه را برگرداند ولی در فتنه، بایدطوری هدایت کرد تا مردم نسبت به حقیقت روشن شوند.

وی گفت: در سالگرد حماسه 9 دی باید توجه داشته باشیم که فتنه های جدید چیست و دشمن چطور می خواهد حق و  باطل را درهم بیامیزد تا ما را دچار تردید کند.

جلیلی گفت: هیچ جای انقلاب این نبود که کسانی که حقوق نجومی گرفتند را ذخیره نظام معرفی کنیم، نگرانی نسبت به کارتن خواب ها زمانی می تواند درست باشد که از حقوق های نجومی و املاک نجومی هم شرمسار باشید.

وی افزود: من در سال 92 قبل از اینکه دولت فعلی روی کار بیاید اعلام کرد که چرا باید در جامعه 70 هزار میلیارد معوقه بانکی وجود داشته باشد؟ اما امروز بعد از سه سال از آغاز به کار دولت یازدهم، معاون اول رییس جمهور رسما اعلام کرد این رقم به 100 هزار میلیارد رسیده که این جای تاسف دارد و باید جلوی این مسایل گرفته شود.

جلیلی ادامه داد: فتنه این است که مردم را معطل کنیم و از ظرفیت های داخلی محروم کنیم و بگوییم صبر کنید تا حتما فلان شرکت خارجی برای سرمایه گذاری به ایران بیاید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اخیرا از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه ختم الانبیا علیه السلام بازدید کردم، در اوج تحریم ها و دورانی که می گفتند پول و سرمایه نیست این قرارگاه توانسته کارهای بسیار بزرگی با اتکا بر ظرفیت های داخلی انجام دهد و اگر این توانمندی ها ضربدر توان همه ملت شود مشکلات حل خواهد شد.

جلیلی در پایان در پاسخ به سوالات مردم نیز گفت: یکی از غبارهایی که در این سالها ایجاد کرده بودند این بود که این ما بودیم که دست دشمن بهانه دادیم! و اگر لبخند می زدیم مشکلات حل می شد اما امروز بعد از سه سال نتیجه چه شده است؟

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام ادامه داد: امروز الحمدلله همه می گویند در دشمنی امریکا شک نداریم اما چقدر هزینه داده شد تا این تجربه به دست بیاید؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرجا اختلاس، رشوه و دزدی وجود دارد نتیجه دور شدن از تفکر انقلابی است و باید به این تفکر بازگشت زیرا تفکر انقلابی است که مانع مفاسد و مشکلات است.
محمدرضا باهنر در روزنامه جام جم نوشت؛9 دی یک روز به یاد ماندنی است و باید ماندگار باشد. دلیل ضرورت ماندگاری این روز، مساله توطئه و فتنه عظیمی است که در سال 88 از سوی افراد سرخورده یا کسانی که بر مبنای هوا و هوس کار را دنبال می‌کردند، آغاز شد.

فتنه‌ای که جمهوریت و اسلامیت نظام را هدف قرار داد. برخی معتقدند که این فتنه از سال‌ها قبل طراحی شده بود. عده‌ای هم برآنند که ساده‌انگاری یا تسلط هوای نفس بر خواسته‌های برخی افراد باعث شد که آنها فتنه را کلید بزنند.

آنها قبل از انتخابات توهم پیروزی داشتند و عده‌ای هم بر این توهم دمیدند و آن را پررنگ کردند تا جایی که یکی از سران فتنه، بعدازظهر روز انتخابات، پیروزی خود را اعلام کرد و در آستانه برگزاری جشن پیروزی بود. این فرد متاسفانه نتایج رای مردم را برنتافت و خواست کمی رای خود را در پای صندوق‌ها با لشکرکشی در کف خیابان‌ها جبران کند. در کشور ما تا پیش از این، انتخابات مختلفی شامل همه‌پرسی، ریاست‌جمهوری،‌ مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا و خبرگان برگزار شده بود، اما طرح موضوع تقلب با این گستردگی، توهم و اتهامی بود که علیه نظام مطرح شد. رسانه‌ها و روزنامه‌های آمریکایی‌ و صهیونیستی هم بر این موج سوار شدند. حتی برخی آن‌قدر جلو رفتند که رسما خواستار حمایت از فتنه‌گران شدند.

در این میان، برخی که تعصب بالایی در دفاع از نظام داشتند، معتقد بودند که در همان روزهای ابتدایی باید با این موضوع برخورد می‌شد. اما در چنین شرایطی، نظام با سعه صدر برخورد کرد و حتی از نمایندگان آنان برای گفت‌وگو و ارائه راه‌حل برای بازشماری دعوت کرد، اما آنها از چنان توهمی برخوردار بودند که با هیچ‌کدام از این راه‌حل‌ها موافقت نکردند. حتی در چنین شرایطی از یکی از سران فتنه سوال شد که اگر انتخابات مجددی برگزار شد و باز شما رای نیاوردید، چه واکنشی نشان خواهید داد که او گفت من باز هم اعتراض می‌کنم و دوباره با لشکرکشی خیابانی، حقم را می‌گیرم.

نظام باز هم سعه صدر نشان داد تا این‌که روزهای بزرگی چون روز قدس، 13 آبان و عاشورا فرا رسید و حامیان کودتای سبز بسیاری از شعارهای اصلی انقلاب و حتی اسلام را زیر سوال بردند. در روز قدس شعار «نه غزه، ‌نه لبنان، ‌جانم فدای ایران» سردادند. در‌حالی که مساله مقاومت فلسطین همزاد انقلاب اسلامی است. 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست و اتفاقا از روزهایی است که قانون برای آن تصویب شده، اما جریان فتنه در این روز به خیابان آمدند و با شعارهای انحرافی در‌صدد کمرنگ کردن محوریت مخالفت با آمریکا بودند.

قضیه همچنان ادامه پیدا کرد تا به روزهای محرم رسید. مساله عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش همواره برای بخش‌ عظیمی از مردم ایران حتی کسانی که شیعه نیستند یا پیرو ادیان دیگری هستند، محترم است. متاسفانه کار به جایی رسید که حرمت عاشورا شکسته شد. 9 دی زمانی بود که چهره فتنه کاملا روشن شده بود و در این روز با وجود این‌که یکی از نامزدها 13 میلیون رای داشت، تعداد زیادی از افرادی که به این نامزد رای داده بودند، آمدند و بیعت خود را با رهبری اعلام کردند.

در واقع در این روز نه 25 میلیون نفر بلکه 40 میلیون نفر در صحنه حضور پیدا کردند و نسبت به نظام و رهبری و انقلاب اعلام وفاداری کردند. به همین دلیل است که می‌گوییم 9 دی باید زنده بماند و در تاریخ ماندگار شود تا کسانی که حتی توهم فتنه‌گری در آینده را دارند، یادشان بماند که شمشیر برنده‌ای به نام ملت در مقابلشان خواهد ایستاد.

الان هم که سران فتنه در حصر به‌سر می‌برند و این نشان‌دهنده اوج عطوفت نظام اسلامی است، چون در صورت محاکمه، مجازات سنگینی در انتظار آنها خواهد بود.