گزیده خبرهای 7 خرداد – 96 قسمت-6

گزیده خبرهای  7 خرداد – 96  قسمت-6
با آغاز ماه مبارک رمضان، مسلمانان، از اذان صبح تا اذان مغرب روزه می گیرند که این مدت، در مناطق مختلف جهان، متفاوت است.به گزارش العالم، در برخی از مناطق کرۀ زمین مدت روزه داری، بسیار طولانی است؛ به عنوان مثال در قطب شمال، خورشید به صورت 24 ساعته می تابد.بر پایۀ این گزارش، در یکی از مناطق شمال فنلاند، شب، تنها 55 دقیقه به طول می انجامد و به این ترتیب، اگر مسلمانی در این منطقه زندگی کند، باید 23 ساعت و 5 دقیقه روزه بگیرد.به نوشتۀ روزنامۀ ایندیپندنت، مسلمانانِ کشورهای منطقۀ اسکاندیناوی، طولانی ترین روزه را در میان سایر کشورهای جهان می گیرند. در نروژ، مسلمانان، 19 ساعت و 48 دقیقه روزه می گیرند و در ایسلند، مدت روزه به 21 ساعت می رسد.در این میان، مسلمانانِ برخی از این کشورها، به جای استناد به اذان صبح تا اذان مغرب، برای روزه گرفتن، به مدتِ روزه گرفتن در نزدیک ترین کشور اسلامی به کشورشان استناد می کنند و مثلاً کشورهایی که به ترکیه نزدیک ترند، به اندازۀ مدت روزۀ این کشور، روزه می گیرند.این در حالی است که خداوند در قرآن کریم، به صراحت در آیۀ 187 سورۀ بقره، مدت روزه را مشخص کرده است. در این آیۀ آمده است: وَ کُلُوا وَ اشْرَبُوا حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَکُمُ الْخَیْطُ الْأَبْیَضُ مِنَ الْخَیْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّیامَ إِلَى اللَّیْلِ». و بخورید و بیاشامید، تا رشته سپید صبح، از رشته سیاه (شب) براى شما آشکار گردد! سپس روزه را تا شب، تکمیل کنید.
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تصمیم فراکسیون امید مجلس برای انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان کاندیدای ریاست مجلس خبر داد.بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید که با حضور بیش از ۹۰ نماینده تشکیل شد به اتفاق آرا مصوب شد در صورتی که کف مطالبات فراکسیون که حفظ وضع موجود هیأت رئیسه است محقق نشود، مسعود پزشکیان به عنوان کاندیدای ریاست مجلس انتخاب شود.وی افزود: این تصمیم بعد از تفاهم دو فراکسیون مستقلین و ولایی برای تقسیم کرسی های هیأت رئیسه به نسبت شش به شش اتخاذ شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای انتقال پیام آمریکا به ایران از طریق روسیه را رد و به شدت تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعای مطرح شده به نقل از روزنامه الرای کویت مبنی بر انتقال پیام آمریکا به ایران از طریق روسیه، این ادعا را رد و به شدت تکذیب کرد.
تیم فوتبال آرسنال با شکست دادن چلسی قهرمان جام حذفی انگلیس شد. به گزارش خبرآنلاین، فینال رقابت‌های جام حذفی فوتبال انگلیس در ورزشگاه ومبلی برگزار شد و توپچی‌های لندن موفق شدند با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسند و عنوان قهرمانی را بدست آوردند.در این بازی الکسیس سانچس در دقیقه 4 ابتدا آرسنال را پیش انداخت اما در ادامه چلسی با وجود 10 نفره بودن توسط دیگو کاستا به گل تساوی رسید. ویکتور موزس از چلسی در دقیقه 68 از بازی اخراج شد.در ادامه توپچی‌ها باز هم به حملات خود ادامه دادند و توسط آرون رمزی گل دوم و پیروزی بخش خود را در دقیقه 79 به ثمر رساندند. شاگردان ونگر با این پیروزی عنوان قهرمانی جام حذفی را بدست آوردند تا کابوس ونگر و شاگردانش در این فصل از جزیره به پایان برسد.کونته در چلسی نتوانست در کسب عنوان قهرمانی دبل کند و به همان عنوان قهرمانی در لیگ برتر بسنده کرد.

یک گروه مجازی ضد انقلاب در کرمانشاه شناسایی و منهدم شد. به گزارش مهر، یگ گروه فعال در فضای مجازی که در راستای تولید و انتشار محتوای ضد دینی و ضد نظام فعالیت داشت، شناسایی و متلاشی شد. یک منبع آگاه در این رابطه گفت: این گروه که با شبکه سازی بیش از ۲ هزار نفر از پروفایلهای مجازی در حال فعالیت بود توسط کارشناسان سایبری اطلاعات سپاه شهرستان گیلان غرب در استان کرمانشاه شناسایی و غیر فعال شد. وی افزود: در این رابطه ۷ نفر از سرشبکه های این گروه بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند و بررسی ها برای شناسایی عقبه احتمالی این گروه ادامه دارد.