واشنگتن: اگر روسیه قطعنامه سوریه را وتو کند، باید به فکر تدابیر دیگری باشیم


واشنگتن: اگر روسیه قطعنامه سوریه را وتو کند، باید به فکر تدابیر دیگری باشیم 11 آذر- 95
سامانتا پاور

 خطای بزرگی که بوش با اشغال نظامی عراق مرتکب شد . بدتراینکه  سپس عراق  دودستی پاسداران و شیعی های مزدور نفوذی رژیم وارونه ولی فقیه درحکومت عراق داده شد .درا دامه  سیاست مماشات آمریکا در خاورمیانه به خصوص مقابل رژیم های وارونه ولی فقیه و سوریه وعراق وعدم پیگیری مسئولانه روند صلح اسراییل و فلسطین و سکوت مقابل اقدامات تروریستی حزب الشیطان لبنان .... ادامه یافت  تا موجب شد عراق کانون صدور تروریسم به منطقه شود و درنهایت جنگ فرقه ای درعراق عامل پیدایش داعش شود .تا بحران جنگ داخلی عراق همراه باداعش به سوریه سرایت کند تابستر ساز حضور نظامی روسیه در سوریه شود وفرصت طلبی همه جانبه کند . طوریکه بدون هیچگونه  واکنش بین المللی  بابهانه مبارزه داعش هرروز و شب مرتکب جنایت جنگی در حلب دومین شهربزرگ سوریه شود. ناگفته نماند  دلیل سیاست مماشات وانفعال آمریکا درسوریه نوعی  همسویی کامل بااهداف اسراییل بوده است . چون اسراییل خواهان تضعیف ارتش وتخریب سوریه بوده است تا محوراشغال جولان هیچگونه تهدیدخطری برای بازپس گیری اش وجودنداشته باشد .
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت، در صورتی که روسیه از حق وتوی خود علیه پیش‌نویس قطعنامه مرتبط با سوریه استفاده کند، اعضای این سازمان باید به فکر تدابیر دیگری در این راستا باشند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت این سازمان اعلام کرد، در صورتی که روسیه بخواهد پیش‌نویس قطعنامه مرتبط با سوریه را که با همکاری کشورهای مصر، نیوزیلند و اسپانیا تدوین شده است، وتو کند، اعضای سازمان ملل متحد باید به فکر اتخاذ تدابیر دیگری باشند.
پاور تصریح کرد: روسیه ممکن است یک بار دیگر همانند ماه اکتبر از حق وتوی خود به منظور جلوگیری از اقدام این شورا در راستای کمک به غیرنظامیان در شرق حلب استفاده کند.
وی ادامه داد:‌ در این صورت، کشورهای عضو سازمان ملل باید به سرعت ابزارهای دیگری را که ما می‌توانیم در چارچوب این سازمان به کار گیریم، مدنظر قرار دهند که از آن جمله می‌توان به اعمال فشار موثرتر از طریق مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد.
بر اساس ادعای این مقام آمریکایی، پیش‌نویس قطعنامه جدید شامل توقف تمامی اقدامات نظامی در حلب به مدت دست‌کم ۱۰ روز و با هدف ایجاد امکان خروج غیرنظامیان و انتقال تجهیزات بهداشتی لازم به منطقه می‌شود.
پاور خواستار رأی‌گیری درباره این قطعنامه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون تأخیر شده است.