گزیده خبرهای 11 خرداد – 96 قسمت -2

گزیده خبرهای  11 خرداد – 96  قسمت -2
خبر ويژه 
عبدي: شعار رفع حصر غلط بود اصلاح طلبان بايد تغيير كنند
عضو حزب منحله مشارکت گفت اصلاح طلبان نمي خواهند اما بايد تکليف خود را با اتفاقات سال 88 روشن کنند.    عباس عبدي در گفت وگو با روزنامه اعتماد و درباره موضوع حصر دو تن از سران فتنه گفت: در مورد حصر بارها گفته ام که اين مسئله در اختيار آقاي روحاني نيست. اين مسئله اي است بين اصلاح طلبان و حکومت و لاغير. تا وقتي که اين مسئله بين شان حل نشود، اين موضوع حل شدني نيست اما دولت و شخص آقاي روحاني مي توانند يک ميانجي گري خوبي انجام دهند. آنها مي توانند به تکميل اين فرآيند کمک کنند.    وي مي افزايد: اينکه مدام بگويند از آقاي روحاني رفع حصر را مي خواهيم که نمي شود. آقاي روحاني اگر هم بگويد «من مي توانم»، قول از اساس اشتباهي است. ابزاري در اين قضيه در اختيارش نيست. به نظر من شعارهايي که داده مي شد از بنيان غلط بود. تا وقتي که نتوانند از 88 عبور کنند، شکستن قفل حصر هم اتفاق نخواهد افتاد. متاسفانه بخشي از نيروهاي اصلاح طلب هنوز در اتفاقات سال 88 مانده اند. شهامت اين را هم ندارند که بگويند چنين هستند و نمي خواهند به تبعاتش هم ملتزم باشند.    يادآور مي شود اخيراً حسام آشنا مشاور روحاني در توئيتي برآشوب طلبي موسوي تصريح کرد و نوشت که رئيسي مانند موسوي سال 88 نبود.    افراطيون مدعي اصلاح طلبي با سرکردگي کساني چون موسوي و خاتمي و کروبي، مدعي تقلب در اتنخابات 88 شدند در حالي که فاصله راي 13 ميليوني موسوي با راي 24/5 ميليوني احمدي نژاد، 11 ميليون راي بود. افراطيون با همراهي برخي گروه هاي ضد انقلاب و حمايت رژيم هاي آمريکا و انگليس و...، کشور را به مدت 8 ماه در معرض بي ثباتي و نا امني و آشوب قرار دادند و پس از آن نيز از آمريکا خواستند تحريم هاي فلج کننده را اعمال کند.
اعتراض ظريف به اظهارات نبويان
وزير امور خارجه کشورمان به سخنان اخير سيد محمود نبويان نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي واکنش نشان داد.    محمدجواد ظريف در حاشيه جلسه هيئت دولت درباره ادعاي مطرح شده در خصوص تحويل سردار قاسم سليماني در قبال برخي امتيازات، که اخيرا به نقل از سيد محمود نبويان، يکي از نمايندگان سابق مجلس منتشر شده، اظهار کرد: فرمايشات ايشان شرم آور است و من حتماً از ايشان مي خواهم به خاطر اين تهمت بسيار ناروايي که به وزير امور خارجه بلکه به جمهوري اسلامي ايران زدند رسماً عذرخواهي و توبه کنند.
    ظريف تاکيد کرد: من به عنوان يک برادر بسيار کوچک تر به ايشان پيشنهاد مي کنم اين کار را حتماً سريع تر انجام دهند. وگرچه من هيچ گاه علاقه اي به پيگيري حقوقي نداشتم، حتماً اين کار را مي کنم. اگر من مي خواستم تاکنون بسياري مسائل را پيگيري حقوقي کنم بايد يک اتاق در دادگستري اجاره مي کردم از بس از اين تهمت ها به ما زدند. اما اين يک مورد را با توجه به علاقه شخصي و رابطه بسيار خوبي که با سردار سليماني دارم پيگيري خواهم کرد چرا که اين حرف براي بنده و همکارانم در وزارت امور خارجه گران تمام شد مگر اينکه ايشان خودشان معذرت خواهي و از آن مهمتر توبه کنند.
انفجار مين باز هم قرباني گرفت
    مهران- خبرگزاري مهر: يک دستگاه بولدوزر متعلق به اداره راه و شهرسازي صبح ديروز هنگام پاکسازي حاشيه جاده با مين ضد تانک باقيمانده از دوران جنگ تحميلي برخورد کرد.    راننده بلدوزر براثر انفجار اين مين دچار موج گرفتگي و راهي بيمارستان شد.    گفتني است اين دومين حادثه انفجار مين باقي مانده از جنگ تحميلي در مناطق مرزي استان ايلام طي چند روز گذشته است. اولين حادثه يکشنبه در منطقه ابوغريب شهرستان دهلران رخ داد که در آن حادثه راننده يک دستگاه بيل مکانيکي هنگام کار در زمين هاي کشاورزي با مين ضد تانک برخورد و دچار موج گرفتگي شد.
    برخورد قطار با عابر پياده
    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي شهرستان تاکستان اظهار داشت: در پي اعلام مرکز پيام پليس مبني بر برخورد قطار مسافربري تهران- زنجان در کيلومتر 178 ريلي با عابر پياده، سريعاً واحد گشت کلانتري 12 تاکستان و پليس راه آهن براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند. سرهنگ رسول فراهاني ادامه داد: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد يک نفر عابر پياده 75 ساله در حدود 15 متر بعد از گذرگاه مجاز هنگام عبور از ريل راه آهن با قطار برخورد و در دم فوت کرده است.    فرمانده انتظامي تاکستان با اشاره به اينکه حادثه مزبور به توقف 15 دقيقه اي قطار مسافربري منجر شد، عنوان کرد: اين حادثه تلخ بر اثر بي احتياطي و ورود غيرمجاز به حريم راه ريلي بوقوع پيوست.
برخورد خونين دو خودرو
    شيراز- خبرگزاري تسنيم: رئيس پليس راه شمال استان فارس گفت: يک دستگاه کاميون بنز باري در کيلومتر 35 محور آباده به شيراز با يک دستگاه سواري تيگو تصادف کرد که در اثر آن راننده سواري تيگو در دم جان باخت و سرنشين ديگر آن مجروح شد که توسط امدادگران به بيمارستان امام خميني(ره) آباده منتقل شد. سرهنگ احمد احمدي اظهار داشت: کارشناس پليس راه در صحنه تصادف حضور يافت و علت بروز اين حادثه را موکول به تحقيقات بيشتر کرد.
مرگ قاچاقچي مشروبات
    زنجان- خبرگزاري مهر: رئيس پليس راه استان زنجان اظهار داشت: يک دستگاه خودروي پژو 405 که شامگاه شنبه برخلاف جهت در آزاد راه زنجان- قزوين در حرکت بود سبب بروز تصادف زنجيري در اين آزاد راه شد. سرهنگ علي اصغر شيرمحمدي افزود: در اين سانحه 5 خودرو با يکديگر تصادف کردند و راننده خودروي حامل مشروبات الکلي در دم جان سپرد و 5 راننده ديگر مجروح و به بيمارستان منتقل شدند. وي درباره علت بروز اين سانحه گفت: خودروي پژو پارس به سمت قزوين در حرکت بود که به محض ديدن پليس خلاف جهت حرکت کرده و اين حادثه را رقم زد.