آقاي روحاني! در مقابل جنايت سعودي ها پاسخ شما جز لبخند و انفعال چيز ديگري نبود

    نامه سرگشاده جمعي از خانواده شهداي فاجعه منا و مسجدالحرام به رئيس جمهور: آقاي روحاني! در مقابل جنايت سعودي ها پاسخ شما جز لبخند و انفعال چيز ديگري نبود 11 اردیبهشت -96
این نامه که همچون پیام های اوین نامه ی کیهان ساختگی است نام ونشان وامضای شاکیان نامه سرگشاده ندارد. چون سربازجو شریعت نداری تلاش کرده  از طریق نامه سرگشاده جواب افشاگری جهانگیری درمناظره شوی تلویزیونی نامزدان را ریاست جمهوری بدهد که خطاب به پاسدار دزد قالیباف گفت چرا به سفارت وکنسول عربستان حمله شدو مهاجمان درستاد انتخاباتی کدام نامزدانتخاباتیاند؟

جمعي از خانواده هاي شهداي ايراني فاجعه منا و مسجدالحرام در نامه اي سرگشاده به رئيس جمهور به سخنان جهانگيري در مناظره اول انتخاباتي درباره سفارت عربستان واکنش نشان داده و تصريح کردند: در مقابل جنايتي که سعودي ها با شهروندان متبوع دولت شما انجام دادند، پاسخ شما جز لبخند، التماس و انفعال چيز ديگري نبود و اکنون نيز بيش از آنکه مدافع حقوق شهداي ايراني فاجعه منا باشيد، براي سفارت عربستان در تهران دل مي سوزانيد.
    به گزارش فارس، در اين نامه خطاب به دکتر حسن روحاني تصريح شده است: سخنان معاون اول جنابعالي در جريان مناظرات انتخاباتي، داغ ما و همه ملت ايران را يک بار ديگر تازه کرد. ايشان چنان براي سفارت اين رژيم خبيث در تهران دلسوزي مي کرد که همه ما با خود گفتيم اي کاش ذره اي از حمايت هاي اين گونه را نيز از شهداي مظلوم منا که شهروندان ايراني و اتباع دولت ايران -که جنابعالي تصدي رياست آن را برعهده داريد- از شما و کابينه تان مي ديديم.

    در بخش ديگري از اين نامه آمده است: اين نامه را ازاين رو به جنابعالي نوشتيم که مردم ايران از شما وعده بازگرداندن عزت را به پاسپورت ايراني در انتخابات گذشته شنيدند و ميزان عمل به اين وعده را در مواجهه شما و دولتتان با فاجعه غمبار منا مشاهده کردند.

    در ادامه اين نامه خاطرنشان شده است: فاجعه منا يک کشتار کم سابقه شهروندان ايراني در کشوري خارجي در سال هاي اخير است. شهرونداني که با پاسپورت ايراني - که شما وعده عزت يابي آن را به مردم داديد- عازم سفر حج شدند. درست در روزهاي تلخ پس از وقوع اين فاجعه که شوک و بهت تلخ اين حادثه همه ملت را فراگرفته بود و نگراني از بابت بازنگرداندن ابدان مطهر شهدا به ميهن وجود داشت، جنابعالي در سفر نيويورک سرگرم پرداختن به علاقه مندي هاي ديگرتان بوديد و بي توجه به وسعت فاجعه حاضر نشديد سفر خود را قطع و براي مديريت درست مواجهه به کشور بازگرديد. اوج لطف شما آن بود که سفر خود را تنها يک روز، کوتاه کرديد.

    در اين نامه همچنين آمده است: اميدواريم روزي که اولين گروه از پيکرهاي شهداي منا به وطن بازمي گشت و سخناني که در آن مراسم بر زبان برديد را از ياد نبرده باشيد! شما که مدعي حقوق دان بودن هستيد و خود را آشنا به فنون ديپلماسي مي دانيد، آن روز در سخناني نسنجيده سطح مطالبه گري از رژيم سعودي را از سوءمديريت و مسئوليت يک دولت به خطاي چند مامور دون پايه تنزل داده و گفتيد: «اگر ثابت شود که عده اي از مامورين در اين حادثه تقصير داشته اند ما به هيچ عنوان از خون عزيزانمان نخواهيم گذشت». شايد بتوان ادعا کرد که هيچ خدمتي بزرگ تر از اين به رژيم آل سعود وجود نداشت که اين چنين آنها را از ورطه مسئوليت پذيري يک دولت رها کند. در بخش ديگري از نامه مذکور خاطرنشان شده است: تنها هنر وزير خارجه شما آن بود که چندماه بعد قاتلان سعودي شهداي منا را برادر بخواند و با افتخار تصريح کند که «نزديک به 500 زائر ما در مراسم حج کشته شدند، اما ما روابط خود را قطع نکرديم، حتي روابط خود را با عربستان کاهش هم نداديم».

    در اين نامه تصريح شده است: آقاي روحاني! در مقابل جنايتي که سعودي ها با شهروندان متبوع دولت شما انجام دادند، پاسخ شما جز لبخند، التماس و انفعال چيز ديگري نبود و اکنون نيز بيش از آنکه مدافع حقوق شهداي ايراني فاجعه منا باشيد، براي سفارت عربستان در تهران دل مي سوزانيد. قطعا حمله به سفارت سعودي در تهران قابل دفاع و توجيه نيست، اما بايد به ياد داشته باشيد که شما در صد روز پس از فاجعه منا که هنوز اين سفارت در تهران فعال بود و روابط دولتتان با سعودي ها برقرار بود، هيچ عمل مثبت و نتيجه بخشي براي دفاع از حقوق شهروندانتان انجام نداديد و حتي همان گونه که پيش تر گفته شد به سعودي ها براي فرار مسئوليت پذيري کمک کرديد.